Dragonlove Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Har det noe å si hvilken hastighet det er på ECC minne som jeg skal ha til TrueNas Serveren jeg bygger? skal stort sett brukes som mediaserver, men kan jo være greitt å ha litt andre muligheter også, det er snakk om DDR4 minne. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Kjører selv en gammel E3-1230 v3 ved DDR3 1333 ram som min TrueNAS server. For mitt hobbybruk er dette mer enn godt nok da hastigheten til diskene og LAN er mere begrenset enn RAM hastighet. Basert på det jeg leser rundt evnet er nok mengde RAM viktigere enn hastighet: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 Du trenger verken rask ram eller mye ram. Mediaservere har mye sekvensiell lesing og skriving som heller ikke er cache vennlig. 8GB ram er plenty, så 2x4GB moduler er god start. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. september 2021 Forfatter Del Skrevet 22. september 2021 Gikk for 2 stk Crucial Micron 3200DDR4, modul, 16 GB, DIMM 288-pin, 3200 MHz / PC4-25600, CL22, 1.2 V, ikke-bufret, ECC. Kan jo vær at jeg kommer til å kjøre visualisering og diverse, på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå