DrittData Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei! Kjøpte i dag ny skriver, men det funker ikke. Skriveren finner ikke USB porten, selv om kabelen er satt i. Byttet for en tid siden hovedkort, etter det har jeg ikke brukt usb-enheter. Noen tips? PS! Canon skriver + Abit kx-777 mainboard Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 kan hende du har usb2 porter, har du det last ned sp1 hvis du kjører win xp. Fungerer ikke dete prøv usb 1.x portene dine. Sjekk om usb 2.0 er installert i enhetsbehandling hvis du ikke er sikker, (drivere følger som oftest med på cdn som fulgte med hk) Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har akkurat det samme problemet. Er jævlig irriterendes. Har prøvd å installere usb 2 drivere, men det funker ikke. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Finner ingen usb porter jeg... Ser i enhetsbehandling at under porter finner den com1,com2 og lpt1. skal usb ikke ligge under Ports da`? kjører w2k Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 ingen som har snøring? ingen form for tips? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Mulig at du har glemt å koble til USB på hovedkortet. Lett å glemme å koble til USB, spesielt hvis det er i fronten på kabinettet.... Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 USB-portene skal ligge under Universal Serial Bus Controller i Enhetsbehandling (Win XP), sikkert det samme i Windows 2000. Tror du skal finne skriveren selv om du ikke har installert USB 2,0 drivere, du har vel slått på skriveren håper jeg? Ellers vet jeg faktisk ikke... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei, ta en tur i BIOS og se om de er slått på, ellers ha en fortsatt fin dag ! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) last ned sp1 hvis du kjører win xp. Hei, ta en tur i BIOS og se om de er slått på, ellers ha en fortsatt fin dag ! Endret 9. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Prøv å instalere skriveren før du setter den i. Så får du besked om å koble den til underveis. Kan og har løyst mange av mine installasjoner. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 har to porter on-board, samt et usb kort jeg selv satte inn nettopp. fortsatt ingen respons... Noen snakker om sp pack til xp, kjører 2k, men har sp4. ikke noen veldig spes plass i bios eller? har sett, men fant ikke noe unormalt. Universal Serial Bus Controller er dessuten ikke noe valg. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Prøv å instalere skriveren før du setter den i. Så får du besked om å koble den til underveis. Kan og har løyst mange av mine installasjoner. Ja, men når jeg kobler til kommer jeg ikke videre. USB finnes ikke som valg på maskinen, da er vel noe annet galt? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Fulgte det med noen drivere til det USB kortet du satt inn? Eventuelt ta en titt på hjemmesiden til produsenten av kortet. Videre så kan du jo ta en titt på hjemmesiden til hovedkortet ditt og sjekke BIOS oppdateringer og om det ligger noen driver til USB der! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 fungerer usb portene generelt? prøv å få lånt noe av en kompis eller nabo bare for å prøve. Mest sannsynlig må du legge inn usb drivere fra hovedkort cd-en som _skal_ følge med. Hvilket chipset bruker hovedkortet ditt? Lurer på dette for jeg fant ingen informasjon om dette på abit sine hjemmesider. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 en biosversjon senere funket alt... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 en biosversjon senere funket alt... Flott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå