Gå til innhold

Ribbe på minnebrikkene

andesam

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe zalman heatpipe (eller er det noen andre gpu kjølere som YTER bedre?), og da kunne det jo også være greit å ha noe kjøling på minnet. Har vurdert å kjøpe noen minne ribber, eventuelt kutte dem i to og lime dem på med termisk paste.

Men vil dette kunne hjelpe sånn at jeg kan få noen ekstra mhz ut av minnet? eller er det bare bortkastet penger?

Ikke gidd å si at det er bra fordi hercules kort har det...Kjenner er som sa han mente det bare var juggel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk klokket en 10 mhz mer.

Det hjelper veldig hvis du setter en vifte til å blåse på/vekk da.

10MHz? Fra rundt 3-400MHz vil jeg tippe? I så fall er det snakk om rundt 3% raskere. Det er jo smak og behag om du mener det er verd 125kr (+frakt tipper jeg) Personlig mener jeg ikke det. Hvis du har tilgang på aluminium-plater eller profiler så kan du sikkert sage til et passende stykke selv og lime på med termisk lim og få like bra kjøling. (Men nå er jo jeg veldig fan av hjemmelagde gratis-metoder)

Lenke til kommentar
Jeg fikk klokket en 10 mhz mer.

Det hjelper veldig hvis du setter en vifte til å blåse på/vekk da.

10MHz? Fra rundt 3-400MHz vil jeg tippe? I så fall er det snakk om rundt 3% raskere. Det er jo smak og behag om du mener det er verd 125kr (+frakt tipper jeg) Personlig mener jeg ikke det. Hvis du har tilgang på aluminium-plater eller profiler så kan du sikkert sage til et passende stykke selv og lime på med termisk lim og få like bra kjøling. (Men nå er jo jeg veldig fan av hjemmelagde gratis-metoder)

Husker ikke så godt hvor mye mer jeg fikk. Men jeg klarer i vert fall 350 på minne nå. Før klarte jeg vel 335 eller noe sånt. Voltmod venter da :p

Edit: Jeg brukte en gammel chipset kjøler. (Saget opp selfølgelig)

Endret av alex100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...