tbend Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Lurer bar på om man trenger 64bit windows..... Skal kjøpre Prescott med en gang den kommer ut... [ hvis prisene er de samme ] Noen som vet? -Tbend Endret 8. januar 2004 av tbend Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Slik det ser ut nå kommer ikke engang 64bit Windows til å kunne kjøre på en Prescott (selv om dette kan endre seg i fremtiden). Lenke til kommentar
pskard Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Lurer bar på om man trenger 64bit windows..... Skal kjøpre Prescott med en gang den kommer ut... [ hvis prisene er de samme ] Noen som vet? -Tbend Du tenker nok på Athlon64 som kan kjøre både 32 og 64-bit optertivsystem. Nei, du trenger ikke 64-bit OS for å bruke Athlon64/Opteron, men det gir bedre ytelse. Intel P4 Prescott kan ikke bruke 64-bit operativsystem da det kun er en 32-bit CPU. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 oki... trudde at Prescott var 64bit jeg... men da er det ikke noe bekymring! Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) prescott er 32 bits. og socet 478. alle 478 cpur kan ikke kjøre 64 bits software..ergo. kan ikke ta fremtidens software. rett meg vist jeg er helt på trynet Endret 8. januar 2004 av wichtom Lenke til kommentar
pskard Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 oki... trudde at Prescott var 64bit jeg... men da er det ikke noe bekymring! Nei, Prescott kommer til å bli en god trygg 32-bit CPU. Det kommer nok til å ta en stund før 64-bit blir "påkrevet", men det vil gi en del bedre ytelse. I spill vil det også, i følge EPIC games (spillprodusent), gi bedre billedkvalitet, da en kan bruke kalkulasjoner med 64-bit nøyaktighet. Spesielt på skyggelegging skulle en kunne se forskjellen bra sa de. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 prescott er 32 bits. og socet 478. alle 478 cpur kan ikke kjøre 64 bits software..ergo. kan ikke ta fremtidens software. rett meg vist jeg er helt på trynet Du har helt rett dersom en definerer "fremtidens software" som 64-bit (AMD64). Det vil nok ta lang tid (mange år) før det ikke kommer mer programvare for 32-bit systemer. Det kommer i alle fall ikke til å skje før Intel og AMD bruker samme 64-bit system og det er en dominerende mengde 64-bit systemer på markedet. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 noen som vet når windows xp 64 bit kommer ut? blir det en oppdaterting til win xp eller trenger en en ny lisens? vist en kjøper winxp 64 bit kan den da ikke brukes på 32 bit system? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 noen som vet når windows xp 64 bit kommer ut? blir det en oppdaterting til win xp eller trenger en en ny lisens? vist en kjøper winxp 64 bit kan den da ikke brukes på 32 bit system? Vanskelig å si når den kommer ut. En gang i løpet av året... Det blir en helt ny versjon av WinXP, og jeg regner med at man må ha en ny lisens. Muligens en oppgradering fra en eksisterende lisens. En 64-bit WinXP kan ikke brukes på en 32-bit CPU, med mindre MS er så smarte at de legger ved en 32-bit versjon også. På den andre siden vil du neppe gå tilbake til 32-bit fra 64 uansett Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jo..er noe i det. man vet jo ikke noe om når 64 bitten er her for fult. men har lest en mengde av innleg som spør om råd til kjøp av fremtidsrettet hw. og alle sier kjøp amd-64. er tildels enig der. men ingen vet hvor lenge det går får socket 478 og andre cpur er out of date. men. jeg skel uannsett bytte fra intel til amd. litt av nyskjerrighet. og fordi jeg har funnet en maskin til ikke en altfor skremmende pris på amds råeste cpu. sammenlignet med intels råeste cpu. men skal drive lendel mere reseach først før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 jo..er noe i det. man vet jo ikke noe om når 64 bitten er her for fult. men har lest en mengde av innleg som spør om råd til kjøp av fremtidsrettet hw. og alle sier kjøp amd-64. er tildels enig der. men ingen vet hvor lenge det går får socket 478 og andre cpur er out of date. men. jeg skel uannsett bytte fra intel til amd. litt av nyskjerrighet. og fordi jeg har funnet en maskin til ikke en altfor skremmende pris på amds råeste cpu. sammenlignet med intels råeste cpu. men skal drive lendel mere reseach først før jeg bestemmer meg. Samme hær... er litt usikker for øyeblikket... ATHLON 64 VS. PRESCOTT... Hva burde jeg gå for... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Samme hær... er litt usikker for øyeblikket... ATHLON 64 VS. PRESCOTT... Hva burde jeg gå for... Et par ting som kan hjelpe: Athlon 64 har mye bedre ytelse i spill, office osv. En Athlon 64 3000+ slår P4 3.2 GHz grundig. En må trolig ha en P4 på 3.4-3.6 GHz for å få samme ytelsen i spill.. P4 har bedre mye ytelse til videoredigering og komprimering av MP3. På en MP3 kan en sikkert spare et par sekund med en P4 maskin. Om en skal kode omen DVD-film til divx kan en derimot spare en del tid med P4 Athlon 64 er mye mer fremtidsrettet da det kommer 64-bit OS som vil gi bedre ytelse. 10-20% er antatt av mange, men det vil komme veldig an på applikasjonene. Det er mye bedre muligheter for å oppgradere med Athlon64. Se artikkel i dag (http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4776) hvor det hevdes at Athlon 64 3700+ kommer i mars. Dersom det stemmer vil den være raskere enn den raskeste Prescott det er logisk å anta at kommer for Sokkel 478 (LGA 775 kommer). I tillegg vil AMD fortsette å levere CPU-er til dagens hovedkort fremover. Med andre ord: Velg Athlon 64 dersom ikke du kun skal bruke maskinen til videoredigering o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå