TSV100 Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Hei Skal kjøpe en brukt elbil og står mellom Hyundai Iqonic 2020 eller MG Zs ev 2020. Må være plass til barnevogn og barnesete. Elbilen skal brukes mest til småkjøring i byen. Hvilken elbil av disse to er det beste kjøpet til en liten familie på tre? Og hva er fordelen/ulempen med disse bilene? Lenke til kommentar
Yamaha-R1 Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Ioniqen er betydelig bedre kvalitet. Muligens litt bedre plass i mg. Av de to hadde jeg tatt Ioniqen 10 av 10 ganger. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Ioniq er veldig gode biler, men 2020 modellen har vel kansje dette kjempedyre kjølevannet som må byttes innimella? Kan fort bli dyrt på servicer da. Personlig ville jeg kansje sett på en 2019 modell om de slipper denne servicen. MG ZS virker å være gode biler det og, men er nok ett hakk under på kvalitet. Lenke til kommentar
TSV100 Skrevet 26. september 2021 Forfatter Del Skrevet 26. september 2021 Ok. Tusen takk for svar Ante ikke det om kjølevesken så det var et godt tips. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 27. september 2021 Del Skrevet 27. september 2021 MG har vel heller ikke noe app / forvarming muligheter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) 14 hours ago, bzzlink said: MG har vel heller ikke noe app / forvarming muligheter. Har Ioniq det? Er vel kansje ekstrautstyr? Men MG sin software var temmelig håpløs i starten iallefall. Husker man kunne bare forvarme bilen med dørene låst. Ergo måtte man åpne ett vindu, låse dørene og så slå på forvarmingen om man ikke ønsket å stitte i bilen å vente på at den ble varm, og da mistet man jo en del effekt av varmingen siden vinduet sto åpent 😂 Men bilen har jo fått flere oppdateringer på softwaren siden den gang så regner med det er ordnet. Endret 28. september 2021 av Complexity Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) Ja bluelink appen så kan man starte defrost/ac på Ioniq. I følge MG selgeren jeg snakket med var det ingen fjernstyrt forvarming. når jeg spurte om det fungerte å gå ut og «starte» bilen og så gå inn og spise frokost mens den ble varm, så klarte han ikke svare på det. Så da ble den uaktuell for min del Endret 28. september 2021 av bzzlink Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Iqonic er egentlig et ganske morsomt navn på en Ioniq. 😉 (sorry, greide bare ikke å dy meg) Lenke til kommentar
Raude Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 Ioniq. MG mangler varsellampe for spylevæske 😁 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå