Ghost Of Death Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ok, jeg vet fra før av at Q-tec PSU er noe "dritt", men jeg gjorde brøleren når jeg valgte PSU på basis av W/Kr. Den bråker!! Jeg trodde først at det var kabinettviftene fom bråket (fulgte med Q-tec kabinett), men jeg koblet ut ALT og startet PSU'en ved å kortslutte Pin 14-15 på ATX kontakten. Jeg endte opp med å finne ut at ca. 75% av støyen fra kabinettet kom fra PSU'en (viftene er spesifisert til 24 Db(A), men det MÅ være mer enn det). Så nå lurer jeg, hvordan dempe støyen? Foruten å kjøre ny PSU, har ikke penger akkurat nå. Jeg tenkte på å kortslutte en av viftene, og dermed få litt mindre bråk, men blir ikke det litt for varmt I PSU da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Såvidt jeg fikk med meg så var dem spesifisert til 32 her :-( Rekner med at jeg skal ta og koble ut hvertfall en av viftene og se hvordan det blir, har i forb med dette koblet til et termometer for og se hvordan tempraturen blir, per dags dato (uten endring) er den på ca 32 grader.. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du kan modde den og bruke en 120mm istedenfor det som er? Har ikke sett den, men det lar seg vel gjøres. Tror ikke q-tec gir mest W/kr.. Hvis du tester den vil du få mye mindre effekt enn det som står oppgitt. Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Du kan jo montere ett par motstander, slik at viftene for mindre spenning Endret 8. januar 2004 av KarateK|d Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 les workloggen min da vel.. projekt:heimekk orker ikke linke til den.. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 gjør som jeg gjorde røsk ut viftene og sett in en enkel 19dba papst vifte, problem solved fjerne de grillene og hjelper på med å fjerne støy, dem lager turbulens i luften og gjør at viftene støyer litt ekstra mener å ha lest ett eller annet sted her på forumet at en Q-tec PSU oppgitt til 400w egentelig ikke er mer enn ca 330-340w. jeg har den 400w saken og den fungerer fint med en P4, R9700Pro, ett par cd-romer og en hd. har fire disker til men dem er på sin egen moddet AT 250w forsyning. tar ikke sjangsen på å kjøre alt på samme forsyningen.. Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg har en q-tech 400w gold og den ser skikkelig stilig ut:D tror jeg skal modde kabbiset mitt på samme måte som han i caasemod guiden her på oc.no har gjort:D den har gjennomsiktige vifter så en sterk diode hadde gjort seg inne der... fins det så sterke dioder? Lenke til kommentar
Snap-A Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Sett på støvfiltre de demper lyden veldig godt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvist du hadde sjekket i forumet hadde du kunnet ungått å gjøre en slik "Brøler" å kaste bort pengene på Q-tech.. Det er nok av folk som har oppdaget det samme som deg. hvist det skulle være noen tvil.... Hvorfor kjøper folk Q-tech? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Wee, skulle prøve å stoppe den ene viften på PSU, og jeg var dum nok til å dytte skrujernet litt for langt inn, og vips, kortslutt... (ikke engang tenk om å spørre hvorfor jeg ikke brukte noe av gummi). Noen som har noen tips om hvilken PSU jeg skal velge nå? Jeg skal ha en som er stille, og ikke koster mer enn 600Kr. Den bør klare å levere 360-400 Watt! Lenke til kommentar
cof Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 jeg har puttet to papst vifter i min q tec Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hmmm, er det noen form for temperatur regulering på disse power'ene tro :-? Ellers er det å modde! Husker å ha lest noe her >ToPower PSU mod.< , forumet skulle ellers ha noen gode ideer! LOZER Edit : en skrive feil (noen flere) Tråløst-tastatur, lite bateri(henger ikke med!) Endret 9. januar 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå