objorkum Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dersom man f.eks lager en sirkel, hvordan velger man nøyaktig på pixelen hvor denne skal stå i bildet? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei. Nederst i venstre hjørnet på "bilde"-vinduet ditt vil du se pixel-koordinatene til mus-pekeren din. Om du ikke ser den slår du på statusbar med shift + ctrl + S. Good Luck Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Sånn off-topic så skal det nevnes at første prewiev av Gimp2.0 er sluppet Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Sånn off-topic så skal det nevnes at første prewiev av Gimp2.0 er sluppet å? Det har jeg jammen ventet lenge på.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Sånn off-topic så skal det nevnes at første prewiev av Gimp2.0 er sluppet Digg! Håper final versjonen kommer snart... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Hei. Nederst i venstre hjørnet på "bilde"-vinduet ditt vil du se pixel-koordinatene til mus-pekeren din. Om du ikke ser den slår du på statusbar med shift + ctrl + S. Good Luck Tja det kommer jo an på hvor man plasserer musepekeren på objektet! La oss si: Jeg har 2 firkanter, nr 2. skal stå 20 pixels til høyre for nr. 1, og være dobbelt så stor (kopiere nr. 1 og gjøre den større). Hvordan ordner jeg det? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei. Høyre klikk i bildet - Velg: Filters - Render - Gfig Her kan du tegne - snap til grid osv. Mange muligheter. Good Luck. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Mange takk! Men finnes det noen gode "vector drawing" program til KDE? Endret 8. januar 2004 av objorkum Lenke til kommentar
bkak Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Mange takk! Men finnes det noen gode "vector drawing" program til KDE? Sodipodi er det eneste vektorprogrammet jeg har brukt til nix, mulig det er GTK. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 OO har et, og så finnes det et som heter xfig Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Takker... Fant også et som heter sopdipodi. Uansett, begynner jeg å få til det meste i GIMP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå