storm2 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 PC-en min låser seg hele tiden, og særlig i forbindelse med bruk av skjermkortet. Når jeg ser på loggen, ser jeg at det er en acpi-feil. Vet noen hva dette er? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dersom du har ett ATI Radeon grafikkort, prøv å disable VPU Recover i display properties, og se om ikke problemet forsvinner da. Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Nei det er ikke et ATI-kort, men et geforce 4. Ihvertfall sa de i butikken at det var det de hadde satt inn. XP finner Geforce 2 når den starter opp uten driver. Vet ikke hva jeg skal tro. Fant ikke ut så mye på acpi-info siden heller? Er det noen som vet om en acpi-feil kan gjøre at PC-en låser seg? Har aldri vært borti dette før........ Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Prøv å gå inn i bios å se om du kan skru av ACPI for å se om feilen da forsvinner. Hvis den gjør det må det vel være en konfigurasjonsfeil ett eller annet sted. Er desverre helt blank på dette, men det finnes forhåpentligvis andre kloke sjeler som kan hjelpe deg bedre. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Om XP sier at det er et Geforce 2 så ville jeg nok åpnet PC´en og sjekket det... Flere hovedkort har bare delvis støtte for ACPI, om du gidder så kan du jo installere XP UTEN ACPI-støtte (trykk F5 når du booter på XP CD´en, omtrent på det tidspunkt det står "Press F6 for additional storage drivers" (fritt etter hukommelsen...) Lasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå