Gå til innhold

Datteren markedsfører Guro (59) på Linkedin: «Arbeidsledig, i slutten av 50-årene – mye kapasitet igjen!»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Myndighetene (les regjering) snakket seg varm om både omstilling og viktigheten av å stå lengre I jobb. Hvorfor har de da ikke klart å legge to pinner I kors for å legge til rette?

De er nitrist å se friske oppegående folk, som i denne reportasjen, bli "utestengt" fra arbeidslivet. Hvor var f.eks alle miljøjobbene da 50000 jobber I petroleumsnæringen tørket bort I 2014-2017?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er viktig at man verdsetter kompetansen eldre besitter, men jeg tror også det er viktig at eldre innser at man blir aldri utlært. Jeg har forøkt over en periode å ha eldre i arbeid og den største utfordringen er å få folk til å lære seg ny teknoligi, og da spesielt teknolgi som er kjernen av det man driver med. Holdingen "jeg har alltid gjort det sånn og det fungerer" har lett for å etablere seg (inkludert for meg selv) og dette kan på sikt bidra til at man gjør seg selv overflødig fordi det er ikke lengre den optimale måten å gjøre tingene på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette høres definitivt som en arbeidstager som jeg ville ha ansatt. Denne personen er i en gunstig alder (ingen syke barn som gir fravær), og med solid erfaring og ønske/vilje til å holde seg oppdatert på verktøy (CAD/BIM) etc. Hadde jeg fått søknaden hennes på bordet, så hadde ho blitt innkallt til samtale. Har ansatt endel folk i den alderen. Bare gode erfaringer med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...