tiboine Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ok, trenger hjelp her. har 2 maskiner kobla sammen med kryssa tp. begge kjører xp pro. bruker modem. Hvilke sjekkpunkter er det for å få internett på klient maskina? hva gjør jeg, og hva gjør jeg ikke? Har prøvd en stund nå, virker ikke. Er ganske clueless nå. Håper det er noen wiz'er der som vet. takker på forhånd Lenke til kommentar
Taped Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du har seff 2 nettkort i den ene maskina, det jeg ville gjort var å sette fast ip f.eks 168.xxx.xx.x på det nettv. kortet som går til den andre maskina. og samme på nettkortet til maskin 2 (Er litt i tvil om du bruker 56k modem eller xdsl modem.) kjør deretter internett deling (internet sharing wizard Lenke til kommentar
inSain Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 kryssa kabel? modem? går det? må han ikke ha en switch? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 I stedet for å kjøpe et ekstra nettverkskort, kjøp heller en bredbåndsrouter. Det gir mange fordeler, spesiellt på sikkerhet. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er hverken nødvendig med switch eller router hvis man har 56k. Bare hæyreklikk på oppkobling og velg "sikkerthet og nettverk" eller hva det står, og kryss av på de nødvendige hakene litt dårlig forklaring, men men.... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Har ikke 2 nettverks kort i den ene maskina. Har fått dette til før. og en kompis av meg har gjort det samme med kryssa kabel. Skjønner ikke hva som kan være galt egentlig. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Næmen har du sett. Etter litt om og men, så fikk jeg internetten til å funke Huff som jeg ikke liker nettverk Men takk for tipsene uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå