Gå til innhold

problemer med å feste slk-900 til abit nf7-s rev.2

MixMaster

Anbefalte innlegg

Har nå fått meg ett abit nf7-s rev.2.0, da det "gamle" hk´et mitt, ett ep-8rda3+ døde ut. Men problemet mitt er som sagt at de "standof"-greiene som skal i hullene rundt socketen ikke passer.. Hos thermalright.com står det at du skal bruke begge plastik-"washerne", men de passer ikke noe bedre oppi hullene fordet. Står også noe om custimised standofs til nf7-s, men dette fulgte ikke med til ribba mi? Hvordan får jeg i så fall tak i de? Kan være jeg ikke har ALLE delene lenger, men det stod på hjemmesida til thermalright at det bare fulgte med 5 standofs..

Kan hende jeg er dum, men jeg trenger litt hjelp. Jeg vet at det er mange her på forumet som bruker slk 900 sammen med nf7-s rev.2.0, så det hadde vært fint med noen visdomsord. :yes:

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, dette blir trippelpost, men det driter jeg i. :p Skal jeg rett og slett bare tvinge dem gjennom hullene?? De går igjennom hvis jeg tvinger dem, men da vil det bli veldig vanskelig å skru dem fast i x-plata under.. Er det sånn folk her har gjort det?

Lenke til kommentar
mitt tips er å bare skru de gjennom forsiktig, bare ikke skruene kommer borti HK...

Er jo det som er poenget at de skal komme borti hk, cpu-kjøleren skal jo sitte fast.

Jeg har montert den før, og er ikke noob (kanskje litt da :p ) Er bare det problemet at den delen av skruene som skal gjennom HK er for breie på grunn av at abit nf7-s har andre dimensjoner på hullene rundt socketen, jeg lurer bare på åssen folk har klart å feste ribba til HKet.. :cry:

Skal ha med maskina til en kamerat i helga så jeg må nesten bli ferdig i kveld, desuten har jeg noe lekser.. :p

Lenke til kommentar
mitt tips er å bare skru de gjennom forsiktig, bare ikke skruene kommer borti HK...

Er jo det som er poenget at de skal komme borti hk, cpu-kjøleren skal jo sitte fast.

joa, den skal sitte i skrue hullene i HK, men på de hullene er det slike "sølvfargede" saker ca 4mm rund hullet og det er ike så fint å komme borti HK med en skarp kant utenfor det området der :p og det kommer fra erfaringer :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...