Black&White Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Sånn skal koden egentlig være. <EMBED src="yourfile.mid" autostart="true" hidden="false" loop="false"> <noembed><bgsound src="yourfile.mid" loop="1"></noembed> Det er for og få lyd til og spille på websider automatisk når siden er lastet. Prøvde og redigere den til: <EMBED src="F:\my shared folder/Simon and Garfunkel - The Sounds of Silence.mp3" autostart="true" hidden="false" loop="false"> <noembed><bgsound src="F:\my shared folder/Simon and Garfunkel - The Sounds of Silence.mp3" loop="1"></noembed> Men ingen lyd ble avspilt, det ble bare lagt til et tegn nederst på siden. Må jeg bruke en annen kode for og spille av mp3 filer? Eller har jeg gjort noe feil? Bruker MS frontpage. Grunnen til at jeg måtte skrive inn koden manuelt er at frontpage støttet tydeligvis ikke bruk av mp3 filer. Vet at notepad er bedre, men jeg har ikke helt satt meg inn i alt det der med html koder og sånt. hmm! heter det egentlig html koder? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Lyd er en UTING. FÅ den laangt bort! Skamme seg! Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Heheh! Det er ingen offisiell side, er bare jeg som sitter og leker meg, med frontpage, meningen er at jeg skal laste opp bilder og legge ut linker til mine favoritt nettsteder til eget bruk. Så hvilken html kode skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Allikevel - Lyd er _uendelig_plagsomt_ på websider, UANSETT! Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 JaJa, greit nok at lyd er ufattelig plagsomt og fyfy, men så er det bare jeg som skal "bruke" siden. Så jeg kan ikke på noen måte se at det kan være plagsomt for dere. Vil bare lære meg litt om html og redigering av websider. Blir det ikke lagt til en liten knapp for og stoppe ulydene uansett? Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hvis du skal lære deg html, så bør du så absolutt ikke lære deg koden for det. Jeg kan ikke koden, men jeg vil heller ikke lære den Aner ikke om den er oppdatert, men http://crime.demoted.org (tingen til høyre) kan være informativ. EDIT: crime.demoted.org er ikke oppdatert EDITIGJEN: 888 innlegg Endret 8. januar 2004 av PT Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hvis du skal lære deg html, så bør du så absolutt ikke lære deg koden for det. Jeg kan ikke koden, men jeg vil heller ikke lære den Aner ikke om den er oppdatert, men http://crime.demoted.org (tingen til høyre) kan være informativ. EDIT: crime.demoted.org er ikke oppdatert EDITIGJEN: 888 innlegg kanskje trådstarte ikke har fått svar på det han spurte om? noen ganger kan det være greit å legge prinsipper til side for å hjelpe de som trenger det.. han sier jo at han bare vil lære koden for det og bare leker med det... Endret 8. januar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Okidoki arve... Google, 10 sekunder EDIT: Var kanskje ikke et direkte svar på spørsmålet, men svaret _kan_ stå der Endret 8. januar 2004 av PT Lenke til kommentar
inSain Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 å herregud som dere maser om at lyd er stykt da??? kansje han VIL lage en side med stygg lyd i bakgrunnen? on topic: Kan det ver noe med at det ikke går med mp3 filer? kansje du må ha wav/midi ? Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Kanskje jeg burde stille spørsmålet på denne måten: Hvilken html kode skal jeg bruke for og sette inn lyd i mp3 format på websider? Vennligst spar meg for egne meniger om hvor dumt og fyfy det er med lyd på websider. På forhånd takk. Lenke til kommentar
-((steini))- Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg kan ikke koden, men du kan jo altids spille lyden inn på en wav fil, da går det jo Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Bruk flash! Absolutt det beste hvis du skal ha lyd på siden. Finnes sikkert en tutorial eller fjorten hvis du googler litt. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Bruk flash! Absolutt det beste hvis du skal ha lyd på siden. Finnes sikkert en tutorial eller fjorten hvis du googler litt. googler hehe.....nytt ord Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vil tro at flash er, om ikke eneste, så ihvertfall enkleste måten å få det til på.. vil ikke anbefale Wav, siden de filene har en tendens til å kunne bli litt store.. fant en tutorial på å lage mp3 spiller i flash for noen dager sia.. lette litt i div logger og.. vòila: make your own mp3 player (I flash) følg tutorialen, og mp3 på websiden er en realitet... Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hvis gutten vil ha lyd på siden... <embed src="headshot.wav" width="8" height="8" type="audio/mid" controller="false" autoplay="true" autostart="true" hidden="true" loop="false"> Endret 12. januar 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå