huf Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Får denne meldingen når jeg skal starte enemy territory: bash-2.05b$ et ET 2.55 linux-i386 May 27 2003 ----- FS_Startup ----- Current search path: /home/huf/.etwolf/etmain /usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak0.pk3 (3725 files) /usr/local/games/enemy-territory/etmain/mp_bin.pk3 (4 files) /usr/local/games/enemy-territory/etmain ---------------------- 3729 files in pk3 files execing default.cfg couldn't exec language.cfg couldn't exec autoexec.cfg Hunk_Clear: reset the hunk ok ------- Input Initialization ------- Joystick is not active. ------------------------------------ Bypassing CD checks ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ----- Client Initialization Complete ----- ----- R_Init ----- ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display ...setting mode 4: 800 600 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2 Xlib: extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0". Failed to detect XF86DGA Mouse XFree86-VidModeExtension Activated at 800x600 Using 8/8/8 Color bits, 16 depth, 0 stencil display. Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (4) Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2 XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480 Received signal 11, exiting... Hva er det som er gale her? hmm,... Har lagt til load glx ja. Kjører slack 9.1 kernel 2.4. EDIT: skriveleif Endret 8. januar 2004 av huf Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Received signal 11, exiting... <-- Den er kjip. Signal 11 er Segmentation Fault (eller Minnesegmentsfeil på døll norsk), og det er ofte enten HW-feil eller programmfeil(oftest det siste) Har du load dri i XF86Config(-4)-en din? Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Received signal 11, exiting... <-- Den er kjip.Signal 11 er Segmentation Fault (eller Minnesegmentsfeil på døll norsk), og det er ofte enten HW-feil eller programmfeil(oftest det siste) Har du load dri i XF86Config(-4)-en din? Har load dri ja... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ser ikke ut som du har maskinvareaksellerasjon. Se etter en linje som sier «direct rendering: No/Yes» når du kjører glxinfo. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ser ikke ut som du har maskinvareaksellerasjon. Se etter en linje som sier «direct rendering: No/Yes» når du kjører glxinfo. glxinfo'n: name of display: :0.0 Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". display: :0 screen: 0 direct rendering: No server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.2 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.3 Mesa 4.0.4 OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_transpose_matrix, GL_EXT_abgr, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_lod_bias glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 None 0x25 24 tc 1 24 0 r y . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x26 24 tc 1 24 0 r . . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x27 24 dc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x28 24 dc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 None 0x29 24 dc 1 24 0 r y . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x2a 24 dc 1 24 0 r . . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None Lenke til kommentar
Booth Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Den loader jo tydeligvis ikke dri, åssen skjermkort har du, hvordan ser xf86config ut, sier dmesg noe lurt ? Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 har et gainward gf4 ti 4200 64mb xf86cfg: Section "Module" # This loads the DBE extension module. Load "dbe" # Double buffer extension Load "glx" Load "dri" # This loads the miscellaneous extensions module, and disables # initialisation of the XFree86-DGA extension within that module. SubSection "extmod" Option "omit xfree86-dga" # don't initialise the DGA extension EndSubSection # This loads the Type1 and FreeType font modules Load "type1" Load "speedo" # Load "freetype" # Load "xtt" # This loads the GLX module # Load "glx" # This loads the DRI module # Load "dri" EndSection dmesg ser ikke verst ut.. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ser ikke ut som du har maskinvareaksellerasjon. Se etter en linje som sier «direct rendering: No/Yes» når du kjører glxinfo. direct rendering: No står det altså i min glxinfo, hvordan enable? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du må finne ut hva som går galt, siden du ikke får direct rendering. Sjekk i X-loggen, /var/log/XFree86.0.log. En mulig grunn er at driveren du bruker ikke har 3D-støtte (fordi nvidia sitter og knuger på hemmeligheten om hvordan kortene deres fungerer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå