NTB - digi Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 NITO: Ansatte blir presset til å gi koronainformasjon Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Så en skal drite i risikoen å sende de på jobb? Nei nå blir det for dumt. NITO bør tenke på medlemmene som blir utsatt for disse folkene også. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Salvesen. skrev (1 time siden): Så en skal drite i risikoen å sende de på jobb? Nei nå blir det for dumt. NITO bør tenke på medlemmene som blir utsatt for disse folkene også. NITO (og arbeidsgiverne) bør nok først og fremst følge arbeidsmiljøvernloven. Liker de ikke den så får de begynne å lobbyere for å få den endret. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Hanhijnn skrev (2 minutter siden): NITO (og arbeidsgiverne) bør nok først og fremst følge arbeidsmiljøvernloven. Liker de ikke den så får de begynne å lobbyere for å få den endret. Ja klart en skal følge arbeidsmiljøloven, men en bør også følge retningslinjer i en pandemi. De bør nå differensieres for folk med vaksine og folk uten. Etter min mening. I andre deler av Europa må en feks vise til test om en ikke har vaksinert seg. De som ikke kan vaksineres får gratis test, antivax må betale. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Salvesen. skrev (7 minutter siden): Ja klart en skal følge arbeidsmiljøloven, men en bør også følge retningslinjer i en pandemi. De bør nå differensieres for folk med vaksine og folk uten. Etter min mening. I andre deler av Europa må en feks vise til test om en ikke har vaksinert seg. De som ikke kan vaksineres får gratis test, antivax må betale. Ser godt fornuften i argumentene dine, men loven trumfer retningslinjer fra FHI eller regjeringen. Den rette enden å starte i er jo å endre loven til å passe til dagens situasjon. Man kan ikke bare tilsidesette den fordi den ikke er optimal i f.t. dagens pandemi-situasjon. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Hanhijnn skrev (Akkurat nå): Ser godt fornuften i argumentene dine, men loven trumfer retningslinjer fra FHI eller regjeringen. Den rette enden å starte i er jo å endre loven til å passe til dagens situasjon. Man kan ikke bare tilsidesette den fordi den ikke er optimal i f.t. dagens pandemi-situasjon. Ja absolutt, det må gjøres ett arbeid for å gjøre linjene klare. Der er vi dessverre ikke. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Salvesen. skrev (5 minutter siden): Ja klart en skal følge arbeidsmiljøloven, men en bør også følge retningslinjer i en pandemi. De bør nå differensieres for folk med vaksine og folk uten. Etter min mening. I andre deler av Europa må en feks vise til test om en ikke har vaksinert seg. De som ikke kan vaksineres får gratis test, antivax må betale. Veldig skummel presedens å sette da. Jeg støtter Covid-19 vaksineringen, er fullvaksinert selv og har fulgt retningslinjene hele tiden. Men det er ikke gitt at jeg hadde hatt de samme synspunktene for framtidige vaksiner eller sykdommer som kommer. Vaksinen mot svineinfluensaen tok jeg ikke og hadde jeg nok ikke tatt nå heller. Nå er vi snart ferdig med pandemien. Samfunnet låses snart helt opp og vi kan fortsette som normalt. Da er det viktig at ikke for mange av disse retningslinjene blir levende videre etterpå. Det blir litt som bompengestasjon som blir satt opp for å finansiere en tunnel. Når den er finansiert så må stasjonen bort, ikke bare leve videre fordi det dukket opp noe nytt de vil ha penger til. Samme med retningslinjene rundt pandemien. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Comma Chameleon skrev (10 minutter siden): Nå er vi snart ferdig med pandemien. Er vi virkelig? Håper du har rett, men viruset muterer, og jeg frykter at det blir behov for å stadig fylle på med nye varianter av vaksinen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Hanhijnn skrev (20 minutter siden): Er vi virkelig? Håper du har rett, men viruset muterer, og jeg frykter at det blir behov for å stadig fylle på med nye varianter av vaksinen. Ja kan ikke si jeg kjenner på at pandemien nærmer seg slutt. Men det er mer kontrollert, iallefall i vesten. 1 Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Vi må bare akseptere at vi må noen ganger må ofre enkelt mennesker til fordel for samfunnets trygghet. Vi vet at mayaindianerne var tidlig ute og gjorde dette. De skapte trygghet for samfunnet ved å ofre barn til gudene, sånn at de kunne ha et trygt samfunn. Sånn har det alltid vært og sånn må det også være idag. Vi må kreve av folk at de gjør valg som er det beste for samfunnet, selv om det kan bety å gjøre valg som ikke er i sitt eget beste. Det er bra at vi endelig kan lære av historien og gjennomføre de gode tiltakene vi har måtte gjøre for å skape gode regimer. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Er vi virkelig? Håper du har rett, men viruset muterer, og jeg frykter at det blir behov for å stadig fylle på med nye varianter av vaksinen. Ja. Når nok folk blir vaksinert så må vi jo åpne opp igjen. Det var planen hele tiden. Først flate ut kurven og så holde ut til vaksinen kommer. Nå er den her og rulles ut for fullt. Selv om det skulle bli årlige mutasjoner og nye vaksiner så betyr ikke det at man kan stenge ned alt igjen. Det betyr bare at man fortsetter som før men tar vaksine ved behov. Det her er ikke svartedøden. Vi kan leve med viruset uten å kalle det en pågående pandemi, så lenge nok folk er vaksinerte. Og for å holde det på tråden, i det sekundet vi åpner opp siste fase er det urelevant for folk flest (inkludert arbeidsgivere) hvem som er vaksinert så lenge nok folk er det. Jeg er for at man frivillig kan informere om vaksinestatus, men at arbeidsgiver skal kunne kreve det synes jeg ikke noe om. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå