Gå til innhold

Problemer med ATI Radeon 9800 Pro

TCi

Anbefalte innlegg

Fikk mitt nye skjermkort i posten i dag. Kjøpte den via qxl. Helt nytt siest det.

Problemet er at når jeg setter inn kortet blir alt korrupt. Ser noen få linjer med tekst og nummer.. Kommer meg og inn i Windows.

Jeg har et 360w strømforsyning, resten av systemet ser du i signaturen min. Jeg har sjekket at kortet står rett i agp porten og at alt er i orden inne i maskinen. Den ekstra strømkabelen er koblet til. Prøvde med å resete biosen, gikk ikke. Satte inn mitt gamle GF4 Ti4200 kort og alt er i orden igjen. Noen som har vært borti lignende problemer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet, men det var et sapphire kort. Når jeg byttet ut kortet med et Creative 4400 virket alt fint igjen. Jeg startet windows i safe mode, fjernet drivere, la inn nye Omega drivere. Etter det har det virket fint.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet, men det var et sapphire kort. Når jeg byttet ut kortet med et Creative 4400 virket alt fint igjen. Jeg startet windows i safe mode, fjernet drivere, la inn nye Omega drivere. Etter det har det virket fint.

Hvordan skal driverene endre noe når de ikke lastes før windows...? Alt skjer i fra starten av. :(

Lenke til kommentar
Hvor mye kjøpte du kortet for?

For det er sikkert et av de kortene som hwb "gav" fra seg den 19'de for 2200,-

Har du prøvd å sette det inn i en annen maskin?

Jeg gav 2900 for kortet. Tviler på at det er samme kortet. Hvilken produsent var kortene laget av?

Jeg har ikke testet det i en annen maskin. Men kan kanskje gjøre det i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...