MysticoN Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 (endret) Hei. Hvilke software anbefaler dere til å følge med på tempratur på CPU osv? Jeg har i lengre tid brukt NZXT CAM og vært fornøyd med den foruten at det ikke var overlay ingame. Har lastet ned et par og det første jeg la merke til at tempraturen varierer voldsomt. NZXT CAM gir 50-66 grader ingame SMART GAME BOOSTER 5 ligger den stabilt på 70 grader. Med alarm og mye pop up om boost så denne likte jeg ikke. AMD 2600k og ikke klokket. Endret 15. september 2021 av MysticoN Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 (endret) HWInfo64 og CPUID-HWMonitor gir gode resultater og viser spesifikt hvilken sensor som blir lest av. Endret 15. september 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. september 2021 Forfatter Del Skrevet 15. september 2021 Takker for svar. Har de overlay ingame? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 Det tror jeg ikke. Men HWInfo64 kan grafe temperaturer etc. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 (endret) MysticoN skrev (8 minutter siden): Takker for svar. Har de overlay ingame? Du kan bruke HWinfo med Rivatuner for å få overlay. Du kan selv velge alle verdiene du ønsker under spilling, så om du er litt nerdete kan du legge på feks VID og Vcore (spenningen som CPU spør etter vs spenningen den får av hovedkortet), sammen med GPU load, CPU watt, GPU watt osv. https://www.hwinfo.com/add-ons/ Endret 15. september 2021 av IceBlitz Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. september 2021 Forfatter Del Skrevet 16. september 2021 (endret) HWinfo fikk jeg ikke lastet ned. prøvd gjentatte ganger og fikk kun error 5: access is denied. men her ser dere grunnen til at jeg lurer. er jo nesten 20 grader forskjell til tider. Edit: var panda som ikke likte den filen. Endret 16. september 2021 av MysticoN Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2021 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) Kommer an på hvilken sensor hvert program bruker. Det er flere sensorer for å lese av CPU-temp. Som oftest en pér kjerne, en pér CPU og en på hovedkortet. HWInfo og CPUID HWmonitor oppgir hvilken sensor det gjelder. https://www.fosshub.com/HWiNFO.html Last ned HWInfo Installer. Testet den selv nettopp. Endret 16. september 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. september 2021 Forfatter Del Skrevet 16. september 2021 Så da kan vi gå ut ifra at disse målingene er korekte og ikke de feks smart booster gir? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2021 Del Skrevet 16. september 2021 Jeg ville stolt på HWmonitor. Du kan evt. sammenligne med det du ser i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå