T.F.T Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 hva er forskjellen på en megabit og en megabyte? søkte men fikk ingen treff Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) 1 MegaByte = 8 Megabit Dvs: 1000 Megabit\8 = 125 MegaByte Megabit er forkortet til Mb (liten b) MegaByte er forkortet til MB (stor B) Endret 8. januar 2004 av zeph Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 forskjell på mbit og mbbah.. feil i topic! MegaByte skal forkortes med store bokstaver MB Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 forskjell på mbit og mbbah.. feil i topic! MegaByte skal forkortes med store bokstaver MB ja ok da. stoor skrivefeil. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 bit er et laget ord for binary digit. byte er et laget ord for binary term en bit er alltid 1, en byte er vanligvis 8 bits og alltid i PC-sammenhenger. Lenke til kommentar
xico Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 *håper bare på at dette ikke blir en sånn ****** diskusjon * Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 *håper bare på at dette ikke blir en sånn ****** diskusjon * Ingen grunn til det, alle er jo enige, og det er jo berre ein måte som er korrekt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 bit er et laget ord for binary digit.byte er et laget ord for binary term en bit er alltid 1, en byte er vanligvis 8 bits og alltid i PC-sammenhenger. En byte er vel alltid 8 bit. _ johanf Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 1 MegaByte = 8 Megabit Dvs: 1000 Megabit\8 = 125 MegaByte Megabit er forkortet til Mb (liten b) MegaByte er forkortet til MB (stor B) Jepp, her er alle enige !! hehe (så lenge det varer ) Lenke til kommentar
xico Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) hah der har vi han simen er enig med deg : " Så lenge det varer" ... skal du blande deg inn her og hvis det blir noen krangel? sånn topic på over 20 sider osv? digger å se dere krangle Endret 8. januar 2004 av xico Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) "bit" kan også oppfattes som en liten bit eller matbit. (Norsk språkråd mener det burde utales "bit" med lang i) "byte" er da en større bit eller munnfull. Norsk språkråd mener imidlertid at man i Norge burde bruke ordet "oktett". Endret 8. januar 2004 av -kristoffer- Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Norsk Språkråd er svidd i hodet Blir bare misforståelser og forvirring hvis man skal begynne å oversette fagutrykk som bit og byte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 xico: hehe Vi (jeg snakker for meg selv) krangler ikke. Vi bare diskuterer, og det har jo vist seg en rekke ganger å være svært så underholdende. Men så lenge ingen har rørt det omdiskuterte temaet og alle er enige så er det vel ingenting å diskutere. Får la freden ligge så lenge som mulig. Men jeg gnir meg i henda om noen vil begynne på'n igjen. *onsdkapsfull latter* Muhhhaaaha! Lenke til kommentar
@b Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ikke alle ord og fagutrykk kan oversettes. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) huff.. Norsk språkråd.. finner bare på tull og tøys.. skulle aldri vært opprettet.. går vel ikke lenge før de får i gjennom de syke ideene om at byte skal hete oktett *offtopic* jeg klarte å si et par setninger som omhandlet Norsk språkråd uten å bruke et eneste banneord..*offtopic* Endret 8. januar 2004 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Bare sånn at det er klart, det er 1000 byte i en kB (kilobyte) og 1024 byte i en KiB (kibibyte). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hehe.. Begynner nesten å le her.. Men jeg ser ennå ingen å være uenige med. (Nå braker det vel straks løs igjen ) Endret 8. januar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hehe.. Begynner nesten å le her.. Men jeg ser ennå ingen å være uenige med. (Nå braker det vel straks løs igjen ) Ja, denne diskusjonen har vært opp før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå