NTB - digi Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Nær halvparten av motorsykler bråker ulovlig høyt Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Vel, erm... ja. Men vel å merke at oftest så er de aller mest bråkete syklene 125-kubikkere som er påsatt ekstra bråkete potte da. Dette kombinert med måten de kjøres på (les: unødvendig rusing av motoren hele tiden, for å lage støy for støyens skyld). Choppere med rette rør er også i samme "se på meg jeg bråker" kategorien. Har selv unngått å ha titanpotte og montert en mye mindre bråkete syrefast potte, selv om vektgevinsten ble bare 5 kg i motsetnig til nesten 10... for å nettopp ikke plage folk med støy. Dette på en 200hk++ maskin da, der eneste måten å øke ytelse er enten opp med henstene eller ned med vekten. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Egil Hjelmeland Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 25. september 2021 (endret) Finnes et støyregler for motorsykler? Det har aldri virket slik. Uvesenet er så utbredt og påtrengende lett å høre at jeg kan ikke forstå annet at enn at ansatte i relevante etater vender det døve øret til motorsyklistene Endret 25. september 2021 av Egil Hjelmeland 15 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Det er mest på vår og sommer jeg merker det. Litt utover høsten blir de veldig tamme når det er kaldere og vått. Det har utbredt seg som en epidemi med lett mc og atv-er med ulovlige eksospotter. Nylig ble flere sykler tatt her i byen og gitt bot. Foreldrene var bare: "Nei det kunne vi aldri visst!". Yeah right. Ungene får gjøre akkurat som de vil og foreldrene vet det godt. 6 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Som @nessuno korrekt påpeker er det 125cc og visse "choppere" (les:HD) som dessverre setter på uorginale potter og støyer noe infernalsk. Det er også en del som leker RR på vei og kjører på 2dre, 3dje gir med "effektpotte" noe som heller ikke er særlig hensynsfullt. Og så er det de som tror på myten "Loud pipes saves lives", og ikke skjønner at de kun oppnår å bli "hatet" av både de bor som langs vei og andre som ferdes langs veien og heller ikke er begistrert for bråk. Ikke alle som setter pris på "heftig" motorlyd nemlig 😄 Jeg har selv syndet her, men dersom "potta" (eller fullt anlegg) ikke gir en vesentlig effektøkning er det uaktuelt. At original-anlegg dessverre ofte ser mindre pent ut kan være en formildende omstendighet for å sette på uoriginalt. Motorrad tester ofte eksospotter og det er verdt å merke seg at som regel gir "bråkepotter" *mindre* effekt enn OEM. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Løsningen er enkel, aksjoner mot videregående skoler hyppig. Ungdomsgjenger på mc er faktisk et stort irritasjonsmoment der jeg bor. 8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Det er bare å fortsette å håndheve dette som før. Stikkprøver nå og da, særlig hvis de mottar tips eller oppfordring i forbindelse med støyproblemer. Om 10 år er uansett ungdomssyklene elektriske, så det er bare et midlertidig problem. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 (endret) Haha ja dette kan få blodet mitt til å koke titt og stadig! Spesielt gøy er det når du hører de fra andre siden av kloden når de skal tøffe seg i 20kmh, og kjøre samme strekning frem og tilbake til tinitusen voldtar huet og sinnet gir farlig høyt blodtrykk. Har genuint måtte telle til 10 inni meg flere ganger når samme sykkel passerer for 8'ende gang i nabolaget en og samme dag. Endret 25. september 2021 av The Very End 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Det er stort sett HD-gutta som bråker helt ufattelig mye. 8 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 (endret) Det har vært stor vekst av såkalte motard sykler. Spesielt fordi det er slike miljøer i andre land som usa og frankrike. Vi er bare litt trege med å adoptere de dårlige trendene i andre land. Endret 25. september 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 36 minutes ago, The Very End said: Haha ja dette kan få blodet mitt til å koke titt og stadig! Spesielt gøy er det når du hører de fra andre siden av kloden når de skal tøffe seg i 20kmh, og kjøre samme strekning frem og tilbake til tinitusen voldtar huet og sinnet gir farlig høyt blodtrykk. Har genuint måtte telle til 10 inni meg flere ganger når samme sykkel passerer for 8'ende gang i nabolaget en og samme dag. Disse nye 4-takts syklene er virkelig noe skrap. Bare 10-12 hk i de, og bråker som en løpssykkel. Ytelsen er som en gressklipper. Det er bare flaut. Jeg savner 2-takts dagene. Disse har skarpere lyd men total lyd er mye, mye lavere når de kjører forbi på veien. 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Synes det kun er typ HD sykler samt mopeder og lett sykler som bråker veldig og jeg bor midt i Oslo smørja. 5 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Nå som elmotorer gjør sitt inntog i både verktøy og fremkomstmidler, så burde unødvendig støy slås hardt og hyppig ned på. 2 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 WiiBoy skrev (3 minutter siden): Nå som elmotorer gjør sitt inntog i både verktøy og fremkomstmidler, så burde unødvendig støy slås hardt og hyppig ned på. Uhm hva? Jo mindre støy det blir jo mer tid og ressurser skal politiet bruke på å slå ned på det? Lenke til kommentar
hoj Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Så var det stanken. Den er meget plagsom. I noen tilfeller blå røyk. Skal vi si at enkelte motorsykler forurenser ca. 1000 ganger mer en en bil? Man bør forby 2-taktere, de er spesielt ille. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 hoj skrev (1 minutt siden): Man bør forby 2-taktere, de er spesielt ille. Nysalget tar vel slutt i 2025 som for biler. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 (endret) Alltid like gøy å få en fredelig dag ødelagt av en motorsykkel som gasser på midt i byen. Støynivået er så høyt at man ikke en gang høre sine egne tanker. Endret 25. september 2021 av Uderzo 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 13 minutes ago, Simen1 said: slutt i 2025 som for biler. Hehe. Vi får se. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 kremt skrev (1 minutt siden): Hehe. Vi får se. Ja, det er nok i overkant optimistisk. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Vi vet at mange tenåringer ikke tenker før de gjør noe, men jeg er overrasket over hvor mange eldre som skiter i eget reir. Enten er de ikke i stand til å oppdage at myten "loud pipes save lives" er blitt tilbakevist gang på gang, eller så ønsker de å bli upopulære. Bråk fra mopeder og motorsykler gjør at folk flest mister sympati for tohjulingene, og det gjør at de ikke vil protestere om myndighetene ønske å innføre nye regler som strammer inn bruken. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå