LtFutt Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 Prøver å ta backup av en gammel maskin som kjører windows 2000. Maskinen er slikt montert at det er svært vanskelig å demontere/ta ut disk... Jeg får heller ikke bootet opp acronis som jeg vanligvis bruker for å ta backup. Noen som har noen tips til hvordan en kan om mulig ta en fullstendig backup av systemet mens maskinen kjører? Dette går med acronis tror jeg, men får ikke installert det på så gammel windows. Noen tips? 😃 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 Ta ut disken å sett den i en annen maskin og lag vhd/vhdx fil av den? Acronis eller macrium burde få til dette Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 (endret) Er saken at du ikke fåt til å boote Acronis, eller at du ikke får bootet fra USB? Får du bootet fra usb kan du jo forsøke et annet verktøy, f.eks Clonezilla. - Ellers må du nesten finne en gammel versjon som kjører på WIndows 2000? - Hva med en gammel vaersjon av Ghost som "alle" hadde for 15-20 år siden? Fant også denne som har W2000 støtte i nyeste versjon. http://www.drivesnapshot.de/en/ Endret 20. september 2021 av kjetilkl Lenke til kommentar
LtFutt Skrevet 21. september 2021 Forfatter Del Skrevet 21. september 2021 kjetilkl skrev (19 timer siden): Er saken at du ikke fåt til å boote Acronis, eller at du ikke får bootet fra USB? Får du bootet fra usb kan du jo forsøke et annet verktøy, f.eks Clonezilla. - Ellers må du nesten finne en gammel versjon som kjører på WIndows 2000? - Hva med en gammel vaersjon av Ghost som "alle" hadde for 15-20 år siden? Fant også denne som har W2000 støtte i nyeste versjon. http://www.drivesnapshot.de/en/ Endret 19 timer siden av kjetilkl Maskinen ligger skjult. Jeg har derfor kun en usb-port til rådlighet. Bios/hovedkort er så gammelt at jeg får ikke til å boota fra usb... - Takk for nyttige tips. Jeg skal ta og teste disse idag!! Lenke til kommentar
LtFutt Skrevet 21. september 2021 Forfatter Del Skrevet 21. september 2021 xClaymanx skrev (20 timer siden): Ta ut disken å sett den i en annen maskin og lag vhd/vhdx fil av den? Det trengs nok spesialkompetanse for å få demontert og tatt ut disk. Forhåpentligvis finns det en måte så jeg slipper å gjøre dette. Men takk for tips! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. september 2021 Del Skrevet 21. september 2021 Kja. Et par skruer så er disken ute. Kit for å koble IDE disk, om det er en gammel hdd får du kjøpt å koblet til via USB Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. september 2021 Del Skrevet 21. september 2021 Kan det være en idé å konvertere den fysiske maskinen til en virtuell maskin og bruke det virtuelle imaget som opprettes som backup? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. september 2021 Del Skrevet 21. september 2021 Har du CD-rom? EaseUS Todo Backup. MiniTool Drive Copy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå