Labelle Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Hei, Får snart lagt 6mm depron/reflektorplater og varmefolie av elektriker i hovedetasjen. Det har oppstått en situasjon jeg lurer på noen kan hjelpe meg med. Gulvet som er nå er parkett. Dette skal rives. Ovnen har vært montert på glassplate rett på parketten. Dette er forsåvidt ikke anbefalt da flytende gulv ikke skal ha noe så tungt som "låser det". Likevel aldri vært noe problem mtp knirking og sprekker. Lurte på om det forsatt er greit å legge det nye gulvet slikt? Det blir naturligvis ikke varmefolie under peisen/glassplata. Men jeg må nesten følge opp med depron (6mm) da resten av undergulvet skal ha dette. Platene skal ha en trykkfasthet på 300kpa (30tonn) Så oppbyggingen blir: - undergulv/fuktbestandig spon - Depron/reflektorplater 300 kpa - Varmefolie og plast - Det nye gulvet korkvinyl - glassplate hvor ovnen skal stå - 120kg ovn Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Du skal selvfølgelig ikke montere peisen på det nye flytende gulvet. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 25. september 2021 Forfatter Del Skrevet 25. september 2021 (endret) mobile999 skrev (12 timer siden): Du skal selvfølgelig ikke montere peisen på det nye flytende gulvet. Tror ikke det blir noe problem. Har et vitrineskap som veier nesten det dobbelte av peisen inkl servise i. Har også et side by side kjøleskap som veier 180kg uten matvater i. Det har stått rett på gulvet. Endret 25. september 2021 av Labelle Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Så lenge der er bare en tung ting så går det vel bra. Hadde det vært to tunge ting så hadde gulvet blitt låst i mellom de. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Har det nesten likt hjemme hos meg, plankene er låst i ene enden der peisen står, mens de er fri i motsatt ende inn mot veggen. Ingen knirking eller slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå