Gå til innhold

Hvordan få vifta til å blåse inn ikke ut?

HaMa

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg har kjøpt to kabinett [url="http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=274&g2=286&g3=&p=11770&l=2&lantall="]Vifter[/url] og jeg lurte på hvordan jeg kan få den ene til å blåse inn isteden for at begge blåser ut? noen hjelp? Jeg har et sånt [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26476&t=589&l=2&AvdID=1&CatID=13&GrpID=6&s=pl"]kabinett[/url]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HaMa Skrevet 08/01/2004 : 16:39

Ja det er enkelt når jeg ikke får slått den på fordi det ikke er noe hull som gjør at jeg kan få ledningen inn til kabinettet! duh!

vifta skal være på innsiden men du nå snu den 180 grader

mer er det ikke å si :roll:

Endret av Xder
Lenke til kommentar
Synes dere er litt negative! Er flink på PC når det gjelder Programmer og windows, ellers så hadde jeg ikke spurt her!! hmpf!

hehe ok! men kan noen her forstå hvordan du ikke får til å snu en vifte, sier det seg ikke selv hvordan du gjør det? bare ta av "dekslene" på kabinettet (avhenger av hvor du har vifta), skru av vifta (4 skruer) og snu den, og skru den på igjen...

mvh BalleMann

Lenke til kommentar

Hvor i kabinettet skal viften monteres (den som skal blåse ut)? Hvis du ser på viften, vil du se at på den ene siden er det kun vifterotoren (den med mange blader). Den skal peke inn i kabinettet dersom viften skal blåse luften ut.

Viften har hull for skruer på begge sidene, så det skulle ikke være problem å feste den. Og ledningene skal ligge i et spor på siden av viften, slik at de kommer ut på siden av viften.

Dere andre: vi har alle vært grønne på montering av div. hardware, så vi bør kanskje ikke være for storsnutet? :)

Lenke til kommentar

ok..... Hold dere til tema *oppgitt!* Dette går aldri! For det første kan jeg åpne kabinettet!!!!!!!!!! Jeg har skrudd den ene viften men jeg trenger hjelp til den andre!!!!!!!! Så vanskelig å ikke gjøre narr av meg!!

Lenke til kommentar

Ok jeg har festet den som skal blåse ut, den som skal blåse innover er ikke festet og skal festes foran på kabinettet...(innenfor) og den kommer til å blåse ut den også, så jeg vil at den skal blåse inn isteden for... hvordan da? Kan jeg reversere den?

Lenke til kommentar

Det er ei pil på siden av vifta som viser hvilken vei vifta blåser når du setter på strøm. La denne peke innover og vifta vil blåse den veien.

PS: Hvis du finner på å reversere strømrettningen over vifta vil ikke vifta fungere optimalt da bladene ikke er konstruert til å gå den veien, men den vil blåse i motsatt rettning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...