KarvaBlad Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Hei! I jobben min sitter kolleger litt rundt forskjellige steder i Norge og verden. Jeg bruker Teams og Slack til å holde kontakten, i tillegg til mail og tlf. Jeg kjenner at jeg mister konsentrasjonen og opplever stress av stadige varsler fra Teams, gjerne fra min overordnede om ting han vil at jeg skal sjekke opp. Dette er gjerne småting som ikke fordrer en hel mail, hvis dere skjønner. Jeg er usikker på hvor raskt han forventer svar, og jeg vet jo at han ser at jeg har sett meldingen han fyrte av gårde. Teams har et slikt øye-ikon for at meldingen er lest. Kjenner dere dere igjen i at denne måten å jobbe på er stressende og ødeleggende? Eller er dette noe jeg må "takle"? Er stadige pling fra en app som hele tida er i bakgrunnen forstyrrende for andre enn meg? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Det er relativt gode muligheter til å tune varslinger i Teams. Har du sett på disse? https://support.microsoft.com/nb-no/office/administrere-varslinger-i-teams-1cc31834-5fe5-412b-8edb-43fecc78413d 1 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 25. september 2021 Forfatter Del Skrevet 25. september 2021 Men er det en farbar vei å mute og avmute varslinger hele tiden? Da vet jo ikke kollegene om du er tilgjengelig eller ei. Selv det blir et stressmoment. (kanskje jeg er unormalt vár for stress, men ville bare høre om noen hadde det på samme måte) Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg hadde lett glemt det bort hvis sjefen min drev å sendte småtasks på teams hele tiden. Bruk i det minste trello eller noe lignende. Du kan også slå av slik at folk ikke kan se at du har lest deres meldinger på teams. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Kanskje be sjefen sende alle småoppgavene i en større mail? Si det som det er at alle disse småbeskjedene du får er et forstyrrende element. Jeg vet ikke hvilke typer oppgaver dette er, om de må besvares/gjennomføres innen korte frister, men hvis det er mulig så kanskje sjefen kan sende en mail hver morgen med alle oppgavene som har samlet seg fra dagen før. Så har du en avsatt tid hver morgen til å gjøre alle. Eller kanskje arbeidsplassen kan ta i bruk et ticket-system? Du åpner den eldste ticketen, gjør det den sier, lukker ticket og åpner neste. 1 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. september 2021 Del Skrevet 26. september 2021 Intuitivt tenker eg at slike meldingar er å ansjå som korte statusmeldingar som du enten svarer ut med eit ord eller gløymer etter at du har lest det. Arbeidsordrer og oppgåver bør kome via epost eller liknande formell kommunikasjonsplattform. Det kan nok variere frå arbeidsplass til arbeidsplass kva som er ei natuleg fordeling, men om teams berre blir endå ei epostkasse så mister ein mykje effektivitet. Om du kjenner på at dette er eit problem så må du lage deg ei rutine der du ikkje les teamsmeldinger før du veit at du har tid til å svare ut eventuelle oppgåver. 2 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 26. september 2021 Forfatter Del Skrevet 26. september 2021 Mange bra innspill her. Takker for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå