NikkoDee Skrevet 21. september 2021 Del Skrevet 21. september 2021 Hei. Bor i 2 etasje i et seksjonert hus fra 60 tallet. Huset ble totalrenovert i 2000, men de har gjort en dårlig jobb når det kommert til etasjeskiller. Har en boenhet under som er glad i å lage mat som lukter litt ekstra og vi får mye av lukten opp til leiligheten vår. Vi er lei av å klage på naboen når matlukt fyller opp leiligheten vår, så vi tenkte å prøve ut en luftrenser. Nabo har god ventilasjonsvifte på kjøkken, men den tar dessverre ikke alt. Vi er ikke plaget med dårlig luft ellers, så vi tenker å bare bruke den når det kommer lukt fra naboen. Noen som har erfaring med hvordan luftrensere håndterer matlukt? Om det har minimal effekt tror jeg vi dropper det og heller oppgraderer ventilasjonsvifter. Om noen har gode tips til hvilken jeg burde velge. Lukten samler seg på stue/kjøkken/gang som rommer ca 60 -70m2, så tenker at vi ikke kan velge en av de mindre modulene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2021 Del Skrevet 21. september 2021 Jeg vil tro modellene med aktivt-kull-filtre vil ta lukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå