Gå til innhold

super skriver?(Epson Stylus Photo 810)

Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter en middels skriver og har sett litt på denne: Epson Stylus Photo 810, den koster 1400 på komplett og den ser greit ut!

Noen som har kjennskap til denne skriveren? eller har andre skrivere å annbefalle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Epson Stylus Photo 790 og den er super på sin kvalitet og er goså nokså rask. Samt gode drivere ! Har hørt lite om 810 ,.. men det er jo Epson da,... så i blant er det bare å ta en sjanse så funker det nok fint !

Jeg hadde ikke hørt om 790 da jeg kjøpte den i fjor på komplett,.. Men er det beste skriveren jeg har hatt !!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-08 12:40, johanjr skrev:

Hei kjøp en Canon skriver! Gjerne S600 eller 630 - du finner de billigst hos itbutikken.

Er helt enig.

Vil ikke påstå at Epson er dårlig. Men skrivekostnadene er høge, bråker mer en s600, dårligere bilde.

Se på s450 kanskje, er billigere..

Lenke til kommentar

Min 790 har 2 patroner,.... (tror de er kopatible med nyere i Photo klasssen deres,...)

1) Svart (kan kjøpes i stor og liten)

2) 6 fargers (kan kjøpes i stor og litenstor og liten)

Patronene er ikke så innmari dyre egentlig,.. og de varer en stund,... (varierer på bruk,.. jeg bruker MYE farger til bilder o.l. og lite svart ...)

Husker ikke helt prisen,.. for meg er Binders nærmeste å handle patroner hos,.. og de er ikke så dyre,.. + at jeg ikke gidder å kjøpe slikt over nett !

Det jeg liker med Epson (av nyere modeller er at de har så innmari sylskarp skrift på tekst dokumenter og veldig god bildekvalitet.... (de er kanskje ikke de raskeste sammenlignet med andre men kvaliteten på Epson er konge,... Vet også at Canon, HP, Lexmark osv.. også har gode printere,... Men jeg har hatt EPSON i mange år (aldri problemer) og derfor faller det meg naturlig å velge disse også i fremtiden, samt å anbefalle andre,... Du kan også bestille gratis brosjyrer fra Epson (en kompis av meg gjorde det,... 1-2 uker og han fikk en hel haug,...) Da får du litt info om hver enkelt skriver osv... :smile:

Lenke til kommentar

Leste netopp litt om 810 som du hadde sett litt på... og den virker mistenkelig lik 790 i både utseende og spesifikasjoner,... Men siden den er nyere så har den nok forbedringer her + der ... :smile:

Lykke til med valget av en ny skriver, uansett merke + modell du velger,.. håper uansett at den du velger fungerer problemfritt og godt til ditt bruk :wink:

- good luck !

Lenke til kommentar

Hei!

PcMagazine testet nylig flere printere, resultatene finner du på:

http://www.pcmag.com/category/0,2999,s=1567,00.asp

I korte trekk var konklusjonen her at Epson C80 og Canon S500 var de beste kjøpene, spesielt med tanke på totale driftsutgifter. De hadde også grafikkytelser som var veldig gode. De billigste skriverne hadde veldig dyre blekkpatroner, noe som resulterte i veldig høye driftsutgifter.

Se også på http://www.pcworld.no, de har også testet noen.

Vær imidlertid ops på at noen printere har helt forferdelig tungdrevne drivere, noe som kan gi noe utslag på eldre maskiner - sjekk eventuelt maskinkrav.

Torfinn

Lenke til kommentar

Undersøk hva blekkpatronene koster før du kjøper printer. De kan være kjempedyre å skifte !!

Kjøp printer med separate patroner for hver farge.

Det er billigere, og det er lettere hvis du vil etterfylle dem.

Jeg har hatt flere forsjellige printere.

Den jeg har nå, Canon S600 kan anbefales videre, både

når det gjelder utskriftskvalitet og økonomi.

Lenke til kommentar

Ja Canon er det desidert beste valget! Om Canon S600/630 blir for dyrt ville jeg anbefalt å gått ned til S450 - Forskjelle er faktisk ikke så stor som man skulle tro!

Jeg driver med import og salg av blekkpatroner - så for å sammenligne de ulike prisene på blekkpatroner kan dere gå til http://www.blekkpatron.no

Et annet alternativ er å kjøpe HP skrivere... Når patronene er tomme, SELG skriveren, og kjøp NY! Dette er faktisk billigere enn å kjøpe blekkpatroner!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-09 22:14, johanjr skrev:

Ja Canon er det desidert beste valget! Om Canon S600/630 blir for dyrt ville jeg anbefalt å gått ned til S450 - Forskjelle er faktisk ikke så stor som man skulle tro!

Jeg driver med import og salg av blekkpatroner - så for å sammenligne de ulike prisene på blekkpatroner kan dere gå til

Et annet alternativ er å kjøpe HP skrivere... Når patronene er tomme, SELG skriveren, og kjøp NY! Dette er faktisk billigere enn å kjøpe blekkpatroner!

Ja Liksom

Epson er bra, i allefall de dyrere modellene, men ikke så veldig billig i drift nei

HP er også meget bra

Canon er veldig bra også og billigere i drift

Kommer ann på behovet da selvsagt

Alt er relativt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...