Oseantic Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har 4stk papsvifter i mitt chiftech miditower kabinett 2suger inn foran og 2bak som suger ut! Ekl Papsvifene som skal ha en lyd på 12db(ifølge microplex) Men jeg synes de bråker ganske mye! Skal dem bråke mye da? Takker for svar! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 12db er ikke mye, men at de bråker mer kan sikkert ha noe med de sinsyke grillene chieftec har! Lenke til kommentar
Skibbe Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 eg har og ei slik vifte. den står aleine(har bare ei vifte) og eg synst den bråker noke so j####gt Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det har vell med hvordan du fester dem også, vibrasjon forplanter seg i kabinettet, har hatt selv eller det står hjemme på rommet et Chieftech kabinett. Og siden de hurtig festene til viftene ikke sitter så alt for godt så blir lydene ekstra hørbare. Prøv å legge noe i mellom så ikke det blir for mye vibrasjon mellom kabinettet og "hurtig-skifteren". Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) de hurtigfestene til chieftec er helt håpløse hvis du ikke har noe imellom, vifta sitter ikke godt nok fast, å vibrerer. en annen ting er, som nevnt, er grillene de bruker, beste er å bruke en dremel e.l. å bli kvitt dem. mine papstvifter, 19dB utgaven, som skal bråke 3 ganger så mye, ble musestille etter at de ble skrudd ordentlig fast, men nå har de fått ett nytt hjem hvor de er enda stillere Endret 10. januar 2004 av darkfury Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 offtopic: skal bare bråke 2 ganger så mye.. ;P Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har 4stk papsvifter i mitt chiftech miditower kabinett 2suger inn foran og 2bak som suger ut! Ekl Papsvifene som skal ha en lyd på 12db(ifølge microplex) Men jeg synes de bråker ganske mye! Skal dem bråke mye da? Takker for svar! tror det bråker mer hvis viftene sliter litt med og få tak i luft F.eks hvis en vifte sitter på et gitter nesten uten hull, kommer det lite luft og støyen øker litt etter min erfaring. men sikker på at du har 12Db papst versjonene da? det finnes Nemlig papst vifter som lager mye støy også! Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Er sikker på det ja! har fikset problemet nå når jeg tok av fronten og skjerte ut grillene og monterte egne hjemmelagede Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Klabb på asfalt på veggen vifta står på, og bruk helt vanlig grill, eller ikke no grill i det heletatt. Griller gir luftstøy, men de vanlige standardgrillene er bra (ikke gitteret som sitter fast i kassa, men de aller billigste standardgrillene). 3mm selvklebende asfaltplater dreper stort sett det som er av vibrasjon. Lenke til kommentar
pro0opz0r Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har 4*120 mm papst 26 db.. detta bråker ingen ting.. når du har 4 vifter er det jo et must at du handler deg et støydempa kabinett, og vifte kontroller... når du speller / musikk / lan osv, kan du ha på viftene for fult, uten og høre noe bråk. når du sover, kan du bare stille de ned.. bruker selv nexus vantec og aerogate.. i tilegg til 4 ganger easy docks for hardikser.. Dette gjør at maskin holder kjeft, samt at den aldri blir varm.. Lenke til kommentar
srnilsen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har 4stk papsvifter i mitt chiftech miditower kabinett 2suger inn foran og 2bak som suger ut! Ekl Papsvifene som skal ha en lyd på 12db(ifølge microplex) Men jeg synes de bråker ganske mye! Skal dem bråke mye da? Takker for svar! Det totale lydtrykke vil jo bli litt mere en 12 dB da.....Hvis du tar en liten kikk på Decibelkalkulator, som du finner i verktøykista. Med 4 viter på 12dB så vil du komme ut med et lydtrykk på litt over 18dB..... Men får å reduserer støyen fra viftene, så vil det nok være lurt og feste de skikkelig i stålramma, istedefor i de plast festene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå