Petter Lønningen Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Hvorfor skal man bry seg om hudfargen på en oppdiktet figur? KOMMENTAR: La spillutviklerne herje med vikingtiden så mye de vil Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Representasjon er viktig! Heldigvis er spillskapere stort sett mer bevisste og modne enn "folk på Internett". 7 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Tja, vi hadde vikinger med forskjellig hudfarge, så jeg ser virkelig ikke noe problem med dette. Altså, det hadde ikke vært noe problem uansett, men man bør da kunne lese seg litt opp før man begynner å anklage folk? 8 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Jepp. Det er ikke alle stemmer på nett men trenger å lytte særlig til. I «gamle dager» var de bedre kjent som landsbyfjols.. Tor, Angrboda, Atreus den eldre og masse andre spennende karakterer. Ikke minst han sarte dvergen som brakk seg over de minste ting.. Gleder meg til å spille dette spillet! 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg BeThomas Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 Som ett spørsmål til artikkelforfatter, og andre. Har pipen samme lyden overalt? Dersom man erstatter en afrikansk krigshøvding, Black Panther i Marvel, eller for eksempel Nelson Mandela i ett spill med en fiktiv setting, med en hvit, blond fyr, er det like ok? 36 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg CommanderKeen Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 BeThomas skrev (14 minutter siden): Som ett spørsmål til artikkelforfatter, og andre. Har pipen samme lyden overalt? Dersom man erstatter en afrikansk krigshøvding, Black Panther i Marvel, eller for eksempel Nelson Mandela i ett spill med en fiktiv setting, med en hvit, blond fyr, er det like ok? Den er tynn. Nelson Mandela kjempet som svart mann mot et rasistisk regime. Hans hudfarge er direkte knytt opp mot hans historie. Black Panther finner sted i et høyteknologisk afrikansk land som skjermer seg fra andre nasjoner med å fremstå som fattig og lite utviklet. Dette er sentralt i konseptet Black Panther, og uten å sette det til et kontinent herjet av kolonisering mister det all mening. Men jeg tror helt ærlig du allerede forstår dette. 15 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg mkri96 Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 Så lenge det er akseptabelt andre veien rundt Men det vet vi jo at det ikke er 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg SaleEfag Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 Da hadde det blitt et stort rabalder uten like!! Så nå skal Gamer.no bli politisk korrekt? 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg CommanderKeen Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 mkri96 skrev (2 minutter siden): Så lenge det er akseptabelt andre veien rundt Men det vet vi jo at det ikke er SaleEfag skrev (Akkurat nå): Da hadde det blitt et stort rabalder uten like!! Så nå skal Gamer.no bli politisk korrekt? Hjelpes. Hvorfor vil dere være sånn? 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg TrAAsT Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 Hvis en svart spiller en hvit så er det to tomler opp, mens hvis en hvit spiller en svart blir det ramaskrik fra de samme folkene. Vær i det minste konsekvent. Det skal ikke ha noen betydning either way. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg BeThomas Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 CommanderKeen skrev (43 minutter siden): Den er tynn. Nelson Mandela kjempet som svart mann mot et rasistisk regime. Hans hudfarge er direkte knytt opp mot hans historie. Black Panther finner sted i et høyteknologisk afrikansk land som skjermer seg fra andre nasjoner med å fremstå som fattig og lite utviklet. Dette er sentralt i konseptet Black Panther, og uten å sette det til et kontinent herjet av kolonisering mister det all mening. Men jeg tror helt ærlig du allerede forstår dette. Regner med du forstår hva fiktiv betyr. På samme måten som det nye God of War er en fiktiv, overnaturlig viking-setting. Jeg er fullt klar over hva Wakanda er, men jeg stiller likevel spørsmål. Hva er det du egentlig sier? Må man være svart for å kjempe mot rasisme mot svarte i Afrika? Må man være svart for å lede svarte mennesker i ett fiktivt superland i Afrika? Jeg snakker om fiktive spill, med egne vrier på ting. Litt slik som God of War, ikke historisk korrekte dokumentarer. Jeg spør meg bare selv. Hadde reaksjonene vært like dersom det var andre veien? Om ikke...er ikke det i beste fall litt hyklerisk? 14 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 mkri96 skrev (1 time siden): Så lenge det er akseptabelt andre veien rundt Men det vet vi jo at det ikke er Det er selvfølgelig akseptabelt. Bare se på Baldur i gow PS4, han har meget lys hud. Ingen som ble sinte av den grunn. 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Greddi Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 Rase swappe karakterer for å fremstå woke, virker så overfladisk. De fleste normale bare ruller med øynene og gjennomskue godhet signaliseringen fra en god avstand. Inkludering og representasjon bør ikke bestå av innkvartering bare fordi mangfold. 16 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Greddi skrev (5 minutter siden): Rase swappe karakterer for å fremstå woke, virker så overfladisk. Hvor har de gjort dette? Kanskje du kunne finne frem den norrøne beskrivelsen av angerboda, altså beskrivelsen av hvordan hun så ut, for jeg klarer ikke finne noe spesifikt om utseende hennes. 5 Lenke til kommentar
Linoran85 Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Det gjelder bare én vei. Det er problemet 7 Lenke til kommentar
FiktivBruker Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Det er selvfølgelig viktig i det virkelige samfunnet å være inklusive. Når selskaper som tjener penger følger dagens populære bevegelser og normer, kan det enkelte ganger være litt suspekt. Mener de virkelig med det de gjør, eller har det noe med inntjening å gjøre? Jeg har null peil på spredning av ulike folkeslag i vikingtiden, men uten fly og dagens langdistansebåter, så antar jeg at sjansen for å møte personer av en helt annet etnisitet som lav. Men det er 100% lov å gjøre hva man vil i et spill som utspiller seg i en fiktiv vikingverden. Akkurat som at man i et spill som utfolder seg i en bilsimulatoromgivelse velger å ha omvendt gravitasjon i enkelte deler av banen. Litt rart, men det er lov. Jeg tror jeg kommer til å spille spillet (hvis tiden tillater). Det er bare å akeptere at dette er et fiktivt vikingunivers laget i 2021-ånd. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aiven Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2021 (endret) Hudfargen på en jotun bryr meg ikke. Men jeg skrudde av Vikings på grunn av den totale forakten for reell historie som showet gjennomsyres av. Kjempe mot "Rus", som kler seg som cosplay-mongoler, nei takk. Fantasy forkledd som historie ispedd amerikansk propaganda. Endret 18. september 2021 av Aiven 13 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Tror jeg ikke hadde tenkt så mye over dersom jeg hadde spilt God of War. Det tross alt snakk om en oppdiktet figur i en fantasiverden hvor dette faller naturlig inn. 3 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 8 minutes ago, FiktivBruker said: Jeg har null peil på spredning av ulike folkeslag i vikingtiden, men uten fly og dagens langdistansebåter, så antar jeg at sjansen for å møte personer av en helt annet etnisitet som lav. Vikingene reiste hele veien til arabiske land og langt inn i Russland. Ahmad ibn Fadlan er en av de som møtte dem og beskrev Volga vikingene i både positive og negative ordlag. De er de skitneste av alle Allahs skapninger: De renser seg ikke etter avføring eller urinering og de vasker seg ikke når de er urene etter samleie og de vasker ikke engang hendene etter maten. jeg har aldri sett en mer perfekt fysikk enn deres – de er som palmetrær, lyse og rødmussede og går verken med tunika eller kaftan. De handlet varer i både vest, sør, nord, og øst. Båtene som vikingene hadde var jo på den tiden et teknologisk vidunder og lot dem reise langt og fjernt. Så møte andre etnisiteter når du reiset, var ikke uvanlig. 5 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå