wichtom Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) men uans, så er 768 pc2100 bedre enn 256 pc3200 da... nei.. det er ikke dev vist fsb beveger seg høyt.. da må ram følge med vist man ikke har sånn ting til å stille på som. 5/4 eller 3/2 og sånt. og en ram som er langbent er bedre til å overklokke med. Endret 8. januar 2004 av wichtom Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Ok! men uansett må jeg gjøre noe med tempen min...snarest. Hva anbefaler dere? 4 vifter for gjennomstrømning eller en ny heatsink/m vifte? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 kjøp deg en swiftech eller en thermalright, sleng på en 92mm papst tar du en som ligger rundt 30db overlever du støyen også... Forslag: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK947U med denne på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NG har den selv kjøler extremt bra! pass på at det er plass og at du har festehull rund sokkelen! Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 smør på et nytt fint lag med goop! Ordne deg med skikkelige vifter i kabinettet så du får en go gjennomstrømning av luft, hjelper garantert 5-10 grader Lenke til kommentar
ALI Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har nesten samme temp som deg ExTerminator(din gamle), bare at min stopper på 63grader. Nå kjører min cpu på 1,67ghz(xp 2200+) i steden for det originale 2800 for at den ikke skal bli så varm. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 men uans, så er 768 pc2100 bedre enn 256 pc3200 da... nei.. det er ikke dev vist fsb beveger seg høyt.. da må ram følge med vist man ikke har sånn ting til å stille på som. 5/4 eller 3/2 og sånt. og en ram som er langbent er bedre til å overklokke med. Hmm, ok da er det bare jeg som blingser. Men var det aktuelt av trådstartet å overklokke ? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Ja jeg har hatt en liten klokke ganske lenge nå Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Var nettop på esson og kjøpte isopropanol, har fjerna all goop og lagt på ny.Nå har jeg en idle temp på 48...litt bedre enn før ivertfall. Men grøss!! jeg ble redd da jeg skulle dra av heatsinken....prosessoren kom ilamme, den satt helt fast i sinken...var fanden så spent om den skulle virke igjen, men det gjorde den heldigvis hmmm, hadde du tatt av hendelen før du tok av sinke`? hvordan fikk du til d? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Nei, det er jo ganske umulig.... Det var derfor jeg ble så redd. Jeg måtte vri Cpuen av heatsinken etterpå...den satt noe så innmari. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fzIYXMah Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 OK, her har dere mitt problem: Kjøpte nettopp ny pc, 3000xp pcu, og har Tt Volcano 9 vifta. ( Skulle egentlig ha V11, men den var utsolgt, og jeg gadd ikke vente ) Så er det temperaturen da, og jeg er nesten litt flau her... CPU kjører på 59-60 grader Idle, noe som er helt enormt. Jeg er virkelig bekymret altså, dette er kraftig mye! Jeg har 3 stk kabinett vifter @ 80 mm, pluss 3 små på henholdsvis Skjermkort og HK. For ikke å glemme PSU i tillegg, så vi snakker om 8 viffter her totalt. CPU vifta kjører jeg på ca 3500 rpm, for ellers bråker den for mye. Bråker allerede mye nå. Så, hva bør jeg gjøre? Vurderer å hive på litt AS, heiv bare på den goopen som kom med, og jeg har ikke helt troen på den, var jo nesten bare gel. Så, hva bør jeg gjøre? Alle tips tas imot med takk. Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 OK, her har dere mitt problem:Kjøpte nettopp ny pc, 3000xp pcu, og har Tt Volcano 9 vifta. ( Skulle egentlig ha V11, men den var utsolgt, og jeg gadd ikke vente ) Så er det temperaturen da, og jeg er nesten litt flau her... CPU kjører på 59-60 grader Idle, noe som er helt enormt. Jeg er virkelig bekymret altså, dette er kraftig mye! Jeg har 3 stk kabinett vifter @ 80 mm, pluss 3 små på henholdsvis Skjermkort og HK. For ikke å glemme PSU i tillegg, så vi snakker om 8 viffter her totalt. CPU vifta kjører jeg på ca 3500 rpm, for ellers bråker den for mye. Bråker allerede mye nå. Så, hva bør jeg gjøre? Vurderer å hive på litt AS, heiv bare på den goopen som kom med, og jeg har ikke helt troen på den, var jo nesten bare gel. Så, hva bør jeg gjøre? Alle tips tas imot med takk. kjøp deg støydempende matter for ha i kabinettet å skru opp cpu vifjeg har ikke helt troa på når d står at sink å vifte er tilpasset f.eks amd xp 3000+ at d blir en bra temp, har selv en xp3000+ me igloo vifte (husker ikke helt model) men jeg kjører cpu'en nå på 2200 (pga hovedkorte er dårlig) og den ligger på 51 grader, hva skjer når d blir 3000+? så kjøp den største mest gale vifta eller bruk vannackjøling =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fzIYXMah Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Må vel bare nevne at dritten kommer opp i 75c når jeg spiller Jeg er litt bekymret Endret 12. januar 2004 av Slettet-fzIYXMah Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Jeg ble lei av varmeproblemet, så ny prosessor er på tur i posten. P4 2.8GHz PC800. (Boxed) Jeg skal nok klare og klokke den til 3.2 på boxed vifte. Fant ut at isteden for kjøpe ny sink, kjøler, dempematter ++ kunne jeg like godt kjøpe en ny boxed proc fra komplett.no til 1900,- Endret 12. januar 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 stoler ikke på boxed cpu, JEG kjøper meg heller en stor vifte +støydemping, eller har litt varm cpu Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Vet ikke hvor mange ganger jeg må si det, men temp på 48C ved load er det ikke noe galt med! Hvis den nærmer seg 70 er det derimot grunn til å bekymre seg litt. Jeg har en temp på 50 - 60, noe jeg synes er helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå