Gå til innhold

Kom over en litt merkelig sak

Anbefalte innlegg

Hjalp nylig en eldre kar med å kvitte seg med gamletv`en som han ikke ønsket å beholde. Dette er en eldre modell men klør meg litt i hodet akkurat hva dette er da det følger med en slags boks til tv`en. Tv`en det handler om er en Pioneer PDP 506PE. Samme som i denne annonsen på Finn. Skjønner ikke helt hvorfor selgeren velger å kalle dette "megastor" De fleste har vel minst 50 tommer nå til dags. Verdt noe denne da?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=181983837

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at den del av Pioneer TVene hadde mediaboks som man koblet alle komponenter til, slik at man slapp å koble til på selve TVen (Enklere når de henger på vegg).

Regner med den har HDMI og andre innganger.

Samsung har benyttet noe av det samme med sine One Connect boks. En liten boks man kobler alt til, så går det 1 kabel til TVen med både signal og strøm. Samsung har benyttet den også til å kunne oppgradere en eldre TV med nyere teknologi, selv om de ikke alltid har fulgt opp det skikkelig (Var en større sak om det for ett par år siden, hvor de måtte haste lage ny bokser for å slippe at norske forbrukere kunne kreve pengene tilbake for gamle TVer).

https://www.trustedreviews.com/reviews/pioneer-pdp-436xde

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (11 minutter siden):

Og det er nøyaktig hvaforno? 

Der man kobler til de forskjellige kildene dine. Den har vel både HDMI og Scart. Så hvis man skal f.eks. koble til en VHS-spiller via Scart eller en spillkonsoll via HDMI så gjøres det gjennom den boksen. 

Boksen fulgte med TV'en da den er en del av TV'en. Likt Samsung sine One-Connect bokser. Du får ikke koblet kildene direkte til TV'en, men må gjennom denne boksen.

Tilkoblingene er nærmere illustrert i bruksanvisningen på side 12 (som du ser så går det to terminalkabler til media recieveren, en sort og en hvit. Ingen HDMI eller Scart etc. i selve TV'en):

http://docs.pioneer.eu/Manuals/PDP_506FDE_ARE1395_manual/?page=12

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Just now, CaZpeR said:

Der man kobler til de forskjellige kildene dine. Den har vel både HDMI og Scart. Så hvis man skal f.eks. koble til en VHS-spiller via Scart eller en spillkonsoll via HDMI så gjøres det gjennom den boksen. 

Boksen fulgte med monitoren da den er en del av TV'en. Likt Samsung sine One-Connect bokser.

Ok så den er liksom litt nisje denne tv`en da for de som er interessert i slikt? Altså enda litt mer brukervennlig enn en vanlig tv siden den har flere utganger etc?

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (2 minutter siden):

Ok så den er liksom litt nisje denne tv`en da for de som er interessert i slikt? Altså enda litt mer brukervennlig enn en vanlig tv siden den har flere utganger etc?

Den har mange innganger. Ser ikke mange utganger på den. Kun analog audio ut. Ellers har den 3x Scart, 1x HDMI og en del andre analoge innganger. Ikke noe veldig mye mer enn vanlig. Du ser listen i lenken jeg ga deg over.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Ville knapt hatt den om jeg fikk den. Plasmaskjermer er notoriske for å ryke siden de blir ekstremt varme. Jeg kjøpte en av de siste modellene fra Panasonic. Den har allerede vært til reparasjon én gang og holder på å ryke igjen nå. Den forrige plasmaskjermen min måtte også på reparasjon en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...