sdn Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Skal skaffe meg OCZ platinum ram, og tenkte på 2x256mb dual platinum pack Men siden jeg trenger 1gb ram i nær fremtid, og jeg ikke har penger til det akkurat nå, tenkte jeg å kjøpe 1x512mb platinum og så kjøpe en helt lik neste gang jeg har råd. Vil disse da kjøre dual, eller må jeg kjøpe dual platinum pakke med 2x512mb ? Så lenge de er like skulle det vel ikke være noe problem.... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Tviler på at det blir noe problem å ettermontere en RAM modul. Men de vil ikke kjøre 'dual' før du har to, men det visste du sikkert. _ johanf Lenke til kommentar
sdn Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Så det har ikke noe å si på ytelse o.l.? For på platinum dual pack står det: "optimized for dual channel" Snekker`n: er rett og slett dual-pakka bare 2 av de jeg tenkte å kjøpe? Endret 8. januar 2004 av sdn Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg regner med Snekker'n svarer helt riktig, men jeg vil prøve likevel - Dual pack er bare to moduler som er TESTET sammen og de funker HELT sikkert sammen og som Dual Channel RAM. Om du kjøper to separate brikker, kan det hende de IKKE funker sammen, men siden det er kvalitetsram vi snakker om er sannsynligheten for at de funker sammen nok større enn at de ikke gjør det. _ johanf Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jepp, "optimized for dual channel" betyr egentlig bare at det er to like brikker. Normalt fungerer det fint med to uklike brikker også, men en skjelden gang får man problemer. Derfor anbefales to like brikker fra same produsent. Om du ikke har råd til 1GiB nå så vil jeg anbefale en av disse tre løsningene: 1. Med 3 minneplasser: Kjøp 2x256 MiB nå og kjør de i dual (en brikke på hver kanal). Når du oppgraderer til 1GiB så kjøper du 1x512 MiB fra samme produsent og setter 1x512 MiB på den ene kanalen og de to 256MiB-brikkene på den andre kanalen. Da kjører alt minnet på dual. 2. Med 4 minneplasser: Kjøp 2x256 MiB nå og kjør de i dual (en brikke på hver kanal). Når du oppgraderer til 1GiB så kjøper du 2x256 MiB fra samme produsent og setter to nye brikkene i de ledige plassene. Da kjører alt minnet på dual. 3. Kjøp 1x512MB nå og kjør med single kanal intil videre. Når du oppgraderer så kjøper du 1x512MB fra samme produsent og setter den i den andre kanalen. Da kjører alt minnet på dual. Denne løsningen er en fordel om du vil ha ledige minneplasser til ytligere oppgradering senere. Lenke til kommentar
sdn Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ang løsning 1: HK-Asus A7N8X Deluxe. visst jeg ikke tar helt feil kjører hk max 2x400mhz ram, 3 av pc3200 brikker vil ikke kunne utnytte denne hastigheten. Så løsning 3 er nok best , forutsatt da at brikkene for utnytta dual chanel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå