Gå til innhold

Spill-PC, budsjett 30k

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som jeg pleier å hjelpe med PC-kjøp. Men som vanlig, i årene siden forrige gang, har jeg ikke holdt meg oppdatert på hardware-fronten. Så tenkte jeg skulle høre om noen her har noen tips/anbefalinger. Han skal oppgradere/kjøpe ny PC. Hvis han kjøper ny, selger han den gamle enten samlet eller i deler.

Noen preferanser:

• Fokus på gaming
  • Budsjett 30 000 kr
  • Har en skjerm som han vil fortsette å bruke, som støtter Freesync men ikke Gsync
  • Selvbygg er aktuelt (det vi har gjort tidligere), men tror han heller mer mot ferdigbygget

Nåværende PC: i7-7700K, GTX 1080, MSI Z170A GAMING M3, 32 GB DDR4 100Mhz

Takker for evt forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å oppdatere meg litt. Er det slik å forstå at NVIDIA-kort støtter Freesync også nå? Så da er han ikke avgrenset til å kjøpe Radeon-kort (eller ny skjerm).

Noen som vet når man kan forvente nytt Power/DNB/Mastercard superrabatt? Da kunne jo budsjettet bare økes fra 30k til 40k!

Lenke til kommentar
kvakse skrev (2 minutter siden):

Prøver å oppdatere meg litt. Er det slik å forstå at NVIDIA-kort støtter Freesync også nå? Så da er han ikke avgrenset til å kjøpe Radeon-kort (eller ny skjerm).

Noen som vet når man kan forvente nytt Power/DNB/Mastercard superrabatt? Da kunne jo budsjettet bare økes fra 30k til 40k!

Noen freesync skjerm støtter G-Sync, så kommer ann på hvilken skjerm han har i dag.

Hadde eventuelt solgt gammel pc OG skjerm og gått for ny skjerm med full g-sync støtte og pc med rtx 3080(TI) eller rtx 3090.

Power kampanje kommer nesten garantert nå i slutten av oktober (20-30 et sted)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...