Monken Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Okey. Jeg fant en slik "kalkulator" på nettet som skulle regne ut hvor mye strøm jeg brukte, men når jeg regnet ut viste det seg at det var UTROLIG lite strøm igjen... Jeg hadde ikke en gang nok strøm til en ny Harddisk (jeg har tenkt å kjøpe en til)! Dette er harwaret mitt u/ spesifikasjoner: 1 stk HK 1 stk intel P4 2.8c 1 stk Harddisk 1 stk Floppy 1 stk CD-ROM 1 stk CD-Brenner 5 stk kabinett vifter (1 med lys) 1 stk Lydkort (og ett intrigert) 1 stk grafikkort (radeon 9700Pro) 1 stk Netverks kort (+ et interigert) + det vanlige som du har med HK Jeg lurte på om noen hadde en URL til en plass hvor jeg får sjekket hvor mye W dette tar, eller om noen av dere kan regne det ut ? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ikke stol for mye på disse "online-kalkulatorene". Såfremt du ikke har en skikkelig skit-PSU, så er det ikke noe problem i det hele tatt å ihvertfall koble på en harddisk til på en 360W PSU. Jeg kjører selv 5 harddisker og 2 dvd/cdr på en Antec Truepower 330W. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 hvis jeg ikke tar helt feil her trekker jo en harddisk bare 12volt, så om du tar bort den ene vifta skal det vel gå bra, eller? Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvor fant du den? Kalkisen... har sel 9 disker på min og brenner dvdbrenner + alt annet du trenger Har 300w -...... Lenke til kommentar
Monken Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har en 360W PSU som jeg fikk med mitt Chieftec tower... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hva slags PSU har du nå? Merke og type? Dessverre så er det ikke nok å legge sammen med en Watt-kalkulator selv om den hadde vært korrekt. Grunnen er at de forskjellige komponentene belaster forskjellige kurser, e.g. 3.3V, 5V, 12V. Du kan altså ha nok totaleffekt, men for lite på en kurs. Jeg lurte på en ting på ditt oppsett, hvorfor har du fem kabinettvifter? Med viften på PSU blir det 6 stk, e.v. pluss skjermkortvifte og chipsetvifte. Husk at det mest effektive er å ha alle viftene i den ene enden av et rør, dvs bak på kabinettet. En P4 2.8GHz er da ikke så forferdelig varm at den trenger all denne kjølingen. Skru av en av de viftene du har i front, så sparer du den effekten og støyen. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Jeg har en 360W PSU som jeg fikk med mitt Chieftec tower... Chieftek har bra PSU'er. Du kan nok koble til både 2 og 3 harddisker til før du overhodet trenger å tenke på å oppgradere denne. Edit: tyrkleif Endret 8. januar 2004 av Falconer Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har en 360W PSU som jeg fikk med mitt Chieftec tower... Den PSUen burde holde i lange baner! Lenke til kommentar
Monken Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Jeg hadde en P4 2.5Ghz for ca en mnd. siden men den trodde jeg at jeg brant men det gjorde jeg ikke... så nå har jeg en 2.5Ghz extra! Det er grunnen til at jeg har så mange vifter Edit: her er den Kalkissen Endret 8. januar 2004 av Monken Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) lol fikk dette.. Your Recommended Minimum Power Supply is 488 Watts!!* Og det var med fire disker..... + 5 disker på 25w = 125w 608w skulle jeg hatt da.... og har 300.... Pøh bare tull Endret 8. januar 2004 av PoNdUs Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg hadde en P4 2.5Ghz for ca en mnd. siden men den trodde jeg at jeg brant men det gjorde jeg ikke... så nå har jeg en 2.5Ghz extra! Det er grunnen til at jeg har så mange vifter Edit: her er den Kalkissen Du skal ikke tror, du skal vite... Det er da temmlig enkelt å lese av "idle" CPU temp. og kabinett temp. Det følger som regel med et program med ditt hovedkort for avlesning av dette, men det finnes gratis tredjeparts program også. Du trenger ikke ha 23 grader i kabinettet eller 28 grader på CPU... (bare tenkte verdier). Skru av alle viftene foran og se hva temperaturen stiger til da. Du kan også måle temp etter stresstesting, f.eks. etter en halvtime med SiSoft Sandra Burn in Wizard eller Prime95. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Jeg har følgende: - MSI 875P NEO-LSR - 4x Corsair XMS3500 DDR-DIMM 256MB PC3200 - Intel Pentium 4 2.4C - Ca. 260GB (5 disker) - Hercules 9800PRO 128MB - Ekstra diskkontroller (Promise) - Vanlig CD-spiller - CD-brenner - Viftekontroller - 4 vifter - SoundBlaster Live! Value - 2stk blå katode (fra elfa:P) Bruker 300W Enermax, men begynner å tvile siden pcen min av og til restarter når jeg skal logge på. Tar jeg ikke helt feil, så loader XP mest når det starter opp, og ikke idle.. Har sjekka det meste av tempraturer, og det virker normalt. Kanskje fjerne litt støv fra viftene Hjelp noen? Edit: Føye til noe.. Endret 8. januar 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå