Gå til innhold

Dual CPU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan uten problemer bruke en maskin med to CPUer til spill, men hovedkortet bør ha AGP-port (noe ikke alle har) så du kan benytte deg av et skikklig grafikkort. Du kan ikke regne med å få noen ytelsesøkning i spill med to CPUer da de fleste spill bare kan bruke en av gangen.

Lenke til kommentar
Du kan uten problemer bruke en maskin med to CPUer til spill, men hovedkortet bør ha AGP-port (noe ikke alle har) så du kan benytte deg av et skikklig grafikkort. Du kan ikke regne med å få noen ytelsesøkning i spill med to CPUer da de fleste spill bare kan bruke en av gangen.

Helt riktig. =) jeg kjører 2 cpu'er selv men til spill har det lite nytte :yes:

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at Team Arena har støtte for dual CPU....

Quake III har støtte for mer enn en CPU, men det er ikke mye til ytelsesøkning man får.

betyr vel lite om et spill støtter 2cpu'er.. jeg tipper han ikke spiller Quake engang! og som du nevner, synes ikke å huske at man fikk store forbedringen nei..

Lenke til kommentar

En fordel med 2 CPUer ved spilling er at den CPU som ikke brukes til spillet kan brukes til alle de små ligge i bakgrunnen tingenen og dermed gi en økt ytelse.

Du merker det godt når det gjelder minimum req :) Men uansett vil du få mer ytelse i spill av å legge pengene i en raskere CPU i stdenfor 2. En annen fordel er at hvis det er en prossess som bruker 100% cpu kraft vil du i ett 2 CPU system ha den andre CPUen ledig til andre ting. Det merker du godt når du vil gjøre flere ting samtidig.

Lenke til kommentar

en ting som er med dual ved spilling så får spillet 100% bruk av en cpu mens bakgrunnsoppgaver som OS'et handterer pluss div småprogram blir flyttet over på den andre cpu'n som idler. du får en liten ytelseøkning på grunn av dette, er ikke mange prosentene men de er der :)

husker selv da jeg satt med en Dual P3-933@1016 som hovedmaskin og spillte AVP2 samtidig som jeg brente cd plater og lastet fra nettverket, null hikke, null problemer og sykt deilig menyer i windows selv når den ble belastet ganske godt. nå kjører dual'en linux og gjør fint lite ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...