Gå til innhold

Nødvarme leilighet

ITtraktor

Anbefalte innlegg

PosteMonopolet skrev (12 minutter siden):

Ta heller en tur til syden. Bare tull å kaste bort penger på upraktiske løsninger som du sannsynligvis aldri kommer til å få bruk for.

Sjølv om det er usannsynleg så er det fornuftig å planlegge for krisehandtering om noko uventa skulle skje.
Eg er heilt sikker på at den dagen det ikkje er straum i Oslo på 3 døgn så vil det være ei umoglegheit å søke tilflukt i syden, det vil nok kunne blir vanskeleg nok berre å komme seg ut av byen i ein slik unntakssituasjon.

Å kople opp personleg nødaggregat (og hamstre inn nødvendig drivstoff) er nok overkill i eit kost/nytte perspektiv, men alle innbyggarar er oppfordra til å ha ein eigenberedskap til å kunne klare seg sjølv i 3 døgn, både med mat og drikke, varme og medisinar. Er ein 100% avhengig av elektrisk varme om vinteren så er det lurt å ha ein plan for nødoppvarming og nødvendig matlaging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, The Avatar said:

Sjølv om det er usannsynleg så er det fornuftig å planlegge for krisehandtering om noko uventa skulle skje.
Eg er heilt sikker på at den dagen det ikkje er straum i Oslo på 3 døgn så vil det være ei umoglegheit å søke tilflukt i syden, det vil nok kunne blir vanskeleg nok berre å komme seg ut av byen i ein slik unntakssituasjon.

Å kople opp personleg nødaggregat (og hamstre inn nødvendig drivstoff) er nok overkill i eit kost/nytte perspektiv, men alle innbyggarar er oppfordra til å ha ein eigenberedskap til å kunne klare seg sjølv i 3 døgn, både med mat og drikke, varme og medisinar. Er ein 100% avhengig av elektrisk varme om vinteren så er det lurt å ha ein plan for nødoppvarming og nødvendig matlaging.

Ja, jeg mener slike overkill løsninger er unødvendig. Varme vinterklær, primus, og bil med varmeapparat er en garanti for å ikke fryse i hjel hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ilpostino skrev (På 20.9.2021 den 13.07):

At prisene på strøm har steget i det siste er i og for seg greit nok men det er utopi at strøm kommer til å bli skrudd helt av grunnet strømmangel. Jeg synes følgelig problemstillingen til TS virker litt oppkonstruert. 

Dette skriver de nå i EU, https://exxpress.at/blackout-gefahr-in-ganz-europa-steigt-wegen-deutsche-energiewende/?fbclid=IwAR1tHSHLKlKoyJAB2vlsPeoERLilThY9M1u-x_VhPhedJlKoZGs5XY2_5L4

Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (På 24.9.2021 den 14.09):

Ja, jeg mener slike overkill løsninger er unødvendig. Varme vinterklær, primus, og bil med varmeapparat er en garanti for å ikke fryse i hjel hjemme.

Tja https://www.nettavisen.no/okonomi/hvis-norge-rammes-av-stromkrise-slar-en-kriseplan-inn-den-er-hemmelig/s/5-95-289414?fbclid=IwAR3bidH9wKD9lVK9AhqeMPQHODhF_QoFUi7J6UnFPYZg85kVe4Fxd-Z99uU

Slik så en av magasinene ut en ukes tid siden magasin.jpg.4bdeb8f7bc1eb92bc920fef5a22c7520.jpg

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Pirkko Rygh said:

Virker som om de har en god plan for en slik krise🙂

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 9/21/2021 at 5:08 PM, Guest Slettet+6132 said:

Jeg er litt bekymret for hvor jeg skal få kjøpt propan eller parafin når hele Oslo er mørklagt. Pumpene vil vel ikke virke da, og hvordan skal jeg få ladet mobilen og power-banken?

Når oslo er mørkelagt fungerer ikke mobilen din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...