monzilla Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Topicen forklarer litt, men spørsmålet er hva er symptomene på at en harddisk tar kvelden (dør)? Jeg har hørt så mange historier om folk der HDD plutselig blir "dør" og de mister det de har av filer på den disken. Noen vanlige symptomer og eventuelt hva man gjør hvis man oppdager disse symptomene ? Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Topicen forklarer litt, men spørsmålet er hva er symptomene på at en harddisk tar kvelden (dør)? Jeg har hørt så mange historier om folk der HDD plutselig blir "dør" og de mister det de har av filer på den disken. Noen vanlige symptomer og eventuelt hva man gjør hvis man oppdager disse symptomene ? Takker på forhånd for alle svar. "Symptomer". Hm. Vet igrunnen ikke... man kan ikke sjekke mekaniske feil ved dataverktøy (tror jeg), og har man for varmt kabinett, så kan endel ting gå lei. Sånn rent perifert, så vil jeg tro folk begynner å bevege seg mer og mer mot RAID-5 nå. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 raid5? er ikke det en blanding av striping og mirroring, det krever jo mange harddisker. Men SMART pleier å si ifra, og noen harddisker lager noen veldig unormale lyder. det er vel noen av tingene du merker Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er veldig unormalt at en disk tar kvelden, har brukt utallige disker de siste 12 årene som har gått feilfritt, med unntak av 1 ibm gxp disk som som tok kvelden på grunn av fabrikkasjons feil (de første gxp diskene hadde som kjent det) Det er vel heller pc eieren som har mest skyld de må jo behandles forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå