Gå til innhold

Utleierne tapte i retten – må kutte antall elsparkesykler


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Iki said:

Tenkte på noe slikt som dette, gotway sin M10.

Var noe liknende som den der jeg sklei rundt med. Ble ikke kjempefan pga at den var klumpete og tung pluss det føles unormalt og litt lite stabilt å stå slik som en gjør på disse med et ben på hver side av hjulet. Men det kan fint tenkes man blir vant. Jeg brukte den bare en dag så det ble ikke så voldsomt mange kilometer. For alt jeg vet er de kanskje også blitt langt bedre nå. Det er sikkert 2 el 3 år siden jeg testet. Kanskje også lettere?

Så noe slikt, aner ikke hvilken produsent men tenker dette kanskje føles mer naturlig i bruk. Da står man som på et skateboard. Som sagt ikke testet det så aner ikke åssen de er i bruk. De blir vel egentlig minst like klumpete som den andre typen jeg testet. Men kanskje er det i det minste noe lavere vekt. Noe slikt var det jeg så, man står som på et skateboard. Og det bør føles både naturlig og veldig stabilt. 

https://youtu.be/4zm_1wsI0e8

Et annet alternativ er el skateboard. De finnes jo i alle varianter. Inkludert awd og 4 wd off road versjoner, og "carving brett". Men de må fraktes med dit en skal de også, så det vil jo i noen sammenhenger bli upraktisk. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gledens dag at det ble satt grense for antall.

Sykelister er i det minste mer synlig, de er her kommer flyvende rundt hjørner i moped hastigheter i gangfelt  ikke greit på noe som helst måte og de parker ekstremt ofte der rullestol brukere trenger fri vei noe sykelister nesten aldri gjør..

Ikke for forbud , men strengt regulering er helt korrekt.

Lenke til kommentar
bojangles skrev (1 time siden):

 For alt jeg vet er de kanskje også blitt langt bedre nå. Det er sikkert 2 el 3 år siden jeg testet. Kanskje også lettere?

Utviklingen har gått ganske hurtig.

De balanserer bedre, har bedre byggekvalitet, større motor, osv.

Man må regne med at de veier et sted mellom 10 og 15 kg, for de som er lovlige i Norge, større modeller går helt opp i 40 kg.

2-3 mil rekkevidde, 10-16" dekk, ~20km/t på de man får i Norge.

bojangles skrev (1 time siden):

De blir vel egentlig minst like klumpete som den andre typen jeg testet. Men kanskje er det i det minste noe lavere vekt. Noe slikt var det jeg så, man står som på et skateboard.

Den letteste modellen til onewheel veier 10 kg, så de har omtrent samme vekt som enhjulingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...