oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 https://nuerburgring.de/news/tesla-faehrt-offiziellen-rekord-fuer-elektrofahrzeuge Da er det offisielt. De undersøker bilene i ettertid, så bilen som klarte 7.35 var original. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 oophus skrev (5 timer siden): https://nuerburgring.de/news/tesla-faehrt-offiziellen-rekord-fuer-elektrofahrzeuge Da er det offisielt. De undersøker bilene i ettertid, så bilen som klarte 7.35 var original. rått 😮 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 De kjørte med to biler, en sort og en rød. I kommentarfeltet på videoen skrives det: 7:30,909 (20,6km) 7:35,579 (20,83km) Så tidene er vel for 2 forsjellige layouts på banen kansje? 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 Det er en syk forskjell på ICE vs EL når det kommer til banekjøring, så de heftigste forbedringer vil også skje hos elbilene. Idag holder du følge(Nurburgring nordsløyfa) med verdens raskeste elbil med en Honda Civic Type R eller en Megane RS Trophy som ligger hakk i hel. Med en vanlig 911 Carrera vil du kunne sette bedre tider. Tenk hva som skjer når vekten på elbil begynner å krype nedover, det skal bli spennende å se. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 (endret) Spørsmålet er om vekta vil krype nedover. Dei kan sjølvsagt utvikle ein elbil med låg batterikapasitet og derav lågare vekt som kan få rundetidene lengre ned. Om det då blir ein produksjonsmodell med kort rekkevidde er eit anna spørsmål. Super-elbilar dedikert for bane med mindre batterikapasitet vil nok kunne setje banerekord på sikt. Om dei klarar å utvikle batteriteknologien og oppnå lågare vekt per kWh så kanskje, men noko vekt må det ha uansett. På ein drivstoffbil kan dei montere stor nok tank til at den får litt rekkevidde, men ikkje fylle full tank på banen. @Kaplan Støttes. Det vart jo nyleg rydda vekk litt sånt i tråden. Kanskje ein moderator kan plukke ut nokre innlegg til ein ny tråd, med utgangspunkt i rundetida til Plaid? Endret 11. september 2021 av Zeph Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 Zeph skrev (5 timer siden): Spørsmålet er om vekta vil krype nedover. Dei kan sjølvsagt utvikle ein elbil med låg batterikapasitet og derav lågare vekt som kan få rundetidene lengre ned. Om det då blir ein produksjonsmodell med kort rekkevidde er eit anna spørsmål. Merchedes leverer allerede busser med faststoffbatterier med visstnok veldig gode egenskaper (høy effekt og kapasitet pr vekt). Batteriene holder 70-80°C driftstemperatur og må varmes opp når bussene står parkert. Slike batterier hadde egnet seg for banekjøring. En Plaid med et sånt batteri kunne sikkert veid 2-300 kg mindre og samtidig hatt ~80% av kapasiteten og dobbelt så høy vedvarende effekt som det Plaid har nå. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. september 2021 Del Skrevet 13. september 2021 Hva er Telsa? Har jeg aldri hørt om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå