Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

<LØST> Logge på vegvesen.no

Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et rimelig dumt spørsmål, men jeg får ikke til å logge meg på vegvesen.no .

Jeg får bare følgende feilmelding:

image.png.efba9640ea5a543a06f5a3721562646e.png

Brukernavn er vel det 11-sifra personnummeret?

Oppgi pinkoden til brikken? Pluss tallkoden fra brikken?

Pinkoden, er den det tallet som er printet på baksiden av brikken? Og tallkoden er vel det tallet som den produserer hver gang man trykker på den?

Har prøvd utallige kombinasjoner av disse to tallrekkene nå, men får bare opp; Authentification failed...

Noen som har fasit? Vet at Statens Vegvesen sitt datasystem var nede sist helg for oppgradering, så da har de vel lagt noen helt nye bugs.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med BankId ja. På pc. Følger linken som man skal følge for å komme inn på eierskifte av bil.

Prøver å kjøpe en bruktbil av en eldre dame, som kun har brikke med BankId. Ikke på mobil. Må da være mulig å logge seg på vegvesen.no uten BankId på mobil...?

Vet at Statens Vegvesen sitt datasystem var nede sist helg for oppgradering, så da har de vel lagt noen helt nye bugs.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 minutt siden):

Får opp den samme siden når jeg går til salgsmelding.

Prøvde å logge inn på "Din side", men fikk feilmelding, så det er nok noe feil med nettisden.

Var det jeg fryktet. Bare trøbbel når offentlige datasystemer skal "oppgraderes"... Håper de får fikset det kjapt.

Lenke til kommentar

Hvis man gjør det elektronisk så kan kjøper og selger absolutt være på to forskjellige pcer. Det er jo egentlig bare en fordel med hver sin pc. Så er begge parter logget inn på MinSide på hver sin pc. Hele prosessen er godt beskrevet her, og dersom det er første gang man gjør dette elektronisk så er det en god ide å lese gjennom før man starter: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/salgsmelding-og-omregistrering/

Hvis vi hever blikket fra disse småfeilene og ser på det store bildet, så er denne elektroniske måten å gjennomføre eierskifte og registrering på en stor forbedring. Jeg vil ihvertfall ikke tilbake til gamle dager der man måtte reise til trafikkstasjon og stå i kø med kølappen sin, og der man opplevde flere dagers behandlingstid på innsendte papirer i posten. Veldig ryddig og greit å få gjort både eierskifte og registreringen der og da, så alt er oppgjort og ferdig når kjøper kjører av sted med bilen. 

Endret av Hollabaloo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hollabaloo skrev (1 time siden):

Hvis man gjør det elektronisk så kan kjøper og selger absolutt være på to forskjellige pcer. Det er jo egentlig bare en fordel med hver sin pc. Så er begge parter logget inn på MinSide på hver sin pc. Hele prosessen er godt beskrevet her, og dersom det er første gang man gjør dette elektronisk så er det en god ide å lese gjennom før man starter: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/salgsmelding-og-omregistrering/

Tusen takk for GOD info og tips. Setter stor pris på det.

Hollabaloo skrev (1 time siden):

Hvis vi hever blikket fra disse småfeilene og ser på det store bildet, så er denne elektroniske måten å gjennomføre eierskifte og registrering på en stor forbedring. Jeg vil ihvertfall ikke tilbake til gamle dager der man måtte reise til trafikkstasjon og stå i kø med kølappen sin, og der man opplevde flere dagers behandlingstid på innsendte papirer i posten. Veldig ryddig og greit å få gjort både eierskifte og registreringen der og da, så alt er oppgjort og ferdig når kjøper kjører av sted med bilen. 

Helt enig! Tror ingen av oss ønsker seg tilbake til den tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...