faumachine Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hei jeg har hatt en føjetong gående med Microplex i forbindelse med min NoiceControl 1957 vifte. Jeg har en XP1600+ vifte og maskinen krasjer hvis jeg ikke har oppe sidedekselet på mitt Aopen HQ45 kabinett. På microplex sine sider står det at vifta skal kunne brukes på opptil XP1700+. En Enermax 80*80*25mm vifte er også plassert foran i kabinettet nede, den eneste plassen det er for ei ekstra vifte i HQ kabinettet. Jeg har justert hastigheten på max på vifta. Det funker selv ikke da. Microplex sier jeg kan sende inn kjøleren å få den testet med en omgang i kjøler-testeren vår for å se om de finner noe. Det vil koste meg tur-returporto dersom det ikke er noe galt med den, men er jo nok til ei ny vifte i seg selv. Kan det være noe annet som er galt kanskje prosessoren er dårlig. CPU ligger på 53 grader i vanlig modus og kabinett 35. Det krasjer når jeg spiller eller ser film da vet jeg ikke helt. Men hvis jeg går ut så ligger cpu på rundt 58 grader og kabinettet holdt 38 grader. Jeg bruker Artic silver 3, målingene er gjort med PC alert III. Det ble et langt innlegg, men hva skal jeg gjøre? Har noen forslag til hvordan jeg skal få ned temperaturen i kabinettet, evt. lufte mer? Mvh Faumachine Aopen HQ45 kabinett Samtron 96P Msi Geforce2MX Athlon XP 1600 NoiseControl NC1957 CPU vifte Enermax vifte 80*80*25mm Msi Turbo KT133A 2 * 256 MB SDRAM SB128 PCI Unex 10/100 mbit network card Lenke til kommentar
daho Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 det samme skjer med meg vis jeg spiller cs med 15 boter eller ser på divx, har 4*80mm og vifte til 1,2 ghz, jeg har 1ghz, pc'en kræsjer og må reboote, kjenner på kjøleribba og den er varm som ****. tenkte og montere 2 120mm enermax i side døra som blåser på kjøleribba, kanskje du burde skaffe en ny kjøler eller sette in en vifte i siden. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvis kabinettet holder 38grader så sier det seg neste selv at du bør skaffe deg bedre ventilasjon. Tviler sterkt på at microplex ville finne noe feil på kjøleren din ettersom den jobber under slike omstendigheter. Ettersom det funker når du har oppesidedøra så sier det endel om hvor dårlig konstruert kabinettet er i forhold til dagens krav til lufting/ utbytting av luft. Du kan jo kappe hull til et par vifter til å suge ut eller noe i den duren, så vil du se at vifta funker fint. Mhv David Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå