StianGT Skrevet 27. september 2021 Del Skrevet 27. september 2021 Hei! Jeg fylte ca 10 liter på bilen på tom tank. Etter omtrent 3 minutters kjøring kom det bankelyder og bilen ristet mye. Stoppet inn til siden for å sjekke om det var noe galt med ett av hjulene (foran), men så bra ut. Kjører vidre, men bankelyden og ristingen ble bare verre. Så kjørte den hjem igjen. Stoppet bilen i gården, og startet den igjen etter ca 5 minutter. kjørte den da ca 10 min. Hadde ingen problemer med å starte, men ristingen og lydene ble bare verre. Er en Volvo v60 14mod. Kan det være at jeg klarte og fylle Bensin istede for Diesel ? Er det noe lignende symptomer ? Er ganske sikker på at jeg fylte Diesel , men samtidig er det litt merkelig at dette skjedde rett etter tanking ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2021 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) StianGT skrev (10 minutter siden): Jeg fylte ca 10 liter på bilen på tom tank. Etter omtrent 3 minutters kjøring kom det bankelyder og bilen ristet mye. Stoppet inn til siden for å sjekke om det var noe galt med ett av hjulene (foran), men så bra ut. Kjører vidre, men bankelyden og ristingen ble bare verre. Så kjørte den hjem igjen. Stoppet bilen i gården, og startet den igjen etter ca 5 minutter. kjørte den da ca 10 min. Hadde ingen problemer med å starte, men ristingen og lydene ble bare verre. Er en Volvo v60 14mod. Kan det være at jeg klarte og fylle Bensin istede for Diesel ? Er det noe lignende symptomer ? Er ganske sikker på at jeg fylte Diesel , men samtidig er det litt merkelig at dette skjedde rett etter tanking ? Ikke start motoren igjen før du har funnet ut om du faktisk fylte diesel. Ikke start motoren igjen dersom du fylte bensin. Endret 27. september 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
StianGT Skrevet 28. september 2021 Forfatter Del Skrevet 28. september 2021 Men hvordan skal jeg finne ut det ? 😅 Er jo litt kjedelig å ringe viking for så å få den på verksted for å flushe systemet om jeg faktisk har fylt riktig å dette er noe helt annent ? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) Da går jeg ut ifra at du ikke tok med kvittering? Lenge sia du fyllte? Ring bensinstasjonen å evt hør om de har oversikt. Endret 28. september 2021 av Duriello Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Å føre motorvogn krever årvåkenhet. Hvis du ikke vet hva du gjør bør du kanskje ikke kjøre. Lenke til kommentar
StianGT Skrevet 28. september 2021 Forfatter Del Skrevet 28. september 2021 Nei, ikke noe kvitering. Var på ubemannet pumpestasjon. Nå har det jo vært et Hel****** regnvær idag, så gikk litt fort under fyllinga. Men fortsatt vanskelig for å tru at jeg fylte feil. Men selvfølgelig, sjangsen er jo der. Men er det noen som vet hva som skjer med bilen under kjøring ? Har lest alt som er , men står vel bare at bilen fusker frem til den stopper. Å får da ikke start igjen. Dette har ikke jeg merket noe til enda hvertfall Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Usikker da jeg enda ikke har "greid det" selv. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) Hvis du vet at du fylte 10 liter, og hvor mye du betalte, så kan du finne ut literprisen. Den vil stemme med enten prisen på diesel eller bensin. Hvor mye du betalte finner du ut hvis du betalte med kort. Sjekk konto. Endret 28. september 2021 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
StianGT Skrevet 28. september 2021 Forfatter Del Skrevet 28. september 2021 Ja, har tenkt på det. Vet hvor mye jeg fylte for, men ikke eksakt antall liter. Så der er jeg like langt. Men bestilte akkurat kvitering på hjemmesiden dems, så da får jeg nok svaret på det imorgen 🤞🤞 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Har tanken vært så tom at det har kommet luft i systemet kanskje? Jeg vet ikke hvilke symptom det kan gi, men jeg vil tro at den ikke ville startet. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Hvis den står still i fri og du ruser motoren kommer det banke lyder da også? Lenke til kommentar
StianGT Skrevet 28. september 2021 Forfatter Del Skrevet 28. september 2021 Kun når jeg kjører. Det avtar litt akkuratt når jeg gir gass, å virker som det forsvinner litt når jeg svinger kraftig til høyere. Fikk dessuten kopi av kvitering fra igår, å har heldigvis ikke fylt feil 😅😄 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) Sjekk at hjul ikke har løsnet. Andre forslag kan være motorfester, hjuloppheng, støtdemper eller feil med clutch Endret 28. september 2021 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå