8483838383 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Førsteintrykk Da jeg fikk pakken fra Microplex ble jeg først veldi overasket over hvor liten denne blokka var. Blokka er bare 2.5x2.5cm og har 1/4" nipler. Ellers er blokka pen, gullbelagt (ifølge produsenten) over alt utenom i bunnen. Det fulgte med feste som passer de fleste skjermkort, og klips for bruk på intel chipset med kroksystem samt litt kjølepasta. Montering Jeg kjøpte denne blokka fordi det var billigste blokk jeg kunne få tak i som ville passe på intel chipsetet mitt. Dette viste seg å være helt feil. Medfølgende klips for pentium4 chipset er rett og slett for svak, slangene dro blokka av chipset. Endte derfor med å montere blokka på Geforce 4 ti4200 kortet mitt. Festemekanismen for hovedkort/skjermkort med hull i viste seg å være en del mer solid en festeklipsen til intelchipset, blokka satt godt på skjermkortet, var litt plynder med geforce 4 forlengerene da disse henger å slenger helt til man har fått festa klipset på begge sider. Slangeklemmene fungerte også fint, og det ble tett på første forsøk. Klemmene er av typen som man klemmer sammen med tang. (ikke den typen som før fulgte med waterchill) og fungerer veldi godt. Ytelse Etter min mening yter denne blokka mer en godt nok med tanke på prisen. Jeg gidder ikke å nevne noe om temperaturer i denne testen, siden de fleste har forskjellige vannkjølings oppsett. Konklusjon Coolance har en grei billig blokk, den er perfekt for alle dem som vil fjerne ei vifte fra maskinen, og ikke tenker mest på temperaturer og overklokking. Positivt: +Pris +Ytelse i forhold til pris +Slangeklemmene Negativt: -Klipsen for intelchipset -Ikke gjennomsiktig topp Karakter: 4+ Endret 15. august 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Utrolig bra test! Veldig oversiktlig og ryddig satt opp! Karakter: 6 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Ellers er blokka pen, gullbelagt (ifølge produsenten) over alt utenom i bunnen. Da eg fikk blokka mi, var4 den "gulbelagt" all over o langt i fra glatt på undersida slik som på bildet. Botnen hadde egentelig samme finish som resten av blokka rundt.. Får vel ta å planslipe den ein dag og sjå om den yter noke bedre da. Veldig bra test, pent og oversiktelig. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Min blokk hadde helt fin finish, helt til jeg hadde prøvd å montere på chipset, da ble den noe ripete, Lenke til kommentar
Empty Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Noen andre som har hatt samme problem med festing av blokka på chipsett? Tenkte jeg skulle kjøpe samme blokk til skjermkort og chipsett, har nå Via KT266 men skal kjøpe NF7 snart... Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 La meg se om jeg forstår dette riktig; det er altså snakk om ett kjølesett til grafikkort og hovedkort. Av testen din legger jeg merke til at det bare fungerer på grafikkortet. Til tross for at du har anskaffet ett kjølesett som har halv funksjonalitet, så gir du det karakteren "4+" Ellers en meget bra test Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 La meg se om jeg forstår dette riktig;det er altså snakk om ett kjølesett til grafikkort og hovedkort. Av testen din legger jeg merke til at det bare fungerer på grafikkortet. Til tross for at du har anskaffet ett kjølesett som har halv funksjonalitet, så gir du det karakteren "4+" Ellers en meget bra test Det er EN kjøleblokk, den passer fint på de fleste vga kort og chipset, men ikke på intel chipset. Dette er fordi den fjæra for intelchipset er for spinkel. Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 La meg se om jeg forstår dette riktig;det er altså snakk om ett kjølesett til grafikkort og hovedkort. Av testen din legger jeg merke til at det bare fungerer på grafikkortet. Til tross for at du har anskaffet ett kjølesett som har halv funksjonalitet, så gir du det karakteren "4+" Ellers en meget bra test Det er EN kjøleblokk, den passer fint på de fleste vga kort og chipset, men ikke på intel chipset. Dette er fordi den fjæra for intelchipset er for spinkel. OK... da misforsto jeg deg... beklager! Den er altså enten til GPU eller chipset... ikke begge deler på en gang. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 finfin test. *lure på om jeg skal få vannkjøling* Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 . . . . og har 3/8" nipler. Er du sikker på dette? Tubing Size (ID) 1/4", 6mm Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 . . . . og har 3/8" nipler. Er du sikker på dette? Tubing Size (ID) 1/4", 6mm skal endre på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå