Gå til innhold

Irans atomvåpenprogram - skummelt for Israel

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Sjiamuslimene har siden 1925 hatet jøder og det har eskalert ut over hele Midtøsten og til de ca 50 islamske statene. Jødene er blitt jaget ut til mange tolerante land, og de muslimske er fullstendig eller mere eller mindre tømt for jøder. I mange land er de først trakassert i verste nazi-stil for så bli fratatt eiendom og bankinnskudd, så ranet og til slutt jaget og så vidt sluppet unna med klærne de står og går i. De heldige har pakket snippesken og dratt tidlig, mens de siste blir vv både mishandlet, voldtatt og drept - det hele i løpet av en mannsalder.

Sjiaene gir seg ikke, og Irans prester hater jøder så intenst at de ønsker atomvåpen så de kan utslette - eller true med det for å trakassere jødene i Israel. Et av problemene er at det nå er 25% arabere i Israel og at f eks de arabiske kongehusene slutter fred med Israel.

For noen år tilbake var det så ille at turister ikke kunne ha israelsk stempel i passet når de reiste til f eks Dubai på ferie. Jeg selv måtte få stempel på et eget ark som jeg kastet etter at det hadde gjort nytta. Dvs jeg sendte det i posten til meg selv i Norge for å ha det.

Sitat ABC nyheter: 

Israels statsminister Naftali Bennett tordnet mot Irans atomvåpenprogram i sin tale til FNs hovedforsamling mandag. Bennett hevder at Iran har gjort store framskritt i sitt program de siste årene, og kommet seg stadig nærmere å kunne anrike uran som kan brukes i atomvåpen.

– Irans atomvåpenprogram har nådd et kritisk punkt og alle røde linjer er krysset, sa han.

Statsministeren nevnte ikke atomavtalen med Iran fra 2015 med ord, i motsetning til sin forgjenger Benjamin Netanyahu. Han gjorde det imidlertid klart at Israel fortsatt vil hindre at Iran får tilgang til atomvåpen.

– Det er flere i verden som virker å se på Irans atomvåpenprogram som en uunngåelig realitet, eller bare har blitt lei av å høre om det. Israel har ikke det privilegiet. Vi kan ikke gå lei, sa Bennett.

----------------

Og jeg tror han har rett. Faren for angrep med A-våpen mot Israel er reell. Israel har allerede slike våpen og kan levere dem i Iran. Trolig også fra ubåt(er) utenfor iran-kysten.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dart skrev (På 27.9.2021 den 19.24):

Faren for angrep med A-våpen mot Israel er reeell.

det er stort sett kun israelske politikere som hevder det? mens eksperter på området mener det ligger mange mange år frem i tid før Iran (teoretisk) kan lage atomvåpen og dessuten ha raketter som kan levere de.

men "eksperter" på ymse ting tar jo ofte feil om et eller annet, så "helt sikker" på det ene eller andre kan man ikke være.

På den annen side er det vel ikke bare "positivt" og ukomplisert om Israel (evt. med USA på slep) bomber Iran "sånn for sikkerhetsskyld? basert på løse mistanker? Hva gjør Iran da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
fivebigcities skrev (På 27.9.2021 den 20.00):

vanskelig for å sympatisere noe som helst med Israel

OK
Hva vil skje om Israel blir rammet eller forsøkt rammet av en primitiv A-bombe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hittil i tråden er det ingen som ser for seg at dette er svært farlig for mange flere enn noen forhatte jøder, og at det snart bare er Irans sjia-prester og sjiamuslimske jordanske sigøynere (kaller seg palestinere) opprinnelig fra Jordan - som vil kaste dem på havet.

Mossad snik-drepte nylig "atomsjefen" i Iran med hjelp av en AI-styrt kampstasjon med maskingevær skjult i en pickup-truck på en motorvei.

At israelerne er redde er det knapt noen som tviler på, men det er litt rart med all skadefryden som kommer til syne. Skadefryd er en helt ekte fryd - de som henfaller til det eller har det som livsstil - de later ikke som. 

Etter min mening - og landets egne innbyggere er det blitt slik at hele Israel er en getto litt lik gettoene før 2. VK.

De egentlige jødene er IKKE sionister, en sionist er i grove trekk en som vil at Israel skal være forbeholdt jøder, slik det var før romerne jaget dem ut for 2000 år siden. De ca 600-700 tusen ortodokse jødene i Israel er ikke i mot islam og ikke i mot at muslimer skal kunne bo i Israel.

De ortodokse er dessuten verre enn Taliban når det gjelder kvinnesyn og religion. De lever seg så inn i gudetroen og leveregler at det grenser til psykisk utviklingshemming. Altruisme er dessuten en dyd for dem, på godt og ondt. Det ble utnyttet av naziene. De er så hellige at de ikke vil arbeide, og er til stor irritasjon for de andre i landet.

Lenke til kommentar
Dart skrev (6 timer siden):

Hva vil skje om Israel blir rammet eller forsøkt rammet av en primitiv A-bombe?

jeg har stilt deg spørsmål, men du unnlater å svare.

men kan fortsette, -støtter du at Israel bomber Iran, altså "preventivt" first-strike?

har du noen bevis for at Iran er i ferd med å ferdigstille a-våpen?

Det er forøvrig 9 år siden Benjamin Netanyahu stod i FN med ei plansje å påstod Iran nå straks var ferdig med a-bomba

https://www.theguardian.com/world/video/2015/feb/23/israeli-intelligence-documents-iran-nuclear-bomb-video

Jødene kommer jevnlig med disse anklagene for å ødelegge for Iran (danne grunnlag for økonomiske sanksjoner)

Donald Trump var til overmål på nippet å innlede et bombeangrep på Iran for å logre for Netanyahu, men ble advart og frarådet på det sterkeste av sine egne generaler. Men du vil altså bare sette i gang eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er alltid med en viss følelse av uhygge jeg møter jødehatere på fora. De klarer aldri gjøre rede for HVORFOR de hater. Trolig er de ofre for arabisk propaganda. Et relativt lite folkeslag blir forfulgt i århundrer og ingen klarer helt å forstå hvorfor. Flere kulturer bytter på å forfølge og trakassere dette lille folket. Flere ulike kilder kappes om å hate og spre hat mot et lite folk som ikke krever mere enn 1 prosent av hele Midtøsten. Det eneste demokratiet, de eneste som ikke hater homser, de eneste som likestiller kvinner osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mr.M skrev (2 timer siden):

Jødene kommer jevnlig med disse anklagene for å ødelegge for Iran

Jødene er ikke bare i Israel, men i USA, Norge, Sverige osv. Mener du at jøder i Norge driver propaganda mot muslimer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
shockorshot skrev (41 minutter siden):

Rasisme kan du ta et anna sted.

Mener du at vi som skriver her ikke har "lov" å klage på hat mot folkegrupper?

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Just now, Mr.M said:

slutt med disse tåpelighetene.

jeg pleier også skrive f.eks. "russerne mener",  "kineserne vil" osv. om andre land. Eller "samene" vil" for den saks skyld.

Hvis du da skal følge samme metatodikk, burde du skrive "isrealerne mener" neste gang. 

Staten Israel =/= jøder

Israelerne =/= jødene

Regner med at du ikke skriver "hinduistene mener" når du prater om hva inderne eller staten India mener?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tenk litt over hvorfor ingen av Irans nabolands myndigheter er synlig redde for Irans atomprogram.

Min teori er at de tenker at Iran kun skal ramme Israel, og at de andre islamske statene venter på at Iran skal ramme nettopp det og dem. Men ingen i de landene har kompetanse til å se konsekvensene ut over det. Trolig ser de for seg at Israel "forsvinner fra kartet" uten at det har noen som helst konsekvens for dem selv.

Jeg kan se for meg en lang liste av konsekvenser.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Dart skrev (11 minutter siden):

Jødene er ikke bare i Israel, men i USA, Norge, Sverige osv. Mener du at jøder i Norge driver propaganda mot muslimer?

jeg får bare konstatere at du overhodet ikke er interessert i å diskutere atomvåpen, og svare på konkrete spørsmål jeg har stilt deg.

I stedet vrir du det hele om til "rasisme"

Du har med andre ord ikke noe å slå i bordet med (fakta om de angivelige a-bombene eller svare om du støtter first-strike) men bare øste ut masse grunnløse påstander i første innlegget ditt. Flere som sikkert biter seg merke i det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

NRK Dagsrevyen uttalte en gang for lenge siden: "Jødiske stridsvogner kjørte inn i ...."  

Jødene har aldri hatt stridsvogner. Ikke i Norge i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...