Gå til innhold

T610 firmware...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om jeg nå leverer inn mobilen til oppdatering av firmware, blir alt jeg har lagret slettet da? (meldinger, bilder, lyder osv.) Er det noen som vet dette med sikkerhet?

Ja, hva skjer da egentlig??

Lurer fælt på hva som skjer om det blir borte.

Tar det i så fall lang tid å ha den inne til oppgradering?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg flashet idag. Fra R1A til den siste. Heftig forskjell i ytelse på gif, java og menyer. Har ikke testet kameraet enda.

Det som ble slettet var:

alle meldinger og MMS

Oppringte nr og mottatte samtaler

Det som ikke ble slettet:

Bilder

Themes

Ringelyder

Telefonbok

Er hvertfall det jeg har sett til nå. Har ikke kontrollert om noe annet ble slettet/tatt vare på, men de over kan jeg si med sikkerhet. Slik var det hos meg hvertfall. Forhandleren sa at alt ble slettet, men han mente sikkert bare SMS og MMS.. fikk endel mindre minne tilgjengelig etter flashingen, så må ta 13 sec trikset igjen tenker jeg. Men telefonen ble myyyyye bedre.

Lenke til kommentar
Var inne å prøvde å finne ut hvilken versjon jeg har på min T610, det klarte jeg ikke helt. Øverst sto det R1L013, og nederst sto det: ITP Versjon R1B007. Hvilken gjelder?

Denne versjonen har jeg også. Telefonen min er en uke gammel, og forhandleren (Telebutikken) hevdet at telefonen kom rett fra leverandør/produsent og skulle ha nyeste firmware.

Finnes det virkelig en nyere firmware enn den jeg har? Kan det være at R4C versjonen nevnt som nyeste i denne tråden er tilsvarende eller den samme som R1L013-versjonen jeg har? Er svært fornøyd med telefonen, synes den virker kjapp både på sms-skriving og i menyene. Alikevel ville jeg nok kunne tenke meg og oppgradere hvis det finnes en ENDA bedre/nyere versjon - man vil jo gjerne hente ut det "beste" fra sin telefon.

Lenke til kommentar
Var inne å prøvde å finne ut hvilken versjon jeg har på min T610, det klarte jeg ikke helt. Øverst sto det R1L013, og nederst sto det: ITP Versjon R1B007. Hvilken gjelder?

Denne versjonen har jeg også. Telefonen min er en uke gammel, og forhandleren (Telebutikken) hevdet at telefonen kom rett fra leverandør/produsent og skulle ha nyeste firmware.

Finnes det virkelig en nyere firmware enn den jeg har? Kan det være at R4C versjonen nevnt som nyeste i denne tråden er tilsvarende eller den samme som R1L013-versjonen jeg har? Er svært fornøyd med telefonen, synes den virker kjapp både på sms-skriving og i menyene. Alikevel ville jeg nok kunne tenke meg og oppgradere hvis det finnes en ENDA bedre/nyere versjon - man vil jo gjerne hente ut det "beste" fra sin telefon.

Som nevnt tidligere så hadde jeg R1L013, men har nå fått oppdatert den til R4C003. Den nyeste versjonen er uten tvil bedre. Synes generelt alt inne på telefonen virker litt raskere jeg :) R4C004 skal visst også ha kommet...

Lenke til kommentar

Aff, oppgradere firmware ja...

Prøvd å få det gjort siden før jul. Men det viser seg at de bedriftene som gjør dette i nærheten av meg enten ikke har fått mottatt utstyret for å gjøre dette av Sony-Ericsson eller at de ikke lenger eksisterer.

Typisk? :p

Hadde vært fett med mulighet til å gjøre dette via hjemme-pcen da...!

Elsker T610'n min da, men har noe problemer med å sende gruppemeldinger... :\

Er det forresten noen som har sånne hvite små flekker på skjermen (bak dekselet)? Sikkert bare støv... Men irriterende... ;)

Lenke til kommentar

Ok, så du vil anbefale meg og få utført oppdateringen? Ble det som var lagret på telefonen din slettet? Kanskje lurt å ta backup uansett...

Noen som har anbefalinger av verksteder i Oslo-området som utfører denne oppdateringen? Gjerne mens man venter hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

For å sitere jerk:

Det som ble slettet var:

alle meldinger og MMS

Oppringte nr og mottatte samtaler

Det som ikke ble slettet:

Bilder

Themes

Ringelyder

Telefonbok

Er hvertfall det jeg har sett til nå. Har ikke kontrollert om noe annet ble slettet/tatt vare på, men de over kan jeg si med sikkerhet. Slik var det hos meg hvertfall. Forhandleren sa at alt ble slettet, men han mente sikkert bare SMS og MMS.. fikk endel mindre minne tilgjengelig etter flashingen, så må ta 13 sec trikset igjen tenker jeg. Men telefonen ble myyyyye bedre.

;)

Endret av nxm
Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har sånne hvite små flekker på skjermen (bak dekselet)? Sikkert bare støv... Men irriterende... ;)

Legger selv merke til de hvite "flekkene" du omtaler. De ligger øverst på skjermen min, og ses kun i dagslys og fra en spesiell vinkel.

Jeg både håper og antar at det ikke er så farlig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Olala jeg har FW ver. R1A081 denne er vel eldgammel, hehe...

Jeg også... er så stress å oppgradere.. :roll:

har lagt merke til at de fleste som har den mobilen har en annen type klokke når mobilen ikke er i bruk.. Jeg forhåndsbestilte min så den kunne vel bli litt bedre med noen oppgraderinger?

Endret av moshpit
Lenke til kommentar

ja! Dere burde absolutt ta dere bryet med å oppgradere telefonen! Lover dere at det er mindre stress enn å slite med den gamle utgaven dere har... forøvrig. MMS ble IKKE slettet på firmwareupgrade (ref. mitt tidligere innlegg over).

Mobilfikser'n ved Oslo City kan flashe telefoner på en time... (selve flashingen er gratis, men det koster 200kr om du vil ha det gjort innen en time).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...