Gå til innhold

Vil vi noen gang få helt selvkjørende biler i Norge? Ekspertene tviler


Anbefalte innlegg

On 9/25/2021 at 5:01 PM, oophus said:

Autonomi på flyplass. Du vet, det vi har diskutert ei stund nå. 

Resten gidder jeg ikke lese en gang når du fortsetter å lage verdens mest rotete innlegg. Fiks det! 

Tingen er at du ikke snakket om Autonomi i store deler av diskusjonen

Failback systemer for alle mulige sitasjoner har aldri vært Autonomi

Og dersom du ikke gidder å lese det så er svaret her veldig selvmotsigende

Du klarte pussig nok å lese spørsmålet om premiss

og nei gidder ikke fikse det

Ser ikke det som nødvendig 

særlig når ditt innlegg var ganske kort

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lodium skrev (1 minutt siden):

Tingen er at du ikke snakket om Autonomi i store deler av diskusjonen

Jo, jeg korrigerte dine utsagn med premisset som utgangspunkt. 

Lodium skrev (2 minutter siden):

Failback systemer for alle mulige sitasjoner har aldri vært Autonomi

Autonomi krever fallback for når det ikke fungerer. Det er jo det vi har pratet om hele tiden med utfordringene som følger typisk norsk klima. Det vil være enklere å løse fallback problemet på et lukket område som en parkeringsgarasje, eller en flyplass for full nivå 4 autonomi. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, oophus said:

Jo, jeg korrigerte dine utsagn med premisset som utgangspunkt. 

Autonomi krever fallback for når det ikke fungerer. Det er jo det vi har pratet om hele tiden med utfordringene som følger typisk norsk klima. Det vil være enklere å løse fallback problemet på et lukket område som en parkeringsgarasje, eller en flyplass for full nivå 4 autonomi. 

 

Ett typisk Norsk Klima?

Så Norge er ett lukket område i en Global Verden der klimaendringer trolig vil skje?

Eller en Flyplass er ett lukket område som ikke kan bli påvirket av hendelser i den globale verdenen?

Og dette er bare ett av problemene 

Både hacking, Emp, Jamming, solstorm og fremtidige potensielle trusler er andre mulige problemer

Bare gi deg

Du har ikke hørt om Murphys Lov ser jeg

Murphys lov er ikke en egentlig lov, men et spøkefullt uttrykk for pessimisme (eller realisme) om at alt som kan gå galt, kommer til å gå galt.

Etter sigende stammer Murphys lov fra Edward A. Murphy som var kaptein i det amerikanske flyvåpenet og han skal ha uttalt følgende: "If there are two or more ways to do something, and one of those ways can result in a catastrophe, someone will do it.".

Det er mange varianter av Murphys lov og her har du noen av dem:

  • Ingenting er så lett, som det ser ut til.
  • Alt tar lengre tid, enn du tror.
  • Alt som kan gå galt, vil gå galt.
  • Hvis det er mulighet for at flere ting kan gå galt, vil den ting som vil forårsake mest skade, være den ting som går galt. Følge: Hvis det er et tidspunkt hvor det vil være spesielt dumt at noe går galt – så vil det skje på det tidspunktet.
  • Hvis det er noe som ikke kan gå galt, så går det likevel galt.
  • Hvis det er fire måter en prosedyre kan gå galt på, og man forutser dette, så vil en femte og uforutsett måte øyeblikkelig forekomme.
  • Når ting blir overlatt til seg selv, vil det gå fra å være dårlig til virkelig dårlig.
  • Hvis alt ser ut til å gå godt - så har man tydeligvis oversett et eller annet.
  • Moder natur holder alltid med de skjulte mangler.
  • Det er umulig og lage ting idiot- sikkert, for idioter er så u- geniale.
  • Når du har bestemt deg for å lage en bestemt ting, er det noe annet som må gjøres først.
  • Enhver løsning avler nye problemer.

Og du har ikke korrigert noe

Men du har hatt mange rare påstander

Det er jo enda bra at folk med skumle hensikter ikke har oppdaget at det er mulig å smugle sprengstoff via traktorer  ved Norske flyplasser enda siden disse brukes på vinteren av midlertidige ansatte som har med seg svært utstyr hjemmefra

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (18 minutter siden):

Ett typisk Norsk Klima?

Så Norge er ett lukket område i en Global Verden der klimaendringer trolig vil skje?

Kødder du? Hva handler tråden om? 

Et typisk norsk klima = klima som ligner den vi har her oppe. Må du ha alt med tskje? 

Lodium skrev (19 minutter siden):

Eller en Flyplass er ett lukket område som ikke kan bli påvirket av hendelser i den globale verdenen?

??? 

Lodium skrev (20 minutter siden):

Det er jo enda bra at folk med skumle hensikter ikke har oppdaget at det er mulig å smugle sprengstoff via traktorer  ved Norske flyplasser enda siden disse brukes på vinteren av midlertidige ansatte som har med seg svært utstyr hjemmefra

Antar du at det er fritt leide? Samt hva har dette med temaet å gjøre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, oophus said:

Kødder du? Hva handler tråden om? 

Den handler om Autonomi først og fremst

Men det er vel forventet at de skulle klare å opere i ganske mange værfenonemer
 

Quote

Et typisk norsk klima = klima som ligner den vi har her oppe. Må du ha alt med tskje? 

??? 

Det er ganske banalt å tro at vær ville være statiisk noe jeg har forklart før her i tråden når det er forventet klimaendringer

og dersom vi skal følge Failback argumentet ditt

så var ikke dette noe problem ifølge deg

Må du ha alt inn med teskje?

Quote

Antar du at det er fritt leide? Samt hva har dette med temaet å gjøre? 

Aner ikke

det var du som kom med det argumentet 

så jeg er nysjerrig hva du mener her eller hvordan du mener dette løses

Men dersom de følger normale prosedyrer

Så tar det timevis og sjekke ut en slik traktor tipper jeg

Nok timer til at flyplassen er nedsnødd for lenge siden

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (2 minutter siden):

Den handler om Autonomi først og fremst

Men det er vel forventet at de skulle klare å opere i ganske mange værfenonemer

Når de kommer, så har en altså en metode å skifte fallback på. Undersøk feks hvordan Waymo har løst sine Robotaxier. 

Lodium skrev (4 minutter siden):

og dersom vi skal følge Failback argumentet ditt

så var ikke dette noe problem ifølge deg

 Hva er "fallback argumentet" mitt? Rimelig sikker på at du kjører atter ei stråmann inn hit også, så svaret på dette blir spennende å bevitne. 

Lodium skrev (6 minutter siden):

Aner ikke

det var du som kom med det argumentet 

så jeg er nysjerrig hva du mener her eller hvordan du mener dette løses

Du pratet om permitteringer som resultat av Robotaxier. Jeg svarte at lokal fallback ved feks uvær løses på samme måte som feks de-icing. Da er det nemlig null grunn til å beholde 100% stillinger mot buss sjåfører, og det vil forandres til en sesongbasert stilling. 

Lodium skrev (8 minutter siden):

Så tar det timevis og sjekku ut en slik traktor tipper jeg

Nok timer til at flyplassen er nedsnødd for lenge siden

Fordi vær og sannsynlighet for snø er noe vi er dårlige på? For flyplasser i nord, så har de nok utstyr allerede på flyplassen. Da trengs kun sjåfører stort sett, og lokale bønder gjør allerede mye av den typen arbeid i lokalområdet, så de er gode kandidater for den typen sesong basert arbeid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, oophus said:

Når de kommer, så har en altså en metode å skifte fallback på. Undersøk feks hvordan Waymo har løst sine Robotaxier. 

*det fungerer bare i best case

gidder ikke repetere nok en gang med ting jeg allerede har sagt

du kan gå tilbake å se hva jeg har skrevet der

Quote

 Hva er "fallback argumentet" mitt? Rimelig sikker på at du kjører atter ei stråmann inn hit også, så svaret på dette blir spennende å bevitne. 

Så du husker ikke hva vi har diskutert?

Quote

Du pratet om permitteringer som resultat av Robotaxier. Jeg svarte at lokal fallback ved feks uvær løses på samme måte som feks de-icing. Da er det nemlig null grunn til å beholde 100% stillinger mot buss sjåfører, og det vil forandres til en sesongbasert stilling. 

Jeg pratet blant annet om at det kunne bli mannskapsmangel på grunn av effektivisering eller at bedriften er overivig på å skal spare penger

ikke veldig ukjente fenonemer her i norge 

Vil du ha eksempler på det også?

Permiteringene kunne være ett resultat av uvær

så her tror jeg nok du leser inn i svaret mitt mer enn det jeg egentlig sa

skjønt jeg kan jo ha skrevet noe feil i farta også men dersom du er usikker så går det an å spørre

Quote

Fordi vær og sannsynlighet for snø er noe vi er dårlige på? For flyplasser i nord, så har de nok utstyr allerede på flyplassen. Da trengs kun sjåfører stort sett, og lokale bønder gjør allerede mye av den typen arbeid i lokalområdet, så de er gode kandidater for den typen sesong basert arbeid. 

Værmeldingene i Norge er ikke 100 % treffsikker hele tiden hvis det er det du lurer på

Men joa, de spår jo rett eller kalkulerer jo rett i området rundt 95 % av tilfellene min tipping dersom det gjelder neste dag

Statsmeteorolog Tor Skaslien ved Meteorologisk institutt forteller til Faktisk.no at det er stor forskjell på værvarselets treffsikkerhet, basert på hvor langt frem i tid været meldes.

Værvarselet for neste dag er som oftest er veldig presist, og ved varsel tre dager frem i tid vil meteorologene stort sett treffe bra fra dag til dag. Men allerede her blir treffsikkerheten dårligere, hvis du er interessert i hvordan været blir én bestemt time av døgnet, forteller Skaslien.

https://www.nrk.no/norge/faktisk.no_-hvor-treffsikker-er-vaermeldingen_-1.15090631

Det har foreksempel blitt flere stormer I Norge som følge av klima endringer

At det da kan oppstå værfenonæer i Norge som vi ellers er uvante med i ett lengre perpektiv på grunn av klimaendringer er da ikke helt usansynlig heller.

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (24 minutter siden):

*det fungerer bare i best case

Nettopp, og det er grunnen til krav rundt fallback systemer. Det er derfor vi prater om sesongbasert bussjåfører. 

Snart må et lys tennes hos deg? 

Lodium skrev (24 minutter siden):
Sitat

Hva er "fallback argumentet" mitt? Rimelig sikker på at du kjører atter ei stråmann inn hit også, så svaret på dette blir spennende å bevitne. 

Så du husker ikke hva vi har diskutert?

Jo, men jeg er rimelig sikker på at du ikke vet hva jeg prater om når jeg snakket om skifte av fallback system, så kan du bare svare på spørsmålet? 

Det er ingenting i veien for å la kjøretøy kjøre autonomt når været er godt nok for det. Man ville ha kunne latt autonomi ta en majoritet av dagene i året den veien. 

Lodium skrev (24 minutter siden):

Jeg pratet blant annet om at det kunne bli mannskapsmangel på grunn av effektivisering eller at bedriften er overivig på å skal spare penger

Ingen ville spart penger på å være med på pilotprogrammer for autonomi, sånn i utgangspunktet. Men muligheten til å på sikt spare penger på det er selvfølgelig en gulerot for å gjøre det. 

Lodium skrev (24 minutter siden):

Værmeldingene i Norge er ikke 100 % treffsikker hele tiden hvis det er det du lurer på

Men joa, de spår jo rett eller kalkulerer jo rett i området rundt 95 % av tilfellene min tipping dersom det gjelder neste dag

Man trenger ikke treffe 100% for å ha folk i backup? Folk i backup mot sesongbasert arbeid vet jo hva som skjer om det starter å snø... Hvordan trur du vi løser problemet med snømåking på generell basis ellers på veiene våre? 

Bønder som står i backup vet at de må ut og måke ved snøvær. Det samme er sant for sesongbasert arbeid på en flyplass. Naturlig nok. Bortsett fra at der takles det mer uvær før ekstra folk utenfor skiftarbeidet klarer arbeidsoppgavene sine. 

Endret av oophus
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus said:

Nettopp, og det er grunnen til krav rundt fallback systemer. Det er derfor vi prater om sesongbasert bussjåfører. 

Snart må et lys tennes hos deg? 

Nei, det må gå ett lys opp for deg

jeg skal ta ett eksempel med ett kjøretøy på ett lukket område

Jeg orker ikke liste opp en svær liste av ting som kan feile med Failback systemet ditt for da blir vi ikke ferdige her

La oss si du har en robotklipper som klipper plenen inne på Flyplassen

Denne klipper og går sine runder og alt virker å være i sine skjønneste orden

Plutselig en dag etter å kjørt mange km så streiker den

Ikke noe problem tenker du 

Alarmen som er failback skal i teorien varsle en repratør som fikser saken

her  kommer problemene

Alarmen må fungere eller ha strøm for å varsle (Det er ikke uvanlig at vi mennesker glemmer å sette inn batteri i brannvarslerne våre)

Eller sjekke opp at ting fungerer som de skal og særlig hvis det er automatiske ting

Da tenker du, ikke noe problem jeg lager en alarm som varsler om lavt strømnivå i tilfelle maskinen av en eller annen årsak ikke går å lader seg selv.

Problemet er at personen som skal mota dette varslet er ett menneske og personen kan ha lagt varsleren ett sted han ikke befinner seg

eller hvis varsleren er koblet til en alamssentral eller lignende så kan det være at varslingsystemet i seg selv ikke virker kanskje fordi selskaspet skal spare penger (Eksempel følger Brannen på melkøya hvor de skulle spare penger på  å ikke skifte ut filter så ofte, du skjønner nok tegninga)

Quote

Jo, men jeg er rimelig sikker på at du ikke vet hva jeg prater om når jeg snakket om skifte av fallback system, så kan du bare svare på spørsmålet? 

Jeg har allerede nevnt dette for nte gang

Denne gangen har jeg nevnt problemstillingene der jeg blant annet snakker om Melkøya

For å ha failback systemer for alle mulige sitasjoner man kunne ha kommet oppi da så måtte man hatt noe langt mer avansert system enn autonome roboter som stort sett har mennesker som failback som kjent gjør menneskelige feil som foreksempel å gjøre en dårlig vurdering ved å treffe en beslutning som er å spare på sikkerheten for å nevne noe

Quote

Det er ingenting i veien for å la kjøretøy kjøre autonomt når været er godt nok for det. Man ville ha kunne latt autonomi ta en majoritet av dagene i året den veien. 

Jeg har heller ikke sagt det er ett problem å kjøre autonome kjøretøy når været er godt og alt fungerer og alt er i skjønneste orden

dette er ikke det jeg snakker om her

Jeg snakker om der Bremsene svikter, kjøretøyet sklir på glatt is, eller en rekkje andre uforesttte hendelser

Vinden kan til og med ta tak i ett slikt kjøretøy og gjøre mye rart med det slik at det fører til uhell/ulykker

Quote

Ingen ville spart penger på å være med på pilotprogrammer for autonomi, sånn i utgangspunktet. Men muligheten til å på sikt spare penger på det er selvfølgelig en gulerot for å gjøre det. 

Jeg har allerede forklart problematikk rundt det å spare på penger

Det er ikke bestandig lurt

og mange firmaer har brent seg på dette

og mange firmaer vil fortsette å brenne seg på dette

å foregne seg er ikke uvanlig

Quote

Man trenger ikke treffe 100% for å ha folk i backup? Folk i backup mot sesongbasert arbeid vet jo hva som skjer om det starter å snø... Hvordan trur du vi løser problemet med snømåking på generell basis ellers på veiene våre? 

Man trenger ikke treffe 100 % på værmeldingen eller tippingen av dette mener du?

Snømåkingen på vinteren løses av ett firma som har fast ansatte som regel

halve året brøyter de snø

andre halve året koster de gater med sånne feiemaskiner eller andre kommunale oppdrag som foreksempel gressklipping og generelt gartnerarbeid på sommeren

Hvis det ikke er firma så gjør de selvsagt det samme

Det hender noen private med traktor får tildelt noen lokale områder også også men da snakker vi om helt andre ting enn å kjøre inn traktorer utenfra av midletidig ansatte bønder på flyplasser.

 

Quote

Bønder som står i backup vet at de må ut og måke ved snøvær. Det samme er sant for sesongbasert arbeid på en flyplass. Naturlig nok. Bortsett fra at der takles det mer uvær før ekstra folk utenfor skiftarbeidet klarer arbeidsoppgavene sine. 

Det løses nok av litt større maskiner enn traktorer som tross alt ikke går så høye hastigheter med mindre de er løpstraktorer eller bonden har trimmet doningen

Utstyret de har på begrenser hastigheten en god del også

så det brukes ploger, veisskraper, eller lastebiler og andre kjøretøy med store snøfreser

har ikke sett mange traktorer brøyte hovedveiene her i landet

men det hender jeg ser dem på små lokale plasser eller i byer der det er vanskelig å komme til med store kjøretøy

1 hour ago, oophus said:

Nettopp, og det er grunnen til krav rundt fallback systemer. Det er derfor vi prater om sesongbasert bussjåfører. 

Snart må et lys tennes hos deg? 

Allerede forklart for nte gang

Quote

Jo, men jeg er rimelig sikker på at du ikke vet hva jeg prater om når jeg snakket om skifte av fallback system, så kan du bare svare på spørsmålet? 

Forklart for nte gang

Quote

Det er ingenting i veien for å la kjøretøy kjøre autonomt når været er godt nok for det. Man ville ha kunne latt autonomi ta en majoritet av dagene i året den veien. 

Det har jeg heller ikke hevdet

Quote

Ingen ville spart penger på å være med på pilotprogrammer for autonomi, sånn i utgangspunktet. Men muligheten til å på sikt spare penger på det er selvfølgelig en gulerot for å gjøre det. 

Nå synes jeg du begynner å gjenta deg selv litt unødig her

Allerede forklart for nte gang

Quote

Man trenger ikke treffe 100% for å ha folk i backup? Folk i backup mot sesongbasert arbeid vet jo hva som skjer om det starter å snø... Hvordan trur du vi løser problemet med snømåking på generell basis ellers på veiene våre? 

Bønder som står i backup vet at de må ut og måke ved snøvær. Det samme er sant for sesongbasert arbeid på en flyplass. Naturlig nok. Bortsett fra at der takles det mer uvær før ekstra folk utenfor skiftarbeidet klarer arbeidsoppgavene sine. 

Allerede svart på

og ja du har rett at en kan løse ting med å ha ekstra mannskap på vakt

eller tilkalle noen som har sovende vakt eller tilkalle noen utenfra som kan kjøre en doning som allerede befinner seg på flyplassen

og når dette fungerer slik det er tiltenkt og adminastrasjonen ikke har kuttet for mye i mannskapsdelen

eller det ikke skjer ekstra ordinære hendelser (masse uheldige omstendigher) slik at det fremdeles mangles mannskap så fungerer det slik du sier

har heller ikke påstått annet.

Jeg linket til en artikkel i tråden her ett  sted der de manglet mannskap til å strø

De fikk en tekniker til å føre selve flyet i den sitasjonen

Men dersom de hadde strødd der det kritiske området var så er det ikke sikkert flyet hadde kjørt seg fast i snøen igjen. Skjønt det blir litt spekulasjoner fra min side

Det kan jo hende at forholdene var så ille at strøing ikke hadde hjulpet det heller

eller det kan hende han som utalte seg bare sa det for å forsvare seg

Vi mennesker finner ofte opp unnkyldninger dersom vi føler vi er i en ubehagelig situasjon.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (31 minutter siden):

Da tenker du, ikke noe problem jeg lager en alarm som varsler om lavt strømnivå i tilfelle maskinen av en eller annen årsak ikke går å lader seg selv.

En støvsuger sjekker ikke Fallback løsningen sin kontinuerlig. Den venter bare på et SoC nivå før den vet den må snu og finne ladestasjoner sin for å lade. ODD mot en autonomt kjøretøy inkluderer Fallback sjekker kontinuerlig. Så nei, eksemplet ditt gir null mening. 

Lodium skrev (35 minutter siden):
Sitat

Jo, men jeg er rimelig sikker på at du ikke vet hva jeg prater om når jeg snakket om skifte av fallback system, så kan du bare svare på spørsmålet? 

Jeg har allerede nevnt dette for nte gang

Nei, du har bare vist at du ikke vet hva du prater om. Så du har gitt og bekreftet det jeg tenkte indirekte ved å ikke klare å svare på spørsmålet. 

Lodium skrev (37 minutter siden):

Jeg snakker om der Bremsene svikter, kjøretøyet sklir på glatt is, eller en rekkje andre uforesttte hendelser

Det er derfor en inkluderer Fallback? Om bussen punkterer, så blir den stående stille, og ODD for funksjonene må inkludere alle mulige feil mot sikker håndtering av feilene. Det å bremse om trykket i dekkene går ned er ikke spesielt avansert å få til. Og Fallback systemer er betydelig enklere å få til på et lukket område enn for alle veier generelt sett. 

Lodium skrev (42 minutter siden):

Det hender noen private med traktor får tildelt noen lokale områder også også men da snakker vi om helt andre ting enn flyplasser.

Som sagt, det skal mer til før ekstrahjelp tilkalles flyplasser. Men det forekommer. Det har jeg opplevd selv som ansatt på en flyplass tidligere. Det å krangle om dette blir idiotisk. 

Lodium skrev (44 minutter siden):

har ikke sett mange traktorer brøyte hovedveiene her i landet

Flyplasser inkluderer mer enn kun landingsstripe og takseveier? Parkering for fly over natten, plass for utstyr, områder rundt der pax ferdes osv må brøytes. Er det fullt ut ekstremvær, så tilkalles det hjelp. Det ville vært for kostbart å skalere brøyting per flyplass til å støtte ekstremvær. 

Lodium skrev (47 minutter siden):
oophus skrev (1 time siden):

Nettopp, og det er grunnen til krav rundt fallback systemer. Det er derfor vi prater om sesongbasert bussjåfører. 

Snart må et lys tennes hos deg? 

Allerede forklart for nte gang

LOL!? Er du drita? Du siterer samme sitat 2 ganger og merker ikke selv at du gjør det og klager på at du allerede har svart på det. 😅 

Resten av posten din er deg som siterer sitater du tidligere i posten har sitert og svart på og klager over at du må svare igjen. 

Beklager at jeg har vært streng mot deg, da det virker som du ikke er helt i vater. Så vi stopper her vi. 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, oophus said:

En støvsuger sjekker ikke Fallback løsningen sin kontinuerlig. Den venter bare på et SoC nivå før den vet den må snu og finne ladestasjoner sin for å lade. ODD mot en autonomt kjøretøy inkluderer Fallback sjekker kontinuerlig. Så nei, eksemplet ditt gir null mening. 

Selv en robot som sjekker  kontinuerlig kan feile

Det er derfor man har noe som heter vedlikehold som er utført av mennesker som kan gjøre mennekelige feil

Så gratulerer med å bomme på poenget

og ikke sa jeg robotstøvsuger heller

 

Quote

Nei, du har bare vist at du ikke vet hva du prater om. Så du har gitt og bekreftet det jeg tenkte indirekte ved å ikke klare å svare på spørsmålet. 

 

Jeg tror heller du ønsker å krangle

Quote

Det er derfor en inkluderer Fallback? Om bussen punkterer, så blir den stående stille, og ODD for funksjonene må inkludere alle mulige feil mot sikker håndtering av feilene. Det å bremse om trykket i dekkene går ned er ikke spesielt avansert å få til. Og Fallback systemer er betydelig enklere å få til på et lukket område enn for alle veier generelt sett. 

Jeg tror neppe falllback hjelper mot at doningen blåser inn i ett fly eller ett fly blåser inn i selve doningen

da er skaden allerede skjedd

Quote

Som sagt, det skal mer til før ekstrahjelp tilkalles flyplasser. Men det forekommer. Det har jeg opplevd selv som ansatt på en flyplass tidligere. Det å krangle om dette blir idiotisk. 

Eh velkommen etter

Det var liksom ikke jeg som startet

Jeg sa jo at flyplasser kunne mangle mannskap helt i starten og at dette kunne være problematisk

Dersom du synes det er idiotisk så kunne du holdt kjeft og ikke kommet med bullshitet at det aldri var noe problem

fordi dere hadde en lang kø av søkere på jobben

Quote

Flyplasser inkluderer mer enn kun landingsstripe og takseveier? Parkering for fly over natten, plass for utstyr, områder rundt der pax ferdes osv må brøytes. Er det fullt ut ekstremvær, så tilkalles det hjelp. Det ville vært for kostbart å skalere brøyting per flyplass til å støtte ekstremvær. 

Eh, tidligere sa du at Disse traktorne kjørte inne på selve flyplassen også

Har da ikke reagert på at de brøyer utenfor flyplassen

Det er ikke noen sjokerende at de brøyter slikt.

Dersom de brøyter inne på flyplassen bør du heller hoste opp en Troverdig forklaring hvordan de fikser dette med Sikkerheten angående terror uten å bli forsinket til neste dags åpning.

Quote

LOL!? Er du drita? Du siterer samme sitat 2 ganger og merker ikke selv at du gjør det og klager på at du allerede har svart på det. 😅 

Jeg begynner å bli ganske trøtt så...

 

Quote

Resten av posten din er deg som siterer sitater du tidligere i posten har sitert og svart på og klager over at du må svare igjen. 

Beklager at jeg har vært streng mot deg, da det virker som du ikke er helt i vater. Så vi stopper her vi. 

Borsett fra at jeg la til litt mer utfyllende svar

så det stemmer ikke helt at jeg har svart det samme selv om jeg har gjentatt noen av kommentarene dine ja

Men å få svar tilbake mangles fortsatt

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...