Gå til innhold

Faresignaler på Harddisker

Anbefalte innlegg

Topicen forklarer litt, men spørsmålet er hva er symptomene på at en harddisk tar kvelden (dør)? Jeg har hørt så mange historier om folk der HDD plutselig blir "dør" og de mister det de har av filer på den disken.

Noen vanlige symptomer og eventuelt hva man gjør hvis man oppdager disse symptomene ?

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topicen forklarer litt, men spørsmålet er hva er symptomene på at en harddisk tar kvelden (dør)? Jeg har hørt så mange historier om folk der HDD plutselig blir "dør" og de mister det de har av filer på den disken.

Noen vanlige symptomer og eventuelt hva man gjør hvis man oppdager disse symptomene ?

Takker på forhånd for alle svar.

"Symptomer".

Hm. Vet igrunnen ikke... man kan ikke sjekke mekaniske feil ved dataverktøy (tror jeg), og har man for varmt kabinett, så kan endel ting gå lei.

Sånn rent perifert, så vil jeg tro folk begynner å bevege seg mer og mer mot RAID-5 nå.

Lenke til kommentar

Det er veldig unormalt at en disk tar kvelden, har brukt utallige disker de siste 12 årene som har gått feilfritt, med unntak av 1 ibm gxp disk som som tok kvelden på grunn av fabrikkasjons feil (de første gxp diskene hadde som kjent det)

Det er vel heller pc eieren som har mest skyld de må jo behandles forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...