oophus Skrevet 9. september 2021 Del Skrevet 9. september 2021 (endret) Spennende. Da blir det nok fart i ræva på Porsche. 👍 EDIT: Bortsett fra at bilen hadde større bremser, de hadde rivd ut yoke rattet og bilen så senket ut på bildene. Så ikke helt original alikavell? Endret 9. september 2021 av oophus Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 (endret) 8 hours ago, oophus said: Spennende. Da blir det nok fart i ræva på Porsche. 👍 EDIT: Bortsett fra at bilen hadde større bremser, de hadde rivd ut yoke rattet og bilen så senket ut på bildene. Så ikke helt original alikavell? Den har vel luftfjæring så kan jo velge hvor høy den skal være på skjermen i bilen. Vet ikke om det kan kalles juks isåfall. Luftfjæringen gir jo og en liten fordel på dragstripa med cheetah stance. Ganske kult å se på. Men hvor ser du at bilen er modifisert? Jeg ser bare at musken snakker om at neste gang skal de teste med en lettere modifisert utgave. Tipper dette blir en "track package" man kan kjøpe til bilen som man kan til Model 3 nå med bedre bremser og dekk. Edit: video av en av rundene: Jeg ser tydelig ett Yoke ratt iallefall. Endret 10. september 2021 av Complexity 6 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 (endret) Complexity skrev (2 timer siden): Men hvor ser du at bilen er modifisert? Er jo noen "spy-photos" der ute. Den der ser fryktelig lav ut, sammen med rattet og bremsene som jo ikke akkurat ser originale ut. Endret 10. september 2021 av oophus 3 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Elon Musk sier strengt tatt ikke at den er "stock", bare at den er umodifisert direkte fra fabrikken. Men om denne ble bygget med større bremser, lavere bakkeklaring og rundt ratt på fabrikken, så har han jo teknisk sett rett. Tesla liker jo å bøye sannheten litt, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 (endret) 11 minutes ago, oophus said: Er jo noen "spy-photos" der ute. Den der ser fryktelig lav ut, sammen med rattet og bremsene som jo ikke akkurat ser originale ut. Så du stoler mere på Spy Photos enn videoen Tesla la ut fra bilen (med Yoke) hvor de kjører på 7:35? Allright.. Endret 10. september 2021 av Complexity 4 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Complexity skrev (Akkurat nå): Så du stoler mere på Spy Photos enn videoen Tesla la ut fra bilen (med Yoke) hvor de kjører på 7:35? Allright.. Det hadde ærlig talt jeg også gjort. Uavhengige kilder er som regel mer pålitelig og mer korrekt enn det produsenten selv sier. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 Kajac skrev (3 minutter siden): Elon Musk sier strengt tatt ikke at den er "stock", bare at den er umodifisert direkte fra fabrikken. Men om denne ble bygget med større bremser, lavere bakkeklaring og rundt ratt på fabrikken, så har han jo teknisk sett rett. Tesla liker jo å bøye sannheten litt, så hvorfor ikke? Han liker jo å uttale seg og kjøre "fake it til you make it" opplegg. Om det ikke var planen at de skulle tilby ny bremsepakke og et rundt ratt, så burde det jo bli det nå, for rekorden står jo ikke om dette ikke er fra en bil man får kjøpt? 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 (endret) Complexity skrev (5 minutter siden): Så du stoler mere på Spy Photos enn videoen Tesla la ut fra bilen (med Yoke) hvor de kjører på 7:35? Allright.. Hvorfor ikke inkludere begge deler? Det er jo tydelig at de har to ulike biler der, eventuelt at de har byttet om på hardware på den samme bilen om det kun er én bil? Det blir sikkert avklart mer med bilder rundt rekordforsøket, der man kan se utsiden av denne bilen det er blitt filmet fra. Om den har disse bremsene, så burde det jo dukke opp ei oppgradering av bremsene snart på hjemmesidene i det minste. Endret 10. september 2021 av oophus 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Complexity skrev (2 timer siden): Edit: video av en av rundene: Jeg ser tydelig ett Yoke ratt iallefall. Med mindre det har blingset helt for meg ser det ut som at denne runden er gjort på rundt 7:35 og ikke 7:30? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Evil-Duck skrev (1 minutt siden): Med mindre det har blingset helt for meg ser det ut som at denne runden er gjort på rundt 7:35 og ikke 7:30? På rundetidene som ble lagt ut, så var det en på 7:30 og en på 7:35. Videoen er av den på 7:35. Rolige 7 sekunder raskere enn Taycan. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Jeg skjønner at man gjerne vil at Tesla har juksa. 12 sekunder raskere på NB enn Porsche, det svir langt inni Zuffenhausen. Ballen ligger nå hos Porsche. De trenger å steppe opp drivlinje gamet sitt. 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 bzzlink skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner at man gjerne vil at Tesla har juksa. 12 sekunder raskere på NB enn Porsche, det svir langt inni Zuffenhausen. Ballen ligger nå hos Porsche. De trenger å steppe opp drivlinje gamet sitt. Trenger jo ikke bety at de har juksa med tiden? Om den er offisiell så må det bety at bilen er original, hvis ikke havner jo ikke tiden på offisielle lister. Spionbildene som jo alltids dukker opp er da interessante uansett. Det viser jo at de har testet litt frem og tilbake med den samme røde bilen, om de ikke har flere av dem der. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 For å sette rundetiden i kontekst. 7:29.81 Porsche Panamera Turbo (2020) Lars Kern July 24, 2020 Porsche Conducted Test. Michelin Pilot Sport Cup 2 tires. Lap record for a production executive car.[154][155] 7:29.90 Chevrolet Corvette (C8) (2020) Oliver Gavin July 2019 General Motors conducted test. Z51 performance package[156][157] 7:30.0 Mercedes-Benz SLS AMG GT (2012) 2012 According to AMG chairman Ola Källenius, as reported by Auto Blog. No video or press release.[158][159] 7:30.41 Porsche 911 Carrera S (992) Christian Gebhardt 2019 Sport Auto (10/2019), Pirelli P Zero NA1, Porsche Motorsport bucket seat and harness on driver's side.[160] 7:31 Porsche 911 GT2 (997, 2007) Walter Röhrl 2007 Porsche conducted test.[161] 7:32.40 Porsche Carrera GT (980) Horst von Saurma 2003 Sport Auto (01/2004), Michelin Pilot Sport. Wet patches on the track.[162] 7:32 Porsche 911 GT3 (991) Horst von Saurma November 2013 Sport Auto (11/2013), Michelin Pilot Sport Cup 2.[122][163] 7:32 Audi R8 V10 Plus (4S, 2015) Christian Gebhardt 2015 Sport Auto (10/2015), Michelin Pilot Sport Cup 2.[164] 7:32 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2015) Fabio Francia September 2016 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio with automatic transmission[165] 7:33 Pagani Zonda F Horst von Saurma 2006 4 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Om dei ikkje har kjørt Taycan Turbo S så blir vel det neste då. Er ikkje det nok så må dei vel få inn litt meir gamp. Har Plaid nesten 300 meir gamp enn Turbo S? 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 3 minutes ago, Zeph said: Om dei ikkje har kjørt Taycan Turbo S så blir vel det neste då. Er ikkje det nok så må dei vel få inn litt meir gamp. Har Plaid nesten 300 meir gamp enn Turbo S? Det var vel en preproduksjonsbil som Porsche kjørte. Jeg vil vel tippe at de stilte med den sterkeste motoren, siden de var ute etter å ta elbilrekorden. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 (endret) bzzlink skrev (15 minutter siden): Det var vel en preproduksjonsbil som Porsche kjørte. Jeg vil vel tippe at de stilte med den sterkeste motoren, siden de var ute etter å ta elbilrekorden. I listene så står Porsche Taycan Turbo oppført, og ikke Turbo S. Det er også rapportert om flere steder. F.eks her: Porsche Might Be Sitting on a Faster Taycan Nürburgring Lap Time (caranddriver.com) Jeg er dog mer spent på hva en Taycan GTS kan finne på å gjøre. De har jo allerede hintet litt til hva de får til med kun 2 motorer med Mission R, og jeg tipper litt av ting derifra havner i GTS. Angående det å sette tiden i kontekst: En typisk GTS versjon burde være et sted der å leke imo, og må samt burde slå 911 Carrera GTS som ligger ved 7:23.77 Endret 10. september 2021 av oophus 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 (endret) Var vel 7:23 den uofisielle runden til Tesla i 2019 med en modifisert bil. Blir helt vilt når(om) Roadstern kommer når de klarer dette med en familiebil. Bilen de brukte nå har jo også begrenset toppfart, og ville nok henta inn enda mere om de låste opp det. Er litt merkelig om Porche ikke brukte sin råeste bil til Nurnburg testingen. Kansje den overopphetet og var tregere i praksis? Endret 10. september 2021 av Complexity 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. september 2021 Forfatter Del Skrevet 10. september 2021 Complexity skrev (26 minutter siden): Er litt merkelig om Porche ikke brukte sin råeste bil til Nurnburg testingen. Kansje den overopphetet og var tregere i praksis? Eller så leker dem katt og mus med EM. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Kanskje Rimac får ein Nevara på banen etter kvart, med 1914 hestekrefter. Den er jo ein produksjonsmodell, men prisen er $2.400.000. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Nio, som lanserer bil i Norge i disse dager, satt jo 6:45 for mange år siden, men det er noe litt annet med en one-off bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå