Odd R. Valmot Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 Storlansering fra Apple: Iphone 13, Ipad-nyheter og ny Apple Watch Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Burde vært et 12S år egentlig. 120hz display som burde vært der i fjor er vel eneste av verdi som er nytt på iPhone. Nye iPad Mini virker bra, men de droppet ballen helt på baseversjonen av iPad. Samme design som for 10 år siden. Alle andre iPads ser ny ut mens denne fortsatt ser helt jævlig ut. Hadde tenkt å kjøpe om den også fikk samme behandling som iPad Air og Mini, men neida. Ganske dårlig event alt i alt. Ingen innovasjon eller noe. Kun en spec bump. Endret 14. september 2021 av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 4 minutes ago, Comma Chameleon said: Nye iPad Mini virker bra, men de droppet ballen helt på baseversjonen av iPad. Samme design som for 10 år siden. Alle andre iPads ser ny ut mens denne fortsatt ser helt jævlig ut. Hadde tenkt å kjøpe om den også fikk samme behandling som iPad Air og Mini, men neida. Jeg regner med de resirkulerer designet for å holde prisen nede. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) iPad 10.2 (2021) med A13 til 3990 er vel et greit produkt til bra pris. Fint at lagring har økt fra 32 til 64 GB. En annen nyhet er TrueTone på displayet. Endret 16. september 2021 av Svein M 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 PosteMonopolet skrev (1 time siden): Jeg regner med de resirkulerer designet for å holde prisen nede. Med det volumet de har og så lenge de har hatt det nye designet så tviler jeg sterkt. Tror det kun er for å dytte folk over til de dyrere modellene. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 Svein M skrev (9 timer siden): iPad 10.2 (2021) med A13 til 3990 er vel et greit produkt til bra pris. Helt greit. Har lurt på å kjøpe ny ipad(8th.gen) så denne produktlanseringen kom beleilig. 2 hundrelapper ekstra for litt raskere cpu kan jeg tåle. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 12 hours ago, Comma Chameleon said: Burde vært et 12S år egentlig. 120hz display som burde vært der i fjor er vel eneste av verdi som er nytt på iPhone. Nye iPad Mini virker bra, men de droppet ballen helt på baseversjonen av iPad. Samme design som for 10 år siden. Alle andre iPads ser ny ut mens denne fortsatt ser helt jævlig ut. Hadde tenkt å kjøpe om den også fikk samme behandling som iPad Air og Mini, men neida. Ganske dårlig event alt i alt. Ingen innovasjon eller noe. Kun en spec bump. ...Og allikevel kommer folk til å storme butikkene for å kjøpe 11 hours ago, PosteMonopolet said: Jeg regner med de resirkulerer designet for å holde prisen nede. ..Og allikevel koster de ~10.000 Det er absolutt ingen som trenger dette, så dette jaget etter å kjøpe ting man ikke trenger med penger man ikke har kan bare ikke fortsette. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 36 minutes ago, XIFXEGLO said: ...Og allikevel kommer folk til å storme butikkene for å kjøpe ..Og allikevel koster de ~10.000 Det er absolutt ingen som trenger dette, så dette jaget etter å kjøpe ting man ikke trenger med penger man ikke har kan bare ikke fortsette. Nye iPad koster fra ca. 4000kr, men jeg er helt enig i at en ikke trenger iPad, solgte min i 2013 og har greidd meg helt fint uten🙂 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 Comma Chameleon skrev (20 timer siden): Burde vært et 12S år egentlig. 120hz display som burde vært der i fjor er vel eneste av verdi som er nytt på iPhone. Nye iPad Mini virker bra, men de droppet ballen helt på baseversjonen av iPad. Samme design som for 10 år siden. Alle andre iPads ser ny ut mens denne fortsatt ser helt jævlig ut. Hadde tenkt å kjøpe om den også fikk samme behandling som iPad Air og Mini, men neida. Ganske dårlig event alt i alt. Ingen innovasjon eller noe. Kun en spec bump. Som vanlig en meget bra event. Ingen er i nærheten på innovasjon,produktkvalitet og sikkerhet som Apple. Det er bare å bøye seg i støvet for hva Apple har klart å utvikle etter at Steve Jobs den 9 januar 2007 lanserte den antakeligvis mest revolusjonerende oppfinnelsen noensinne,nemlig iphone. En gang Apple,alltid Apple. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 8 hours ago, XIFXEGLO said: ...Og allikevel kommer folk til å storme butikkene for å kjøpe ..Og allikevel koster de ~10.000 Det er absolutt ingen som trenger dette, så dette jaget etter å kjøpe ting man ikke trenger med penger man ikke har kan bare ikke fortsette. Det overornede målet er jo selvsagt å trashe planeten fortest mulig. Synes vi ligger ganske bra an til det så langt så thumbs up herfra og keep up the good work Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 ACYBN18O skrev (35 minutter siden): Som vanlig en meget bra event. Ingen er i nærheten på innovasjon,produktkvalitet og sikkerhet som Apple. Det er bare å bøye seg i støvet for hva Apple har klart å utvikle etter at Steve Jobs den 9 januar 2007 lanserte den antakeligvis mest revolusjonerende oppfinnelsen noensinne,nemlig iphone. En gang Apple,alltid Apple. Nei dette var ikke noe bra event. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 DaniNichi skrev (1 time siden): Nei dette var ikke noe bra event. Tror nok han var sarkastisk Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 16. september 2021 Del Skrevet 16. september 2021 iPad 9de generasjon så bra ut helt til jeg fant ut at den ikke støtter Apple Pencil 2dre generasjon (!) Det er en "showstopper". Ja den er fin, med alskens nye promoterte funksjoner men svikter på det som er "basics". Apple Pencil 2.dre gen er tross alt noen år nå... men Apple vil vel melke den kundegruppen via iPad modeller som koster 3-4 lapper mer. Blir litt som nyeste iPad Pro med M1 chip'en - superrask og mye minne, men IOS15 "knebler" apper til å bruke maks 5GB av minnet. Eller som en anmelder sa det (fritt oversatt) - Det blir som å kjøre Ferrari i 30-sonen. Men, etter å ha lest meg opp på temaet så er det slik fordi Apple har bestemt det - det er 100% planlagt og ikke noen glipp. Feil disponering av sitt teknologiske forsprang spør du meg. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. september 2021 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) Apple Pencil 2. generasjon er for de dyrere modellene. Den lades tråløst fra iPaden så også iPaden må støtte den ladningen. Så det er vel derfor denne rimeligere modellen bruker 1. generasjon Apple Pencil. Ytelsen er ellers lik bortsett fra at 2. generasjon har en knapp for å velge verktøy når en tegner, og at den fester magnetisk til iPad (og lader da samtidig). Endret 16. september 2021 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå