Gå til innhold

Samfunnsøkonomi med støtteprofil i IKT

pr123

Anbefalte innlegg

Tar bachelor i samfunnsøkonomi med støtteprofil i IKT og er litt usikker om jeg skal ta master/ en ekstra bachelor/ eller skal ut i arbeidslivet. 

Er det noen som tok dette studiet med samme støtteprofil? Tenker om å ta bachelor nr 2 i programmering/informatikk, alternativt prøve meg som utvikler. Litt usikker om det blir mulig å få jobb som utvikler/programmerer dersom jeg skal konkurrere med de som gikk dataingenør/informatikk. 

Er det noen her inne som har ca. lik erfaring? Evt. vet hva slags muligheter jeg har etter min endt bachelor mtp. på jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pr123 skrev (På 28.9.2021 den 15.41):

Tar bachelor i samfunnsøkonomi med støtteprofil i IKT og er litt usikker om jeg skal ta master/ en ekstra bachelor/ eller skal ut i arbeidslivet. 

Er det noen som tok dette studiet med samme støtteprofil? Tenker om å ta bachelor nr 2 i programmering/informatikk, alternativt prøve meg som utvikler. Litt usikker om det blir mulig å få jobb som utvikler/programmerer dersom jeg skal konkurrere med de som gikk dataingenør/informatikk. 

Er det noen her inne som har ca. lik erfaring? Evt. vet hva slags muligheter jeg har etter min endt bachelor mtp. på jobb?

Hei, er i akkurat samme båt. Går 3.klasse nå. Det jeg har gjort er å ta ekstra fag som jeg mener er relevante til en utviklerjobb. Jeg vil derfor ha 90SP i informatikk-fag til sommeren (jeg tar alle data-fagene som er oblig på informatikk), og derfor også en del flere SP enn man tar ved en ordinær bachelor. 

i tillegg har jeg verv som utvikler, og startet som IT-support på deltid ved siden av studiene, men har fått mer og mer utviklingsoppgaver på jobb. 

jeg håper derfor at dette er nok til å kunne få en fullverdig utviklerjobb ila 2022. 
Har du fullført bacheloren? Søkt sommerjobber/fulltidsjobber enda? 

Om du også går i 3.klasse, så ville jeg begynt å søke på jobber etter jul, og samtidig søkt informatikk. En informatik-grad har 90SP fag som er oblig, hvorav du allerede har tatt en stor del. Resterende 90SP kan du enten få innpasset samføkfag, eller du kan ta flere IT-emner.

Jeg har brukt mye tid på å saumfare de ulike emnene, og de eneste fagene jeg hører folk sier er relevante, som ikke er obligatoriske er Operativsystemer og Webutvikling(react, om du vil jobbe med frontend/fullstack en eller annen gang). Evt noen intro-emner til ML. 

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar

Jeg går nå tredje året jeg også. Er du sikker på at det er nok med kun de obligatoriske emnene for å få en ekstra bachelor i informatikk?

Vurderer faktisk å ta ekstra bachelor jeg, men vi får se hvor vanskelig det blir å finne seg relevant jobb ila våren/sommeren som du sier. 

Lenke til kommentar
pr123 skrev (31 minutter siden):

Jeg går nå tredje året jeg også. Er du sikker på at det er nok med kun de obligatoriske emnene for å få en ekstra bachelor i informatikk?

Vurderer faktisk å ta ekstra bachelor jeg, men vi får se hvor vanskelig det blir å finne seg relevant jobb ila våren/sommeren som du sier. 

Ja, jeg vurderer det samme. Jeg ser nok også an om det er mulig å lande seg en utviklerjobb til sommeren, om ikke, så begynner jeg på informatikk-bachelor.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...