Gå til innhold

føkka

Anbefalte innlegg

nettopp kjøpt meg ATI radeon 9600xt 256mb, etter at jeg har innstalert det så skulle jeg inn på cs og skjekke fpsen, fpsen lå på 30-60.. hva er feil? driverne her har jeg prøvd: Catalyst, omega og cd driveren.. alle har man likedann fps på...

Vertical sync ble også slått av, har prøvd det med av og på.. i have no idê på hva som skjer..

har du/dere peiling på hva jeg skal gjøre please poste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med og teste kortet i andre spill enn CS før du vurderer og sende det inn? Noen av ATi driverne må tweakes litt for å få bra ytelse i CS, men du bør så absolutt få normal framerate i andre spill, og/eller 3dmark.

bare et tips, sånn at du slipper å sende inn et muligens fullt funksjonabelt kort, og motta diverse testgebyr osv. fra komplett. :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

ehm, sendte mail til komplett de tilbydd seg å teste korte, men allt funker lixom utenom fpsen i cs som er low, det kan bli litt dumt...

Jeg har spillt LOTR3 med skjermkorte jeg syns det var egentlig en fin grafikk, så kanskje det er noe i mellom skjermkorte og cs..

Men hvor finner jeg sånne 3dmark tester..?

takker for alle svar

edit: jeg brukte google og fant det :p (3dmark altså)

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
Her er PCen min:

1.2ghz DURON

640mb SDRAM

20gb HD

og skjermkorte i sigg

Hvis det er cs 1.6 du spiller så er det CPU og RAM som trekker deg ned. I cs 1.5 vil det systemet der eventuelt løpe på noen problemer også. 1.6 har rimelig greie maskinkrav i forhold til om du skal klare å holde 100 fps konstant, jeg klarte det ikke f.eks med min gamle XP1800 og R9800PRO. Men holder glatt 100 fps konstant nå. cs 1.6 har blitt mere CPU krevende enn det tidligere versjoner har vært, nå er jo også Radeon kjent for å "suge" i HL engine da i forhold til Nvidia sine GeForce kort.

Mitt tips, oppgrader HK, CPU og RAM, eventuelt en disk siden det også kan være en flaskehals i fremtiden.

Lenke til kommentar
ehm, med mitt gamle Gf4 mx420 64mb lå jeg i 70fps, høyere en nå

Hvis det er i cs 1.6 "kan du ta med deg den løgnen lenger ut på jordet" (østlands ytrykk), for det er teknisk sett UMULIG! :thumbdown:

plz, ja ikke sant, jeg poster pga. for å få hjelp..

det er noe galt, når mitt gamle gfx kort har mere FPS i cs1.6 da..

OMG

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke har oppdatert til en nyere versjon av Counter-Strike samtidig? Når man ser på 3DMark03 scoren din og tar i betraktning at du sliter med en dårlig CPU sammenlignet med AMD XP og P4, så ser scoren helt normal ut.

Nå har jo CPU bortimot 0 å si på 3Dmark03 i forhold til 2001SE da, men er enig i at det er CPU og RAM som trekker han ned i CS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...