Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

forskjell på mbit og mb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hah der har vi han simen :) er enig med deg : " Så lenge det varer" ... skal du blande deg inn her og hvis det blir noen krangel? :roll: sånn topic på over 20 sider osv? :) digger å se dere krangle :thumbs:

Endret av xico
Lenke til kommentar

"bit" kan også oppfattes som en liten bit eller matbit. (Norsk språkråd mener det burde utales "bit" med lang i)

"byte" er da en større bit eller munnfull. Norsk språkråd mener imidlertid at man i Norge burde bruke ordet "oktett".

Endret av -kristoffer-
Lenke til kommentar

xico: hehe :)

Vi (jeg snakker for meg selv) krangler ikke. Vi bare diskuterer, og det har jo vist seg en rekke ganger å være svært så underholdende. Men så lenge ingen har rørt det omdiskuterte temaet og alle er enige så er det vel ingenting å diskutere. Får la freden ligge så lenge som mulig. :) Men jeg gnir meg i henda om noen vil begynne på'n igjen. *onsdkapsfull latter* Muhhhaaaha! :laugh:

Lenke til kommentar

huff.. Norsk språkråd.. finner bare på tull og tøys.. skulle aldri vært opprettet..

går vel ikke lenge før de får i gjennom de syke ideene om at byte skal hete oktett :roll:

*offtopic* jeg klarte å si et par setninger som omhandlet Norsk språkråd uten å bruke et eneste banneord..*offtopic*

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...