kvakse Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg har en venn som jeg pleier å hjelpe med PC-kjøp. Men som vanlig, i årene siden forrige gang, har jeg ikke holdt meg oppdatert på hardware-fronten. Så tenkte jeg skulle høre om noen her har noen tips/anbefalinger. Han skal oppgradere/kjøpe ny PC. Hvis han kjøper ny, selger han den gamle enten samlet eller i deler. Noen preferanser: Fokus på gaming Budsjett 30 000 kr Har en skjerm som han vil fortsette å bruke, som støtter Freesync men ikke Gsync Selvbygg er aktuelt (det vi har gjort tidligere), men tror han heller mer mot ferdigbygget Nåværende PC: i7-7700K, GTX 1080, MSI Z170A GAMING M3, 32 GB DDR4 100Mhz Takker for evt forslag! Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 26. september 2021 Forfatter Del Skrevet 26. september 2021 Komplett a185 Epic Gaming PC Radeon RX 6800XT, Ryzen 7 5800X, 16GB, 1TB SSD, Win10Home https://www.komplett.no/product/1173913/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-a185-epic-gaming-pc Virker denne OK? Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 27. september 2021 Forfatter Del Skrevet 27. september 2021 Prøver å oppdatere meg litt. Er det slik å forstå at NVIDIA-kort støtter Freesync også nå? Så da er han ikke avgrenset til å kjøpe Radeon-kort (eller ny skjerm). Noen som vet når man kan forvente nytt Power/DNB/Mastercard superrabatt? Da kunne jo budsjettet bare økes fra 30k til 40k! Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 27. september 2021 Del Skrevet 27. september 2021 kvakse skrev (2 minutter siden): Prøver å oppdatere meg litt. Er det slik å forstå at NVIDIA-kort støtter Freesync også nå? Så da er han ikke avgrenset til å kjøpe Radeon-kort (eller ny skjerm). Noen som vet når man kan forvente nytt Power/DNB/Mastercard superrabatt? Da kunne jo budsjettet bare økes fra 30k til 40k! Noen freesync skjerm støtter G-Sync, så kommer ann på hvilken skjerm han har i dag. Hadde eventuelt solgt gammel pc OG skjerm og gått for ny skjerm med full g-sync støtte og pc med rtx 3080(TI) eller rtx 3090. Power kampanje kommer nesten garantert nå i slutten av oktober (20-30 et sted) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå