Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Behøver tips til midlertidig utbedring av bad.

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en ny bolig, men badet der har sett sine bedre dager og platene som er på veggen er ikke helt som de var. Har ikke testet det ordentlig enda, men det ser ut til at når folk sikkert har stått i badekaret og dusjet så har det rent vann ned langs veggene og under vinylgulvbelegget og ut i rommet ved siden av. Tenker å renovere det på sikt, men har ikke tid eller råd nå, kanskje neste år, eller året deretter. Er også avhengig av å ha det i brukbar stand da jeg snart skal flytte. Det beste hadde sikkert vært å renovere det før jeg flytter inn men det har jeg hverken råd eller tid til. Så da behøver jeg tips til hvordan jeg på en kapp og grei måte kan ordne det til jeg får ordnet det ordentlig. Noe jeg kan dekke veggene med over platene som blir vanntet? Hva gjør jeg med vinduet, om jeg skal stå og dusje? Eller er det best å fjerne badekaret og sette inn et dusjkabinett midlertidig? (Litt kjipt å gå til anskaffelse av det, da jeg ikke skal ha dusjkabinett i det nye badet.) Hva tenker dere?

IMG_20210826_1920579_web.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kjøpt et brukt dusjkabinett, slik at du unngår mer vannsøl. hvis konstruksjonen ikke er tett, så vil vann finne veien og skaden kan bli større. 

Mulig du kan dekke veggene med vantette plater, men det tror jeg blir en unødvendig dyr og tidkrevende affære, også usikker på om det er smart dersom det lukker fuktene inne veggene bak osv. 

Kanskje det finnes noe maling du kan bruke på veggene for å få det litt penere? Dette kombinert med dusjkabinett kan få det litt finere og unngå mer vannskade. 

Lenke til kommentar

Det badekaret der ser nokså malplassert ut. Ville kastet det ut og satset på dusjkabinett evnt. bare den dusjgardina. Ser jo ut som et ganske lite bad. Du kan fint stå og dusje på gulvet vil jeg tro. Det er vel et våtrom og vannet renner vel nedi sluken etterhvert?! Evnt. vannlekkasjer må du stoppe for enhver pris. Vet ikke hva som gir dårligst nattesøvn, det råtne vinduet der eller den veggen der. Kanskje et par liter hvitmaling kan gjøre underverker?  

Lenke til kommentar

Hvis man skal dusje rett på gulvet bør man forsikre seg om at gulvet er helt tett og at badet er bygget opp på riktig måte... Hvis man er usikker ville jeg heller latt badekaret stå slik at de store vannmengdene ikke går rett ut på gulvet. det beste er nok et kabinett som sørger for at ikkenoe vann treffer vegger, vinduer eller gulv, men går rett til sluket. 

Forhåpentligvis så er det vinduet som har ført til at vann renner over i andre rom.

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...