JESA Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Hei, Noen som har relevant input på en mottatt parkeringsbot (eller kontrollsanksjon som det heter nå for tiden). Jeg skal forsøke å fatte meg i korthet. Jeg har fått en kontrollsanksjon og jeg har klaget denne inn overfor Aimo. De har avvist klagen, og jeg står mellom valget å klage inn saken overfor Parkeringsklagenemda eller satse på at Aimo Park tar ut en forliksklage mot meg. Kort fortalt så parkerte jeg i et P-anlegg, hvor Aimo håndhever vilkårne. Ved automaten på stedet opplyser velkomstskjermen om følgende: 1. Trykk "Start" for å registrere regnummer. 2. Ved utsjekk sett inn kort. 3. Systemet er billettløst. Kontroll utføres mot regnummer. Jeg tolker informasjonen og gjør følgende: 1. Taster inn korrekt regnummer på bilen, og bekrefter dette på forespørsel fra automaten. 2. Forlater stedet i den tro at jeg ved avreise setter inn kortet for å sjekke ut, og dermed betale for faktisk betalt tid. Samt at jeg ikke forventer noen billett jf. info på skjermen. Ved retur til bilen ligger boten der. Kundeservice hos Aimo er selvfølgelig stengt, og jeg er nødt å la bilen stå på stedet til påfølgende dag og må dessverre prøve automaten på nytt. - Regnummeret lar seg ikke hente opp på automaten, - det til tross for at det er korrekt lagt inn. - Jeg legger inn regnummer på nytt og bekrefter på. På dette tidspunktet setter jeg også inn kortet ved en tilfeldighet - og kan overraskende nok estimere antatt parkeringstid. I tillegg krediteres kortet umiddelbart for estimert tid (ikke ved utsjekk/avreise slik informert på velkomstskjerm). På toppen spytter det billettløse systemet ut en P-billett for betalt tid. Jeg kan dokumentere foto av velkomstskjerm, med info nevnt over. Jeg kan også dokumentere utskrevet billett. Noen med erfaringer på et tilfelle som dette? Evt. med forslag til om jeg bør ha ryggrad nok til å møte Aimo i Forliksrådet all den tid jeg mener at løsningen på stedet ikke samsvarer med informasjonen automaten på stedet. Takk for innspill! J Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Hvorfor ikke bare sende til Parkeringsklagenemnda? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 Tenker også at du her bør gå rett til parkeringsklagenemda. Ikkje berre for å få fortgang i saka. Forliksrådet er heilt bingo og derfor ikkje ditt beste alternativ. Går du til parkeringsklagenemda så kan du også hjelpe andre ved at parkeringsselskapet må endre på informasjonen. 1 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 Forstår jeg det rett at du bare kan dokumentere billett fra etter at boten er skrevet ut? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 On 9/10/2021 at 9:09 PM, JESA said: og jeg er nødt å la bilen stå på stedet til påfølgende dag Er et slik å forstå at du må bruke billetten for å kjøre ut via fysiske sperringer (bom etc.) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå