Gå til innhold

Cpu blir veldig varm

Anbefalte innlegg

Jeg har en idle temp på 53 og 65 på load...selv uten overklokking..

Siden jeg regna med og kjøpe en ny Cpu ganske fort installerte jeg bare en gammel Cpu uten og fjerne den gamle goopen, la bare på et nytt lag med Arctic Silver.

Siden det ser ut som jeg må slite med den gamle prosessoren en stund til, lurer jeg på om det blir noe stor temperaturforskjell hvis jeg fjernar all goop og legger på på nytt?

Og lurer også på om det er mulig og sette strømmen til vifta feil, slik at den blåser feil vei?

Jeg har denne kjøleren.

Ganske noob, men hei! Alle må jo begynne en plass ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en idle temp på 53 og 65 på load...selv uten overklokking..

Siden jeg regna med og kjøpe en ny Cpu ganske fort installerte jeg bare en gammel Cpu uten og fjerne den gamle goopen, la bare på et nytt lag med Arctic Silver.

Siden det ser ut som jeg må slite med den gamle prosessoren en stund til, lurer jeg på om det blir noe stor temperaturforskjell hvis jeg fjernar all goop og legger på på nytt?

Og lurer også på om det er mulig og sette strømmen til vifta feil, slik at den blåser feil vei?

Jeg har denne kjøleren.

Ganske noob, men hei! Alle må jo begynne en plass ;)

hei du, di 256 pc3200 er bortkastet. så lenge du har ram med pc2100. maskinen skal ha ram med samme hastighet. litt sånn off topic men,, mytt ut di ramma med pc2100 med 256 på pc3200. da vil du sikkert få mere i 3dmark og en mere stabil maskin og ikke minst raskere

Endret av wichtom
Lenke til kommentar
nei du sier ikke det du, sier det seg ikke selv at pc3200 er raskere og bedre enn pc2100 ?

Han snakka vel om å bytte til tregere ram fordi rammen ikke er bedre enn sitt "svakeste" ledd..

helt riktig jonas :yes: pc3200 rammen blir auto satt til 2100 tror jeg..

Lenke til kommentar

Hei hå!

Angående det rare Ram opsettet mitt, så er maskina et byggeprosjekt..jeg kjøper litt og litt etter hver "payday" ;)

Har planlagt og ha 1.5GB PC3200 Ram etterhvert..

Jeg regner med et bra prisfall snart på P4 Procer siden 64 bits Procene ble lansert nå like før jul...så det blir forhåpentlig en P4 3Ghz+ 800Fsb til et par lapper snart..

Angående vifta, så går den på halv hastighet..kjører jeg den på full hastighet trenger jeg hørselsværn og tempen kommer ned 1 grad :wow:

Denna vifta jeg har er ganske dum da...blåser jo lufta rett inn i grafikk kortet.

Tenker og kjøpe en ny snarest.

Luftgjennomstrømming har jeg ikke brukt penger på enda, siden jeg har tenkt og gjøre dette etter all hardware er komplett..har kun vifta fra Psu.

Blir det stor forandring med et par vifter i front og et par bak?

Edit: Blir maskina raskere tror dere med bare den ene Pc3200 brikken kansje..?

Edit igjen: Med bare 533MHz bus kommer uansett pc3200 ram bare opp i 333MHz.

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar

vet ikke om den vifta di er noe god. men jeg har denne

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6500A-Cu.htm og da er temp meget lav. selv ved stor overklokk og 1.7 vcore. mulig maskinen din blir raskere bare med pc3200 brikken. men er ikke sikker. anngående ny ram,,,, ha t brikker fra samme produsent gjerne i dual. 512x2 vist hk ditt støtter det. og ikke kjøp mindre enn pc3200. gjerne høyere. og ikke value ram. det er vel slik at man får det man betaler for. anngående 64 bits prosessor så er det amd som har det.

Lenke til kommentar
gå heller for de derre pc2100 rammen din, og btw, slik avatar er ikke lov, fjern den hvis du ikke vil ha en advarsel  :p

du er jo ikke helt god du... en som klokker kan vel ikke la seg stoppe av pc2100 ram.. :no:

kanskje du bør skjekke hvor mye du har av vær sort. du sa tidligere at du hadde 1024mb pc2100 og 256mb 3200, så hvem er det som ikke er helt god her??

Lenke til kommentar
gå heller for de derre pc2100 rammen din, og btw, slik avatar er ikke lov, fjern den hvis du ikke vil ha en advarsel  :p

du er jo ikke helt god du... en som klokker kan vel ikke la seg stoppe av pc2100 ram.. :no:

kanskje du bør skjekke hvor mye du har av vær sort. du sa tidligere at du hadde 1024mb pc2100 og 256mb 3200, så hvem er det som ikke er helt god her??

Var det ikke ExTerminator vi sankka om da? btw sa var det 768 MB PC2100 og 256 MB PC3200.. enig med begge wichtom's setninger..

Lenke til kommentar

Var nettop på esson og kjøpte isopropanol, har fjerna all goop og lagt på ny.

Nå har jeg en idle temp på 48...litt bedre enn før ivertfall.

Men grøss!! :cry: jeg ble redd da jeg skulle dra av heatsinken....prosessoren kom ilamme, den satt helt fast i sinken...var fanden så spent om den skulle virke igjen, men det gjorde den heldigvis :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...